Skip to main content
Beantwoord

Sinds laatste update van Experia Box V10 is snelheid van wifi van 200 Mb naar 25 Mb gezakt

• April 6, 2025
  • 5 reacties
  • 117 keer bekeken

harry49
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2

Sinds de laatste update is mijn WiFi op onze V10 erg traag geworden. Het was bijna 200Mb 9 tussen de 170 en 195)  en nu mag ik blij zijn als hij de 25 Mb haalt. Ik gebruik dit alleen voor onze mobieltjes maar een filmpje afspelen gaat gepaard met veel haperingen. Bekabelt heb ik zo'n 206 Mb dus dat is prima, waarom de wifi zo langzaam is begrijp ik niet. Waarom iets veranderen/ repareren  als iets goed is? Ik betaal zo'n €120,= per maand dus mag je toch wel iets verwachten denk ik zo… O ja, ik heb hem al diverse keren opnieuw opgestart maar dat helpt niet…

Admin: Reactie afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

Beste antwoord door harry49

Dag Alexandra,

Ik heb wat zitten zoeken en geprobeerd in het menu van de Experiabox.

Ik heb  ingelogd en toen naar Wifinetwerk gegaan.

Daarna naar Wifisignaal en toen naar 5 GHz bandbreedte en die op 40 MHz gezet.

Resultaat is dat mijn telefoon weer zo'n 178 Mb down en 59 Mb up load en ik ben weer blij…

en ik hoop dat een ander hier ook wat aan heeft… Bedankt voor je hulp,

Vriendelijke groet, Harry49.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

5 reacties

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Hi ​@harry49, rot dat je wifi ineens niet zo goed meer werkt als voorheen. We denken hier in de community graag met je mee.

Goed om te weten dat je snelheid via een kabel wel goed zit. Dat betekent dat de verbinding tussen jouw V10 en ons netwerk goed is. Het zit 'm dus puur in de wifi. Gebruik je de wifi van jouw Experia Box of heb je ook wifi versterkers in huis?

We doen ons best om bij updates alle instellingen te behouden, maar dat lukt niet altijd. Mogelijk is je wifi nu niet optimaal ingesteld voor jouw omgeving. Wifi is gevoelig voor andere signalen en storingsbronnen in je buurt. Heb je onze Wifi Manager al gevolgd sinds je merkt dat de wifi niet lekker meer werkt? De Wifi Manager is een handige online servicetool, die je helpt om je wifi optimaal in te stellen. Er komt ook altijd een resultaat of advies uit. 

Voor snellere hulp kan je ook een terugbelafspraak maken via onze website. Een van mijn collega's belt je dan terug wanneer het jou uit komt om je verder te helpen.

harry49
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Slimmerik
  • April 9, 2025

Dag Alexandra,

De V10 staat in de huiskamer en ik zit er zo'n 3 meter vanaf. ik heb geen versterkers of zo, heb ik ook nooit nodig gehad. Ik heb al andere kanalen ingesteld maar dat helpt niets. Ik heb net nog gescand en het is 41.9 down en 21.3 up. Ik heb ook al 21 down gehad en19.4 up….  In het verleden had ik b.v. rond de 170- 190 down en zo'n 57.3 up, ik vind dat nogal een verschil na een “update” en ik had dit al jaren zo dus ben ik nu niet zo blij… Misschien dat een nieuwe update kan helpen of de nieuwe update verwijderen? Ik heb natuurlijk geen idee maar ik hoop dat er een oplossing komt. 

Dank voor je aandacht en ik hoop gauw wat te horen. Groet Harry.

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

@harry49 In het algemeen is ons advies, merk je rare dingen na een update, reset dan je V10. Gewoonlijk lost dat alles aan rare problemen op. Werkt je wifi daarna nog niet top, probeer dan eerst de Wifi Manager eens. Ik hoor graag hoe het daarna gaat.

Als je meer over de update wilt weten, dat kun je hier vinden:

harry49
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Slimmerik
  • Antwoord
  • April 15, 2025

Dag Alexandra,

Ik heb wat zitten zoeken en geprobeerd in het menu van de Experiabox.

Ik heb  ingelogd en toen naar Wifinetwerk gegaan.

Daarna naar Wifisignaal en toen naar 5 GHz bandbreedte en die op 40 MHz gezet.

Resultaat is dat mijn telefoon weer zo'n 178 Mb down en 59 Mb up load en ik ben weer blij…

en ik hoop dat een ander hier ook wat aan heeft… Bedankt voor je hulp,

Vriendelijke groet, Harry49.

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Wat goed ​@harry49, dankjewel voor het delen en fijn dat je het zo hebt opgelost!