Skip to main content

Hallo,


Sinds de update van het modem vorige week heb ik last van een ​​​​​​​trage of niet werkende verbinding. Dit betekent dat de tv vastloopt en zegt geen verbinding te hebben (die daarna weer automatisch hersteld). Of; wanneer ik op mijn laptop beneden of boven zit, sommige pagina’s niet meer laden. Wifi aan of uitzetten en het modem herstarten lost het dan weer even op, maar een permanente oplossing is er niet.

Ik heb al geprobeerd :

  • modem reset
  • modem herstart
  • wifi standaard gezet
  • wifi kanaal handmatig aangepast
  • 5ghz uitgezet
  • verschillende laptops getest.

 

Het vreemde is; dat als ik (zoals nu_) verbinding heb op zolder, dit volgens speedtest rond de 160mbps is. Prima dus. Maar dit is echter zo instabiel dat het niet werkbaar is. Heeft iemand tips?

 

 

had hetzelfde probleem!


Bij instellingen —> systeem via http://mijnmodem.kpn kon ik nog een update uitvoeren. Daarna nog steeds instabiel internet.

via ander bericht op forum gelezen om stekker uit modem in glasvezel-kastje te halen. Daarna 2min wachten, eerst glasvezel er weer in en daarna modem weer op stroom gezet. Nu geen problemen meer…


Ga ik proberen , dank!


Hoop dat het gelukt is, kwam tot de ontdekking dat ik mijn wifi-versterkers ook opnieuw moest opstarten. Problemen lijken nu hier helemaal verholpen te zijn 


Ik heb het gedaan, maar vandaag is het weer erg slecht. Zojuist weer alles 5 minuten uitgehad...


Hi Martin, welkom op het forum. 

Ik denk graag mee. Heb je toevallig ook een computer/laptop met een kabel aangesloten op de modem, gebeurt dat dan ook? Zou ik ook mogen weten welke melding je precies ziet op je tv als deze niet werkt? Hoe is de televisieontvanger aangesloten op de Box 12? Met een kabel? 

Ik hoor graag van je. 


Hoi,

 

Dank voor het meedenken! Ik heb geen apparaten bedraad aangesloten. De tv werkt met een wifi verbinding, en ik gebruik het kastje van kpn niet, omdat de app makkelijker werkt op mijn tv.

 

Het gaat ff goed als ik alle bovenstaande handelingen heb uitgevoerd, maar een goede verbinding is het niet. Soms moet ik de wifi aan en uit doen op bijv. Mijn telefoon, dan werkt het weer , maar super instabiel 


Duidelijk, werken andere streaming apps op de tv wel soepel? 

Zou je ook de WiFi manager willen doorlopen om te kijken wat die aangeeft? 


hey! Nee, het is een algemeen probleem, de andere apps haperen ook, maar daar heb je minder last van omdat deze meer bufferen (denk aan Netflix).

 

Wifi manager al eerder doorlopen, maar die komt alleen maar met die versterkers op de proppen, iets waar ik niets aan heb, ik heb al een eigen wifi versterker boven (een fritzRepeater). Het is geen meshing, dus als ik naar boven ga snap ik dat hij niet automatisch op de fritz inlogt, maar de verbinding valt gewoon weg en dat was eerder niet zo.


Zelfs nu; tijdens het schrijven geeft Windows aan dat er geen verbinding is, en dan verbind hij weer.

 


Het is echt begonnen na de update, dus wat is er aangepast, dat ik daar last van heb...


Ik heb gebeld, krijg een ander modem...


Ik heb gebeld, krijg een ander modem...

Mag ik even vragen hoe het met de nieuwe modem gaat? Is alles opgelost? 


Helaas werkt de oplossing hier ook van korte duur. Moet nu dagelijks mijn SuperWiFi versterkers van KPN herstarten, betreft de witte versie. Firmware gecontroleerd, is up to date, zowel modem als versterker. Weet niet wat voor update KPN gedaan heeft, maar het is er iig niet beter van geworden :-( 


Zou ik mogen weten welke afotware/firmware er op dit moment op de Box 12 staat? 


Beste Alex, op dit moment firmware V12.C.23.04.39


Bij mij ook, ook na het omruilen blijft het drama. Ik moet nog steeds de telefoon of modem herstarten wil ik weer verbinding hebben.

 

Ik ga vanavond maar weer bellen, kijken wat ze nog meer kunnen doen


@Alex_P is er nog een oplossing mogelijk? Terugdraaien van een update?


@Alex_P is er nog een oplossing mogelijk? Terugdraaien van een update?

Excuus voor mijn vertraagde antwoord, ik zag dit topic over het hoofd. Zou je je KPN profiel willen invullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? 


@Alex_P inmiddels is het profiel ingevuld. Ik merk dat een herstart van mij. (Witte) SuperWiFi punt voldoende is om de snelheid terug te krijgen. Deze is bedraad aangesloten 


De monteur is geweest, hij heeft een box 10 aangesloten, omdat deze stabieler zouden zijn. Dat werkte ook niet, toen heeft hij een super wifi punt aangesloten op doe box 10 , nu is het goed....


Overigens, het profiel was idd niet gevuld, ook niet na herstarten 


@Alex_P inmiddels is het profiel ingevuld. Ik merk dat een herstart van mij. (Witte) SuperWiFi punt voldoende is om de snelheid terug te krijgen. Deze is bedraad aangesloten 

Dat is goed om te horen, blijft het dan ook stabiel werken? 


De monteur is geweest, hij heeft een box 10 aangesloten, omdat deze stabieler zouden zijn. Dat werkte ook niet, toen heeft hij een super wifi punt aangesloten op doe box 10 , nu is het goed....

Ook hier even de check vraag of alles goed blijft werken nu. 


De monteur is geweest, hij heeft een box 10 aangesloten, omdat deze stabieler zouden zijn. Dat werkte ook niet, toen heeft hij een super wifi punt aangesloten op doe box 10 , nu is het goed....

Ook hier even de check vraag of alles goed blijft werken nu. 

Stabiel, snel en goed!


Ok krijg steeds meer het idee dat er niet grondig getest is... De problemen zijn te herleiden naar die update.

 

Ik heb nu een experiabox 10, met een super wifi punt en nooit meer gedoe. Terwijl er in huis niets verandert is.


@Martin_W twijfel ook aan de wijze van testen. Sta op punt om alles van KPN eruit te gooien! Heb jij de witte of zwarte SuperWifi?