Skip to main content

Sinds ik Microsoft 365 heb laten installeren krijg ik heel vaak de melding zoals in de titel is weergegeven. Als ik KPN veilig verwijder doet wel alles zonder deze melding. hoe kan ik dit probleem oplossen?

Hallo @Miel S 

 

Je zou kunnen proberen of onderstaande oplossing werkt die op het F-Secure forum staat in https://community.f-secure.com/en/discussion/126593/f-secure-is-blocking-websites

Have just been advised by FSecure (following a diagnostic test on my PC) that the problem is associated with the Family Rules setting within FSecure.

The solution is to :-

1. Log in to F-Secure account.

2. Select the device name. 

3. Select Family Rules, then head over to Content Filtering

4. Disable the Content Filtering by turning of the switch.

This solution has proved successful !

However, the Family Rules feature has always been there over several years without any problem nd I can not understand why the categories that are blocked have anything to do with the safe websites (such as Microsoft and Gmail) that I have been trying to access.

But pleased that the situation has now been resolved.

 

In stap 1 moet je dan natuurlijk inloggen in KPN Veilig.


Hey @Miel S, welkom! Ik herken deze foutmelding zelf niet, dus heb ook niet direct een oplossing voor je. De suggestie van GeSp lijkt me echter wel een goede. Daarin wordt gesproken over disable content filtering onder family rules in de F-Secure app. In KPN Veilig doe je dit als volgt:

  • Ga naar veilig.kpn.com en log in met je KPN ID
  • Selecteer je apparaat
  • Kies onderaan voor Gezinsregels
  • Ga naar Inhoud filteren, en zet het uit
  • Open KPN Veilig en check of de gewijzigde instellingen daar ook zichtbaar zijn 

Dank voor de reactie. als ik dan ingelogd ben, apparaat geselecteerd is kan ik nergens Gezinsregeld vinden. dus daar stopt het. jammer.


Je zou, na het selecteren van het apparaat, een pop-up moeten krijgen zoals deze. Waarbij gezinsregels dan aan de onderkant zichtbaar is.

 

 

 

Zie je het hier niet, probeer het dan eens direct via KPN Veilig zelf, hier:

 


en deze laatse optie kan ik nergens op systeem vinden.


Wat zie jij dan wel, @Miel S?

 

Zou je screenshots kunnen plaatsen van wat jij ziet als je 

  • inlogt op veilig.kpn.com en het apparaat geselecteerd hebt
  • KPN Veilig op het apparaat opent

 


Dank je, @Miel S, dat verduidelijkt het een en ander. Ik snap niet helemaal waarom jij die optie niet hebt daar. Maar dan gaat het inderdaad ook niet lukken om de stappen uit te voeren.

Wat zie je als je op instellingen klikt?


als ik op instellingen kliok kan ik alleen de naam van de apparaten die KPN veilig hebben wijzigen

Verder niets.

Ik heb al een KPN Veilig helemaal erwijderd en weer opnieuw geïnstalleerd, maar blijft allemaal bij hetgeen ik hier heb weergegeven.

Of deze pagina

 


Zou je jouw forumprofiel willen invullen, @Miel S? Reageer even weer als je dit gedaan hebt. Dan kan ik hierover het een en ander navragen. 


forum profiel ingevuld


Tussentijdse udate, @Miel S. Ik heb gekeken of ik hiervoor een melding kon aanmaken voor de back office zodat die met/voor je konden nakijken. Dat was echter geen optie. Verdere navraag staat uit. Zodra daar reactie op is kom ik (of mijn collega, aangezien ik vanaf komende week vakantie heb) er bij je op terug in dit topic. 


dank voor de reactie. Ik zie ook wel eens verschijnen iets over ssl certificaat. kan het dan ook te maken hebben met de e-mail instellingen? Want dit probleem heb ik gekregen nadat outlook 365 is geïnstalleerd. 

Verder hoor ik het wel en wens je fijne vakantie.


Ik heb over dit onderwerp al menige vraag gesteld en ook reaxcties ontvangen. De laatste reactyie van KPN was: Uw probleem ligt niet aan KPN Veilig maar aan het beveiligingsprogramma van het nieuw ge:instaleerde Microsoft 365 programma. Vandaag e computerhulp hier geweest, bijna een uur gezocht en probleem niet kunnen oplossen. KPN Veilig verwijderd en ineens alle problemen opgelost. Ligt dus toch aan KPN Veilig.  kortom: moet ik nu een ander beveiligingsprogramma kopen zodat problemen zijn opgelost? Kan me niet voorstellen dat KPN Veilig niet is staat is mijn probleem op te lossen. Wat is het probleem dan: Welnu, als KPN Veilig op PC met windows 10 is geïnstalleerd kan ik Facebook niet alles zien, foto's worden niet weergegeven, op YouTube kan ik filmpjes niet alleamma volgen, geeft fouten weer. Websites kunnen niet geopend worden, zijn geblokkeerd, maar als ik via KPN veilig de website wel toegang wil laten doen krijg ik foutmeldingen en kan dus de websites niet openen.

enkele foutmeldingen:

You Tube: viedeo niet beschikbaar. Reaxcties staan uit, Beperkte modus

Website geblokkeerd: dan Website toestaan, dan komt de mededeling: Geen correcte weergave, of de foutcode ERR_SSL_PROTOCOL_ERROR

Internet Explorer11: wordt niet langer odersteund via EDGE

komt ook de mededeling: Extensies uitzetten, maar dan komt KPN Veilig met mededeling dat dit niet mogelijk is want KPN veilig is niet actief.

SSL fout TLS 1.2

en dit allemaal nadat microdoft 365 imn april dit jaar is geïnstaleeerd. En ook al deze problemen op mijn laptop met windows 11 erop.

Ben ten einde raad. Graag reactie met goede oplossing.

Groet miel schreurs

Admin: bericht verplaatst naar reeds bestaand topic


Hallo @Miel S gebruik onderstaande link om KPNVeilig goed te verwijderen:

https://www.f-secure.com/nl/support/tools

en zie verder onderstaande link met tips over KPNVeilig:

https://www.f-secure.com/nl/support/tools

Internet Explorer 11 wordt niet meer ondersteund door Microsoft, dus dat ligt niet aan KPNVeilig.

 


Internet Explorer 11 wordt niet meer ondersteund door Microsoft, dus dat ligt niet aan KPNVeilig.

 

De mededeling: Internet Explorer 11 wordt niet meer ondersteund door Microsoft begrijp ik niet. Ik heb sedert april dit jaar Microsoft 365, geheel nieuw dus als vervanger van mirosoft 2013.

Daar moet u zich eens meer verklaren.

KPN Veil ig op mijn PC is correct verwijderd.

Eigenlijk geen antwoord op mijn probleem heb ik het idee.


Hoi Miel, ik was zelf enkele weken vrij, vandaar dat ik nog niet weer op je gereageerd had. Helaas is er nog reactie gekomen op mijn navraag hierover. Ik heb een herinnering gestuurd. Hopelijk kunnen we hier nog een antwoord op krijgen. Want ik weet ook niet waarom de combinatie van KPN Veilig en Microsoft 365 bij jou deze foutcode veroorzaakt.

 

Verder, je zegt:

Internet Explorer 11 wordt niet meer ondersteund door Microsoft, dus dat ligt niet aan KPNVeilig.

De mededeling: Internet Explorer 11 wordt niet meer ondersteund door Microsoft begrijp ik niet. Ik heb sedert april dit jaar Microsoft 365, geheel nieuw dus als vervanger van mirosoft 2013.

Daar moet u zich eens meer verklaren.

 

Die reactie was in antwoord op jouw eerdere bericht waarin je zei:

enkele foutmeldingen:

Internet Explorer11: wordt niet langer odersteund via EDGE

Deze foutmelding is niet specifiek voor KPN Veilig. Internet Explorer 11 wordt door Microsoft zelf al niet meer ondersteund.


Inmiddels heb ik op mijn laptop de meestye fouten eruit kunnen halen/krijgen. Daar zit KPN Vei;lig op en nu heb ik geen problemen meer met Facebook, en enkele belangrijke websites. zoals de vriendenloterij en staatsloterij doen het weer. Wat de problemen van you Tube betreft’video niet beschikaar, reacties staan uit, ben k  erachter gekomen dat dit door you Tube zelf is gedaan en betreft een beveiligign van video's waar kinderen op te zien zijn. Dus dat is ook opgelost.

Echter nu blijft de vraag: moet ik KPN veilig nu opneiuw installeren op al mijn andere apparaten? Op de laptop doet hij het correct nu. Maar ook blijft nog de mededeling komen ERR_SSL_PROTOCOL_ERROR.

hoor het wel.

 


Reageer