Skip to main content

Hoi, sinds november wacht ik al op een aansluiting op jullie netwerk. Glaspoort de aannemer hult zich in stilzwijgen.  Kijk even naar mijn filmpje het is nu maart,

 

@Rob072

Wat meldt de postcode check?

https://www.kpn.com/internet/glasvezel/glasvezelcheck.htm

Zodra de aansluiting in je huis gerealiseerd is kan het nog wel een ruim half jaar duren voordat je een abonnement kan afnemen via glasvezel. Althans, hier in het Groene Hart wacht ik al sinds augustus tot ik een abonnement kan afnemen , en ik weet inmiddels dat ik in juni/juli over zou kunnen gaan.

Wat is bij jouw nu de stand van zaken qua aanleg?


De firma glaspoort vind het erg lastig om de laatste twee meter te overbruggen 


De firma glaspoort vind het erg lastig om de laatste twee meter te overbruggen 

Om welke reden? Wat zijn de afspraken? Wat is de situatie?


Ze spreken geen Nederlands


Of andere Europese taal zoals Duits, Frans of Engels 

en op die manier is het lastig communiceren.


Je kan je bericht ook wijzigen op het forum i.p.v. achter elkaar te reageren.

Wat meldt: https://www.glaspoort.nl/mijn-status/

En wat meldt:

https://www.kpn.com/internet/glasvezel/glasvezelcheck.htm

Verder lijkt het mij sterk dat de klantenservice geen Nederlands of Engels spreekt.


Glaspoort kan glasvezel aanleggen op jouw adres. KPN werkt samen met Glaspoort.
Bestel KPN Glasvezel alvast en geniet van supersnel en superstabiel internet zodra glasvezel beschikbaar is op jouw adres. Het kabeltje is nog twee meter verwijderd van mijn meterkast. In de kruipruimte liggen minimaal 4 KPN kabels.


En de KPN postcodecheck?

Tot hoever ligt de glasvezelkabel? En wat zijn de afspraken? 


Idem zie boven


Heb je Glasspoort al benaderd cq. gebeld over die laatste twee meter? Gaat het om een eigen woning?


Hallo @Rob072 ,

Het hele proces duurt bij iedereen lang. Bij mij heeft het allemaal bijna twee jaar geduurd. 
 

Je kunt alle fases in de aanleg hieronder teruglezen. Ondertussen is het gewoon een kwestie van geduld. 
 

 


Geachte heer Smit, 
 
Hartelijk dank voor uw bericht.
 
Vervelend om te zien dat de glasvezelaansluiting niet verloopt zoals gewenst. Onze excuses daarvoor. 
 
Ik heb zojuist telefonisch contact gehad met de aannemer en het is mogelijk om een afspraak in te plannen om de glasvezelaansluiting te realiseren. U mag telefonisch bellen naar ********* om de afspraak in te plannen. 
 
Daarnaast complimenten voor de creativiteit van het filmpje. We hebben de video ook onder de aandacht gebracht bij de aannemer. We gaan ervan uit dat de komende afspraak de laatste afspraak zal zijn en dat de glasvezelaansluiting dan volledig gerealiseerd is. 
 
We wensen u nog een fijne dag verder en hopen u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben. 
 
Met vriendelijke groet,

Glaspoort

 

Natuurlijk meteen gebeld en wonder o wonder een dag later een afspraak.

Ja inderdaag een ploeg in de straat, maar bij mijn buren. Niet bij ons. Weer een dagdeel voor Jan L. zitten wachten.. Wederom gebeld O sorry bij u staat een blokkade, dat kan echt niet. Die was niet nieuw al minstens X telefoontjes aan gewaagd, nu voor as maandag een afspraak. Help je mee duimen, dat het nu niet voor niks is. 

 

Geachte heer Smit, 
Hartelijk dank voor uw bericht.
 
Omdat u een afspraak maandag heeft staan neem ik aan dat ze dit keer wel komen, om hier zeker van te zijn, heb ik uw voorgaande mail alsnog naar de aannemer gestuurd met het verzoek om dit keer echt te komen. Hopelijk verloopt de afspraak zoals gewenst.
 
Hopende u zo goed te hebben geïnformeerd.
 
Met vriendelijke groet,