Skip to main content

Goedendag,

Ook ik maak gebruik van 2 Experia Wifi punten. Voor  update 1.00.26v3 werkte alles normaal. Ik had goed internet in de woonkamer en redelijk boven. Toen kwam deze update. Als ik nu beneden grote bestanden aan het uploaden ben naar mijn NAS of grote bestanden aan het downloaden ben hoor ik standaard mijn twee jongens boven roepen “Papa !!!!! wat doe je met het internet”. Is er een mogelijk heid om de mesh-functie uit te schakelen.

 

Ik heb namelijk het idee dat het door de mesh-functie komt.

Ondanks ze beiden bedraad zijn aangesloten (1gb) is het niet mogelijk om 1gb te downloaden zonder de dat bovenverdieping het merkt.

 

ik sta open voor tips.

 

Admin: eigen topic voor je bericht aangemaakt

Waar staan ze? De ene staat beneden en de andere boven? De NAS is bekabeld aangesloten hoop ik?


@Michel075 Haha, grappig dat iedereen door heeft dat papa weer dingen aan het downloaden is:rofl: . Helaas kunnen de SSID's niet meer gesplitst worden, al weet ik niet of dit het probleem zou hebben opgelost. Wellicht heeft onze community enige tips voor je! Ik ben benieuwd:smile:


Waar staan ze? De ene staat beneden en de andere boven? De NAS is bekabeld aangesloten hoop ik?


Ja, een boven de ander beneden en de NAS uiteraard bekabeld. Komen samen op een 1gb switch. Moet voldoende bandbreedte zijn. Want voor de update kon ik alles doen. Hardware matig is er niets veranderd.


Die switch is een gigabit  switch?


@Michel075  Als het echt sinds de update is en er is verder niets veranderd/geen problemen, dan is er helaas niets aan te doen. De mesh technology zit ingebouwd in de update en kan niet ‘uitgezet’ worden. Dit is het fijne dat ik er van weet. Misschien dat de community nog tips voor je heeft? 


Reageer