Skip to main content

Al meer dan 4 jaar maak ik gebruik van “Snel Internet Buitengebied” met een modem V10 en een Sagemcom Fast 4360 Air KPN.
De gemiddelde download zat altijd tussen de 40 en 50 en een upload tussen de 15 en 20.
Dat is enkele weken geleden ineens veel slechter geworden namelijk een download tussen de 8 en 15 en de upload is ineens rond de 25.
Vorige week KPN gebeld en na een heel lang gesprek en getest kwam men tot de conclusie dat de chip in de Sagemcom de oorzaak was en ging men een nieuwe chip opsturen. 
Toen ik gisteren dit ging ophalen bij een ophaalpunt kreeg ik een doos mee waar dus een complete Sagemcom in zat. 
Bij het aansluiten van de Sagemcom bleek het voedingsstekkertje geen goed contact te maken.
Als ik het stekkertje flink aandrukte gingen de lampjes branden, liet ik het stekkertje los dan gingen ze gelijk uit.
Ik dacht slim te zijn en haalde de chip eruit en deed dat in mijn Sagemcom maar dat werkte niet, het rode 4G lampje bleef branden.
Vanmiddag KPN gebeld en kreeg ene Johan aan de lijn.
Ik heb mijn verhaal gedaan en Johan wilde nog een keer opnieuw een meting doen.
Ik moest de Experiabox V10 uitschakelen maar omdat ik met de vaste lijn belde was de verbinding natuurlijk gelijk verbroken.
Ik met mobiel weer gebeld en ze zouden Johan terug laten bellen wat ook gebeurde.
Nadat alles getest en gemeten was kwam Johan tot de conclusie dat de apparatuur in orde was en dat 10 a 15 download het best haalbare was op mijn adres en hij verder niets voor mij kon betekenen.
Wat is hier aan de hand, de Sagemcom staat op de bovenverdieping bij het raam en ziet de mast staan en er is alleen weiland tussen. 

Raar dat de verbinding verbroken werd en excuses voor de late reactie @satfun51

Als het inmiddels nog niet gelukt is door zelf te bellen, dan kun je ook een belafspraak maken via de tegel rechts onderin. Dan belt mijn collega je hierover op en hopelijk lukt het dan toch om dit opgelost te krijgen. 🤞
Niet fijn om met een trage verbinding te zitten en het zou ook enorm zonde zijn om je na zo'n lange tijd te zien vertrekken, dus ik duim voor een goede afloop!

Vanmiddag om 15.10 uur een belafspraak gemaakt en heb ik gekozen voor de mogelijkheid om gelijk terug gebeld te worden omdat er medewerkers beschikbaar waren. We zijn 6 uur verder maar ik ben NIET gebeld door KPN. Dus dat werkt ook al niet en zit ik nog steeds met belachelijk traag internet zie afbeelding en dat in Rotterdam! Dan lees ik dat KPN al een jaar geleden begonnen is met supersnel internet 4Gbps en ik zit met 4Mbps. Zorg eerst dat daar verbetering komt!

De 4Gbps is de glasvezelverbinding die ik op de vorige pagina genoemd had, dat is pas relevant als glasvezel aangelegd is en gebruikt kan worden. 

Dat je niet gebeld bent naar aanleiding van de terugbelafspraak is raar, dat hoort natuurlijk wel te gebeuren. Ik heb nog niet eerder gezien dat dat niet lukte. Het kan zijn dat er iets mis ging bij het maken van de terugbelafspraak, dat dat eenmalig mis ging. Als je het nog eens probeert, lukt het dan wel?

Ik heb vorige week opnieuw een terugbelafspraak ingediend en nu werd ik gelijk teruggebeld. Maar nu komt het: Wederom werd de lijn enz. opnieuw getest en de conclusie was uiteindelijk dat de 4G modem defect was en zou er een 4G modem en nu met 2 antennes opgestuurd worden. Vandaag kreeg ik bericht dat ik het pakket kon ophalen en dat heb ik gelijk gedaan. Kom ik thuis en maak ik het pakket open en wat zit er in: EEN V10 MODEM! Om toch gek van te worden!

Net weer een terugbelafspraak gemaakt  en even later is er terug gebeld. Maar de medewerker kon niets voor mij betekenen want eerst moet de door mij gisteren ingeleverde defecte 4G modem ontvangen zijn. Bel eind van de week nog maar eens, was zijn antwoord. Dus gaat het weer een week duren!

Vermoedelijk stond de logistieke handeling van het nieuwe modem nog open, die kan dan andere opties blokkeren. Een V10 modem is helaas niet handig, maar als je later deze week opnieuw telefonisch contact kunnen ze dat verder met je bekijken.

Update: Na ruim 2 maanden nog steeds geen vervangend 4G modem ontvangen. 12 november nogmaals gebeld en toen moest ik de opgestuurde V10 verwisselen met de bestaande V10 en kreeg ik opdracht om eerst de V10 terug te sturen voordat de 4G modem verstuurd kon worden. Krijg ik gisteren bericht dat ik vanaf 14 november kan omruilen bij een PostNL-punt en dat de oude apparatuur retour moet en de status van de bestelling te zien is via kpn.com/bestelstatus maar daar is niets te zien.

Vreemd allemaal. Ik woon ook in Rotterdam zonder ziggo aansluiting en max 13 Mbit ADSL lijntje. Heb vanaf dat het mogelijk was SIB kosteloos erbij gekregen van KPN en was daar wel erg blij mee, want nu kan ik dan een snelheid halen van rond de 60 Mbit. Modem is ook een keer tussentijds vervangen, maar dat duurde hooguit 2 dagen.  Snelheid was ook een keer dramatisch gezakt na een firmware update van KPN waardoor er een verkeerde APN instelling stond in het Sagecom modem. a was na een reset van het modem weer opgelost. Als je 4G test via je telefoon haal je dan nog wel gewoon die 60 Mbit of ergens rond die snelheid? 

Dat vroeg Joep1965 ook al eerder maar die snelheid was nog beroerder.

Nog maar een keer gebeld en kreeg ik een welwillende dame aan de lijn en die heeft er voor gezorgd dat ik nu eindelijk na ruim 2 maanden een 4G Buitengebied modem heb ontvangen. De upload is beter dan de download want die is nog steeds geen 40 à 50 wat het altijd is geweest. Maar ik kap ermee en zal helaas m'n contract uit moeten dienen en dan ben ik na bijna 50 jaar weg bij KPN! Ben er echt klaar mee!

Het is wel een verbetering zo te zien, ondanks dat het nog niet is wat het was. Als het ook met het nieuwe modem niet meer is dan dit, ben ik bang dat het niet meer dan dit kan worden op deze manier. Als glasvezel later is aangelegd zou dat nog een optie kunnen zijn, als je dat tegen die tijd toch een kans wilt geven kan dat.

Reageer