Skip to main content

Sinds enige tijd ervaar ik ook steeds meer problemen met Wifi, verbonden zijn met internet en terug kijken op TV
Na alle bedenkbare opties uitgevoerd te hebben wordt het er niet beter op.
Zit te denken om een andere provider te zoeken.

@HanstBroeke moet ik hier nog tijd in steken of heb je de beslissing al genomen? 


Hallo Joep,
Nog niet en ik vind het best jammer maar ik heb jaren geen problemen gehad met Wifi, internet en het terugkijken maar ik begin best geïrriteerd te raken vandaar mijn reactie.
Ik weet niet wat ik nog moet / kan doen vandaar mijn opmerking.
Ik vind ook dat  het probleem door KPN opgelost dient te worden en niet door steeds maar te zeggen (online hulp) je moet dit doen of dat doen.


Hoi, HanstBroeke. Om je beter te kunnen helpen / adviseren eerst maar eens deze vragen die het bij mij oproept.

Welke experiabox heb je momenteel van kpn?

Heb je een DSL of glasvezel aansluiting?

Hoe is je tv ontvanger verbonden? Direct op de experiabox of zit er een '’draadloze verbindingsset'’ of switch tussen?

Wat is het merk/type van de tv ontvanger?


Hoi peter

Hier de antwoorden:

Experia box v10

Dsl aansluiting

Er zit een switch tussen modem/ontvanger

Arial

Zonder dat er iets veranderd is treden deze problemen.

Zo ook met de google home. Die heeft dus ook regelmatig geen wifi.

 

Ik hoop dat je een oplossing heb 🙏🙏

 

 


Switch en tv ontvanger

Arial? Is dat het merk van de switch? Mij onbekend en vind ik ook niet met Googlen….

Indien ja, ondersteunt deze wel IGMP Snooping voor IP televisie?

Aanbevolen switches Netgear waarbij type aanduiding met een E moet eindigen (of bv Ev2). En TP link waarbij ook geldt: moet eindigen op een E.

Wat betreft wifi.

Is het de snelheid (=bandbreedte Mb/s) die minder is of het zendbereik?

Aangezien DSL: doe eens een snelheidstest met een direct met de experiabox bedraad verbonden laptop én overige internetverkeer uit. TV ontvangers bijvoorbeeld op stand-by.
http://kpn.com/speedtest .

Is de bedrade verbinding wel stabiel? Of heb je alles via wifi momenteel? Behalve dan de tv ontvanger want dat kan niet.


Hoi @HanstBroeke, welkom op het forum. Wat het probleem precies is is mij ook nog niet helemaal duidelijk. Peter stelt in zijn laatste bericht al een paar vragen die ik ook letterlijk in mijn hoofd heb. Kan je dat beantwoorden zodat we met je mee kunnen denken?

Hou er rekening mee dat wij niet zien wat jij ziet, wij weten enkel wat jij vertelt. Hoe meer relevante informatie jij ons kunt geven, hoe meer wij met je mee kunnen denken.