Skip to main content

Hallo,  

Enige tijd geleden hebben we onze Experiabox V9 (op advies van KPN) uitgewisseld tegen de SagemcomKPNbox. Sindsdien hebben we een slechtere wifi ontvangst op de telefoons, computer en iPad in de woonkamer, een enkele keer vol bereik maar meestal maar een, twee streepjes of geen (5g). Dit terwijl we de uitwisseling gedaan hebben omdat een nog betere ontvangst in het vooruitzicht gesteld werd. Wat kunnen we hieraan doen?

Ten tweede, de Arcadyan versterker die in een andere kamer staat heeft nog steeds de inloggegevens van het oude modem, dus bij verplaatsing moeten de apparaten steeds opnieuw aanmelden. ‘Resetting’ biedt geen soelaas.

 

Admin: afgesplitst, eigen topic voor vraag aangemaakt

Hi @Louj en welkom op het forum! 

Niet de bedoeling dat de wifi er slechter op wordt. 😣 
Ik raad je allereerst aan om onze tips voor het oplossen van slechte en wegvallende wifi door te lopen. Met name de Wifi Manager!

Wat de versterker betreft, dit is de witte vierkante? Misschien helpt het bij deze om te kijken of er een update van de software is. Dit doe je als volgt: 

Voordat je begint download eerst deze software en kies ervoor om dit op te slaan op je computer. Pak het gedownloade .zip bestand uit en volg daarna onderstaande stappen.

Voor Windows gebruikers

1.       Ga naar de Windows Verkenner
2.       Ga naar Netwerk
3.       Dubbelklik onder netwerkinfrastructuur op WIFI-AP-…… > de inlogpagina van de wifiversterker wordt getoond in de browser
4.       Log in met het wachtwoord: onderop bij web password
5.       Ga naar “Firmware bijwerken”
6.       Klik op de button “Bestand kiezen”
7.       Selecteer het bestand dat je gedownload hebt
8.       Klik op de button “Firmware bijwerken”

Hopelijk lukt het zo! Zo niet, laat het gerust weten.


Hallo Sanne_M,

Dank voor de reactie! Het probleem is als volgt te omschrijven.

De Arcadyan versterker heeft nu sinds een paar dagen dezelfde netwerkingang als de Box 12. Dat was tot voor kort de ingang van het oude V 9 modem, waardoor bij doorlopen van het huis opnieuw aangemeld werd. Echter bij de omzetting is waarschijnlijk iets fout gegaan waardoor de ethernetkabel geen signaal meer doorgeeft naar de printer. Daar kwam ik na een dag achter. Ook is het wifi-signaal in het andere gedeelte van het huis (dat het moeten hebben van het Box 12 modem) nog steeds zwak, max. 2 streepjes van de drie. Terwijl de gedachte was van Klantenservice dat beide netwerken elkaar tegenwerkten. Leek me logisch.

De Arcadyan versterker gaf en geeft nog steeds wel een sterk Wifi signaal. Is een update dan nog opportuun? We hebben Apple producten, graag zou ik dan bovenstaande instructie daarvoor willen hebben.

Diverse correctieve handelingen van de Wifi Manager heeft het probleem niet opgelost.

Mogelijk leidt dit tot  enige duiding van het probleem. Ik hoor het graag!


Hallo @Louj ,

Ik had ook last van slechte Wifi na de omruil van de V9 naar de Box12. Dit heb ik opgelost door twee SuperWifi-punten. Dat kost je geld, maar je hebt wel weer goede Wifi in heel jouw huis. 


Dank voor de toelichting @Louj

Ik heb gezocht en heb een handleiding van de Arcadyan wifi versterker gevonden. Als je daar klikt op ‘Software handmatig vernieuwen’ dan downloadt het automatisch het update bestand. 
Als het signaal goed is kun je het ook zo laten, maar gezien deze nog de oude inloggegevens had raadde ik een update aan. Controleer anders voor de zekerheid ook over het resetten van de Arcadyan wifi versterker goed gaat.
Hij zou namelijk wel de inloggegevens van je modem over moeten nemen. 
Ook de installatie opnieuw doorlopen is het proberen waard, na de reset.

Mocht dat de oplossing niet zijn

Hallo @Louj ,

Ik had ook last van slechte Wifi na de omruil van de V9 naar de Box12. Dit heb ik opgelost door twee SuperWifi-punten. Dat kost je geld, maar je hebt wel weer goede Wifi in heel jouw huis. 

Dan is dit ook nog een idee. Je hebt op al je aankopen 14 dagen bedenktijd, dus mochten de SuperWifi punten het niet verbeteren dan kun je ze altijd nog retourneren. 🙂


Hallo @Sanne_M en @Noordzee ,

deze week hebben twee heren van de storingsdienst van Team KPN uitvoerige tests gedaan om het probleem van slechte Wifi te achterhalen. Gebleken is dat het glasvezel NT apparaat over lange periode heel vaak opnieuw was opgestart hetgeen oorzaak kon zijn van de KPN Box12 perikelen. Bekend was dat dit dan veroorzaakt kon zijn door de rode verbindingskabel die naar het modem loopt. Een nieuwe (nu gele) kabel is toegestuurd. We gaan het vervolgen. Hopelijk is het probleem hiermee opgelost.

Wat betreft het geen verbinding krijgen met de Epson printer middels de ethernetkabel, op de printer moest een Wifi Connection ge-Disabled worden. Deze was waarschijnlijk omgeschakeld bij  resetting van het modem.

Veel dank voor uw reacties!