Skip to main content

Hallo, 

Sinds eergisteren ben ik klant van KPN glasvezel internet, en sinds eergisteren drama begonnen, elke een of twee uurtje internet WiFi wegvallen, heb ik gesteren contact opgenomen met kpn en ze zij  strekeje uit en in, modem uit en in en nieks helpt, de internet wat ik heb besteld is 1gb snelheid maar als ik speedtest hoger dan 580mb/s halt niet, en altijd WiFi wegvallen. Modem en glasvezel kastje staat in woonkamer bij de raam.

Wilt u mij helpen hoe krijg ik normale internet zonder wegvallende wifi signalen? 

Die 580 is gemeten met een bekabelde pc of laptop?


Gemeten met kabel internet, met WiFi 440-470mb/s, en altijd ontbrekende internet, ik kan niet gewon online film kijken alle 5 minut laden laden. 


Hoi @Nonaam, welkom op het forum. Dat klinkt niet prettig inderdaad. Is het alleen de Wifi die wegvalt, of valt er meer weg? Valt de bekabelde verbinding bijvoorbeeld ook weg op dat moment? Wat doen de lampjes op het modem en het glasvezelkastje op dat moment?

Wij zien niet wat jij ziet, wij weten enkel wat jij ons vertelt. Hoe meer je vertelt, hoe meer we met je mee kunnen denken.

Als het de hele verbinding is die wegvalt (dus niet alleen de Wifi), kan het slim zijn om ons te bellen (0800-0402) op het moment dat de verbinding weg is. Op het moment van de verbreking zelf is er meer te zien over waardoor het wegvalt, als de verbinding weer is hersteld is daar minder over te zien.


Hallo, 

Kabel internet valt niet maar blijft lang laden pictogram op websites, WiFi wegvalt vaak, de lampjes blijven branden, zelf wegvallen en over 10-20s weer aan, heb ik ook paar keer gebelt op genoemde telnummer maar hoor ik alleen steker uit wachten en weer in dat helpt niet. 


Als ik je goed begrijp werkt het op dat moment via de kabel dus ook niet meer, aangezien dingen heel lang duren bij het laden?

De lampjes blijven wel branden op dat moment dus, daardoor lijkt het erop dat de verbinding zelf wel blijft werken. Wat voor apparatuur is er verder nog meer aangesloten? Zitten er bijvoorbeeld switches of versterkers in het netwerk?


Via de kabel hij werkt wel maar heel traag  en de websites lang laden van 1gb glasvezel internet via speedtest krijg ik  80-110mb, nee er zit geen switchen en wifi versterker, gisteren had ik weer restart met glasvezelkastje (steker uit halen en 2-3 min afwachten en weer er in) en vandaag de internet via de kabel is ietjes verbeteren 240-300mb zie ik via speedtest, maar wifi steeds blijft slecht, te veel wegvallen dagelijk. 


Er gaat iets niet goed met de verbinding, dat is wel duidelijk. De vraag is alleen wat precies. De laatste paar dagen lijkt de verbinding wel stabiel te blijven als ik het nu bekijk, maar eerder waren er heel veel verbrekingen op een dag. Op de 13e en de 14e zie ik heel veel korte verbrekingen bijvoorbeeld, en deze lijken uit het netwerk te komen. Doordat dat nu niet het geval is kan ik nu niet zien waardoor dat komt. Achteraf kunnen we niet zien waar de verbreking van komt, dat maakt het lastig op dit moment. Het beste is toch om ons direct te bellen zodra de verbinding wegvalt, zodat er op dat moment gekeken kan worden wat er aan de hand is. Dan kan er het beste gekeken wat in dit geval het beste is.