Skip to main content

Hallo,


Sinds de update van het modem vorige week heb ik last van een ​​​​​​​trage of niet werkende verbinding. Dit betekent dat de tv vastloopt en zegt geen verbinding te hebben (die daarna weer automatisch hersteld). Of; wanneer ik op mijn laptop beneden of boven zit, sommige pagina’s niet meer laden. Wifi aan of uitzetten en het modem herstarten lost het dan weer even op, maar een permanente oplossing is er niet.

Ik heb al geprobeerd :

  • modem reset
  • modem herstart
  • wifi standaard gezet
  • wifi kanaal handmatig aangepast
  • 5ghz uitgezet
  • verschillende laptops getest.

 

Het vreemde is; dat als ik (zoals nu_) verbinding heb op zolder, dit volgens speedtest rond de 160mbps is. Prima dus. Maar dit is echter zo instabiel dat het niet werkbaar is. Heeft iemand tips?

 

 

@Martin_W twijfel ook aan de wijze van testen. Sta op punt om alles van KPN eruit te gooien! Heb jij de witte of zwarte SuperWifi? 

De witte :-)


Hi @Martin_W en @Chris0905, na de update werkt het inderdaad minder goed. Dit gaan we omruilen voor de nieuwere SuperWiFi's, waarmee het goed werkt. 

Zouden jullie het profiel na willen kijken en goed willen invullen? Laat het me weten als dit is gedaan. 


Hi @Martin_W en @Chris0905, na de update werkt het inderdaad minder goed. Dit gaan we omruilen voor de nieuwere SuperWiFi's, waarmee het goed werkt. 

Zouden jullie het profiel na willen kijken en goed willen invullen? Laat het me weten als dit is gedaan. 

Hoi,

 

Profiel is ingevuld! Wat gaat er nu gebeuren?


Hi @Martin_W en @Chris0905, na de update werkt het inderdaad minder goed. Dit gaan we omruilen voor de nieuwere SuperWiFi's, waarmee het goed werkt. 

Zouden jullie het profiel na willen kijken en goed willen invullen? Laat het me weten als dit is gedaan. 

Hoi,

 

Profiel is ingevuld! Wat gaat er nu gebeuren?

Je krijgt nu een nieuwere versie. Klopt het dat je 1 hebt? 


 

Hi @Martin_W en @Chris0905, na de update werkt het inderdaad minder goed. Dit gaan we omruilen voor de nieuwere SuperWiFi's, waarmee het goed werkt. 

Zouden jullie het profiel na willen kijken en goed willen invullen? Laat het me weten als dit is gedaan. 

Hoi,

 

Profiel is ingevuld! Wat gaat er nu gebeuren?

Je krijgt nu een nieuwere versie. Klopt het dat je 1 hebt? 

Ik ben nu niet thuis, maar de.monteur heeft een box 10 achtergelaten, geen box 12. Dus ik twijfel of dit van toepassing is?


Daar twijfel ik nu ook over omdat het met de V10 wel hoort te werken. Je weet dus zeker dat je een V10 hebt een niet een Box 12? 


Yes, hij heeft mijn zwarte modem de 12 meegenomen. Er hangt nu een witte, experiabox V10, met een superwifi punt er aan.


Wat gek. Heb je ook het glasvezelkastje waar de modem op is aangesloten 10 seconden stroomloos gemaakt? Zo niet, zou je dat ook willen doen? En anders spreek ik hier onze technische dienst aan. 

Ik hoor graag van je. 


 

Wat gek. Heb je ook het glasvezelkastje waar de modem op is aangesloten 10 seconden stroomloos gemaakt? Zo niet, zou je dat ook willen doen? En anders spreek ik hier onze technische dienst aan. 

Ik hoor graag van je. 

eh ja; dat heb ik in het proces ervoor al gedaan, voordat de monteur kwam. Omdat het niet werkte is er toen een superwifipunt opgehangen, samen met een v10.


Hier moet toch iets aan de hand zijn. Zou ik een analyse van je interne netwerk mogen uitvoeren zodat ik kan zien wat er allemaal is aangesloten? Ik heb verder geen inzage in privégegevens of andere specifieke gegevens. 


Hier moet toch iets aan de hand zijn. Zou ik een analyse van je interne netwerk mogen uitvoeren zodat ik kan zien wat er allemaal is aangesloten? Ik heb verder geen inzage in privégegevens of andere specifieke gegevens. 

Prima, doe je ding :)


Dankjewel. Ik zie dat er 5 apparaten via een SuperWiFI zijn aangesloten, en 4 rechtstreeks op de modem. Klopt dit? 

Wat ik nog vergeten ben om te vragen is hoe je de tv box hebt aangesloten, is dit ook via WiFi? 


Dankjewel. Ik zie dat er 5 apparaten via een SuperWiFI zijn aangesloten, en 4 rechtstreeks op de modem. Klopt dit? 

Wat ik nog vergeten ben om te vragen is hoe je de tv box hebt aangesloten, is dit ook via WiFi? 

Ja, dat zal vast kloppen. Die 4 rechtstreeks klopt ook, zijn o.a .de Google Nest, een CV ketel enzovoort. De KPN tv box gebruik ik niet, ik gebruik de app op mijn philips tv

 


@Martin_W en @Chris0905, ik zie dat ik jullie door elkaar haal en verder ben gegaan met troubleshooten bij Martin, terwijl bij hem alles goed werkt. 

Chris, ik maak voor jou een nieuw topic aan en ga daar verder. 


Dankjewel. Ik zie dat er 5 apparaten via een SuperWiFI zijn aangesloten, en 4 rechtstreeks op de modem. Klopt dit? 

Wat ik nog vergeten ben om te vragen is hoe je de tv box hebt aangesloten, is dit ook via WiFi? 

Ja, dat zal vast kloppen. Die 4 rechtstreeks klopt ook, zijn o.a .de Google Nest, een CV ketel enzovoort. De KPN tv box gebruik ik niet, ik gebruik de app op mijn philips tv

 

Prima ;)