Skip to main content

Sinds enkele dagen hapert het beeld en geluid van onze tv. Alles aan geprobeerd: soft reset en harte reset van modem, glasvezel kastje en tv ontvangers. Modem verplaatst en tv rechtstreeks ingeplugd etc…geen resultaat.

Sinds vandaag ook geen internet meer (rode lamp bij internet op de modem). Ik verwacht dat de modem het begeven heeft. Experia10

Iemand nog tips om mee vooruit te helpen? Klantenservice al gesloten(na 18:00)

Dank!

Hoi @KrisR ,

Heb je koper of glasvezel?Is er een storing?

Hoe is de TV ontvanger verbonden?Direct met een kabel of zit er wat tussen?


Dag @martijn197108, het gaat over glasvezel. Modem geeft geen internet.

Tv verbonden met utp, geeft haperend geluid en beeld.


Dag @KrisR ,

Hoe branden de lampjes op het glasvezelkastje?Branden beide lampjes naast de rode poort op de V10?

 

Welk type TV ontvanger heb je?Verbonden met UPT is prima, maar daar zit dus geen switch of iets dergelijks tussen?


Dag @martijn197108,

 

 Aan de rode poort brand maar 1 lampje (het dichtst bij power knop). Aan de voorzijde branden

Groen: wireless en power,

 rood: internet

Oranje: services.

 

geen switches tussen modem en tv ontvanger inderdaad. Ontvanger is Arris vip 5202.

op dit moment dus geen internet meer en geen tv meer. Tot enkele dagen geleden ging alles prima. Daarom dacht ik dat de modem niet goed meer werkte..

 

 


Duidelijk!

1 lampje is een 100mb verbinding.Zou je een foto van het glasvezelkastje kunnen maken?Sommige hebben slechts een 100MB poort.

Mogelijk is de ethernetkabel defect.Je zou deze ter test kunnen omwisselen.


Heb je wellicht weinig aan? Wat kan ik zelf doen?


Zeer zeker!

De oorzaak word direct duidelijk.Er is geen inkomend signaal, er zal een monteur moeten komen.

Bel 0800-0402 en spreek '’storing'’ in en vraag om een storingsmonteur.Dit probleem ligt sowieso in het KPN netwerk en het zal daarom kosteloos zijn.

 

Laat maar weten of het lukt.


Hoi @KrisR, welkom bij on sop het forum. De laatste foto is veelzeggend inderdaad, het glasvezelkastje krijgt geen goed signaal binnen en daardoor werkt het niet. Bellen wat Martijn aangeeft is de beste en snelste optie in zo'n geval. is dat inmiddels gelukt en is er een monteur ingepland (of is deze inmiddels al geweest)?


@Jasper @martijn197108 ,

Dank voor jullie antwoord.

Ik heb gebeld met kpn en morgen kan er pas een monteur komen. Ik houd jullie op de hoogte.

Bijzonder dat vijf dagen duurt voor een monteur kan langskomen. In deze tijd van regelmatig thuiswerken vind ik dat echt niet kunnen, maar dat terzijde.

Wordt vervolgd..

 

Gr Kris


@Jasper @martijn197108 …

 

Update: monteur vandaag langsgeweest. Lag niet aan de eigen apparatuur, ook niet in de wijkcentrale. Wel te hoge waardes gemeten wat zou duiden op het feit dat er tussen wijkcentrale en huis en probleem zou zijn . Het wordt overgedragen aan de netbeheerder die gaat over deze verbinding.

Wordt vervolgd

 

Gr Kris 


Dat maakt het duidelijk dat de storing niet bij jou in huis zit inderdaad, en je er zelf niets aan kon doen. Hopelijk kan die vervolgafspraak snel gemaakt worden zodat het probleem verholpen kan worden.