Skip to main content
Vraag

Sinds overstap is mijn thuisnetwerk met Deco M4 units chaos

• September 8, 2025
  • 28 reacties
  • 349 keer bekeken

Toon eerste bericht

28 reacties

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • January 9, 2026

Begrijp ik het goed: één UTP moet rechtstreeks vanaf de router naar de KPN-TV box, en dan ook nog één rechtstreeks naar de DECO M4-Master ?

Ja. Als je multicast voor KPN TV+box instel, moet deze rechtsreek met KPN modem verbonden worden (bekabeld of draadlos). Voor unicast TV maakt het niet uit.

De hoofd deco  moet ook bekabeld achter de KPN modem, de slave deco bekabeld of draadlos verbonden met de hoofd deco of achter een switch (deze moet ethernet backhaul ondersteunen, maar dat doen de meeste switches wel). De reden dat je niet meer dan 2 Deco's achter de KPN modem mag aansluiten, dat deze de ethernet backhaul niet ondersteunt.

Frank van Opstal
Topper

Bedankt voor je antwoord. Nog 1 vraagje (voorlopig): Als ik voor een draadloze verbinding kies om TV te kijken, moet ik dan een wifi verbinding maken met de router of kan ik ook de SSID vd DECO M4 gebruiken ?

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • January 9, 2026

Als ik voor een draadloze verbinding kies om TV te kijken, moet ik dan een wifi verbinding maken met de router of kan ik ook de SSID vd DECO M4 gebruiken ?

Je moet de SSID van KPN modem kiezen.