Skip to main content

Goedendag, op 15 mei is onze NTU vervangen omdat dit type problemen had met stroomstoringen en preventief vervangen is. Sindsdien gebeurt het soms meerdere malen per dag dat de TV en Internet uitvalt. Bij een controle in meterkast is dan de experiabox aan het herstarten (rood power lampje) terwijl de nieuwe NTU gewoon online lijkt te blijven. Ik heb reeds eerder gebeld met de klanten service nadat het 3x op en een avond gebeurde. Die zag een storing en liet alles nogmaals herstarten en zij dat het daarna goed was. Inmiddels hebben we nu alsnog meedere dagen in de week deze storing. Het lijkt me dat er iets niet goed is met de nieuwe NTU of iets triggered de hertstart van het modem. Kan iemand mij hiermee verder helpen ? 

Hallo @Eboman1977 , zijn de problemen ook begonnen na de vervanging van de NTU, of valt het nu pas op?

Als je NTU netjes door blijft werken en het is steeds de experiabox die herstart, zal je het probleem daar moeten zoeken.

Hoe oud is je experiabox en is deze al eens helemaal naar fabrieksinstellingen teruggezet?


het is echt begonnen na de NTU vervanging, ik krijg meldingen als mijn camera's offline gaan bijvoorbeeld en voor die datum waren er nooit problemen. Fabrieksinstelling zijn nooit gedaan, maar ik kan niet echt begrijpen hoe een nieuwe NTU een reset van het modem vraagt ? Zijn er in de box in de logs misschien hints waarom er een herstart gebeurt of kan KPN meer info ophalen ?


Je zou sowieso eens in de log kunnen kijken, en nagaan of er extra meldingen zijn na de datum van vervanging. Zitten de netwerkstekkers er goed in? Is de ethernetkabel van KPN?


Beste @Eboman1977.

Dit zou goed kunnen maar het kan ook toeval zijn. Misschien dat uw KPN box een update heeft gehad of een ander apparaat.

 

Bel even KPN klantenservice 0800-0402 

Hun kunnen uw KPN box uitlezen, misschien kunnen hun wat uitmaken uit uw modem log.

 

Lukt dit niet, kom dat gerust terug op het forum om verder te kijken.


Vervelend dat jouw internet sinds het vervangen van de NTU regelmatig wegvalt, @Eboman1977. Nu kan het met elkaar te maken hebben, maar ik ben het met @SaltyBart eens: het kan ook toeval zijn. Dit gevoel wordt versterkt doordat het NTU online blijft en alleen het modem opnieuw opstart.

Ik raad allereerst onze probleemoplosser wegvallend internet aan. Deze servicetool kan ook op afstand jouw verbinding doormeten om te kijken of daar problemen zijn. Ook kan deze tool jouw modem op afstand resetten om te kijken of dit het probleem verhelpt. Je kunt eventueel ook zelf een reset van het modem uitvoeren. Hiermee worden de instellingen teruggezet naar de fabrieksinstellingen en dit lost veel problemen op.

Kom je er hiermee niet uit? Bel ons dan op 0800 0402. We kunnen dan samen op zoek naar een oplossing.


Inmiddels is de NTU vervangen, de problemen zijn niet weg, maar nu lees ik meerdere mensen op het forum die hetzelfde probleem melden bv hier: 

dit zijn precies dezelfde problemen die ik heb. Rode lampjes op de Experia 12 en het glasvezel modem wat gewoon online blijft. Ik zal morgen nogmaals bellen met het verzoek voor een nieuwe modem. Maar als ik deze berichten lees gaat dit niet snel opgelost worden.


Laat maar weten of het lukt met het nieuwe modem @Eboman1977 


inmiddels heb ik begrepen dat dit een bekend probleem is van de eerste serie experia 12 modems ? Ik heb begrepen dat ik dus een experia 12b variant moet krijgen. Ik zal deze aanvragen bij de servicedesk.


inmiddels heb ik begrepen dat dit een bekend probleem is van de eerste serie experia 12 modems ? Ik heb begrepen dat ik dus een experia 12b variant moet krijgen. Ik zal deze aanvragen bij de servicedesk.

Heb jij die nieuwe Nokia ONT (of NTU)ik heb hetzelfde probleem na vervanging en ik schrijf dat toe aan een zeer gevoelige ethernetpoort van de NOKIA ONT.

dacht  eerst dat het aan de netwerkkabel lag maar na een nieuw modem gekregen te hebben doet het probleem zich weer voor vandaag na nota bene een lichte aanraking van de netwerkkabel.

Vier verschillende goede kabels geprobeerd met hetzelfde resultaat.

Mijn nieuwe modem is een Experia box 12b en die werkt heel goed.


Reageer