Skip to main content

Sinds vrijdag een nieuwe modem, dit vanwege een steeds slechtere WiFi verbinding van de oude KPN experia box.

Nu de KPN Box 12 geïnstalleerd. Werkte de 1e dag goed, maar nu hebben we al 2 dagen dat de box 12 gewoon om de 10 minuten uitvalt. Alles valt dan uit, tv, internet, WiFi. Het power lampje brand dan ook rood.

Welkom bij ons op het forum @IvoK82, als alles uitvalt en het powerlampje rood gaat branden is er iets niet goed inderdaad! Heb je de Box 12 al eens een reset gegeven zodat die zichzelf opnieuw installeert?

Als dat niet werkt kan je ons het beste bellen, zodat er zo snel mogelijk met je meegekeken kan worden. We zijn bereikbaar op 0800-0402.


Ga ik doen Jasper! Ik heb afgelopen maandag of dinsdag al gebeld, maar in plaats van het probleem aanpakken heb ik nu een nieuwe tv-ontvanger ontvangen. Nu was die ook wel aan vervanging toe, maar denk niet dat dat het probleem van de modem op gaat lossen! 🙈


Hoe is de TV ontvanger aangesloten? Met een utp-kabel rechtstreeks naar het modem? Geen kastjes ertussen? Geen switch? Geen extra router? Geen draadloze verbindingset? 

Heeft u zonnepanelen met een SMA omvormer? 

Heeft u meerdere tv ontvangers? Welke tv ontvanger heeft u nu gekregen? 

Heeft u WiFi versterkers van KPN? 


Een nieuwe tv-ontvanger zal inderdaad niet veel verbetering geven als het de modem is die wegvalt! Zou je je forumprofiel volledig kunnen invullen en een seintje geven als je dat hebt gedaan? Dan kan ik ook kijken wat ik kan zien vanaf hier.


Beste Nick, de utp kabel gaat rechtstreeks naar de modem. Vandaaruit bekabeld naar de 2 tv ontvangers. Verder zit er niets tussen, we hebben ook geen WiFi versterkers.

We hennen wel zonnepanelen met een omvormer aan de andere kant van de muur dan waar de modem hangt. De panelen zitten wel op een afzonderlijke groep op de meterkast aangesloten.

Met de oude kpn experiabox nooit deze problemen gehad. Alleen het WiFi signaal werd steeds minder sterk, vandaar de nieuwe modem ontvangen. Echter schakelt deze nu dus steeds volledig uit. Na een minuut of 5 werkt alles dan pas weer. Heel vervelend als je tv zit te kijken of de kids op YouTube.


Mijn gevoel zegt dat de zonnepanelen er los van staan, maar zonder gegevens op je profiel kan ik nog niets voor je nakijken. Zou je dat alsnog kunnen invullen en een seintje geven als je dat gedaan heb?