Skip to main content

Ik heb inmiddels een paar maanden de Experio Box V10 maar mijn Wifi is vanaf die switch dramatisch. ITV is echt bar slecht en niet even maar soms uren achtereen. Ook Internet is erg traag en valt regelmatig weg. Daarnaast gaat mijn Wifi (mobiele telefoon/Macbook/iPad) regelmatig spontaan van de 5Ghz over op 2.4Ghz. In huis verder niets veranderd dus zoek naar een oplossing.

 

Admin: eigen topic voor vraag gemaakt origineel topic]

Wat vervelend Anneke, je moet natuurlijk wel op een normale manier van je internet gebruik kunnen maken. 

Ik zou je dan willen adviseren om een aantal artikelen op onze kennisbank voor Wifi door te nemen en dan specifiek het artikel voor slechte Wifi.

Mocht je toch nog problemen blijven ervaren dan kun je altijd even bellen met 0800-0402. Dan helpen mijn collega's verder.


Hallo Remco,

Heb ik gedaan en inmiddels ook telefonisch contact gehad. Reset gedaan en het is alleen maar slechter geworden. Het openen en soms ook sluiten van een site geeft al zoveel problemen en Interactieve TV is gewoon niet te doen zo slecht. Gisteren nogmaals Wifi Manager gebruikt en zelfs daarmee liep hij regelmatig vast. Het is echt drama dus zal inderdaad weer telefonisch contact opnemen.

Zelfs dit bericht versturen lukte de 1e keer niet. Doe nu een 2e poging.


Een v10 met problemen kom je zelden tegen. Heb je glasvezel of koper?


Nee, geen glasvezel,heb wel wekker gezet voor als glasvezel hier mogelijk is. Zelfs mijn telefoon (vrij nieuwe iPhone en iPad geven problemen.


Weet je hoe je in moet loggen in het modem en zoja wil je dat dan doen? Ga naar status en dan naar geavanceerd. Van geavanceerd graag een screenshot plaatsen. Daar is veel op te zien namelijk.  Heb je dit soort dingen in huis?

 


Ja, heb ik in huis maar had ik ook al met de Experia Box V9. De PrintScreen wordt steeds afgebroken bij uploaden dus tekst gekopieerd.

 

Pagina informatie

Deze pagina laat de status van DSL zien.

DSL link informatie

Link status Up
Showtime 25 h 38 min 9 s
Modulation type VDSL
Actual rate (Up/Down) 31364/111214 kbps
Attainable rate (Up/Down) 31364/121320 kbps
Noise margin (Up/Down) 5/7.3 dB
Line attenuation (Up/Down) 2.6/7.2 dB
Output power (Up/Down) -1.8/14.2 dBm
Data path (Up/Down) Interleaved/Interleaved
Interleave depth (Up/Down) 4/16
Interleave delay (Up/Down) 0/0 ms
INP (Up/Down) 76/79 Symbolen
Profile 17a
CRC errors (Up/Down) 0/0
FEC errors (Up/Down) 410/1734

Dat ziet er goed uit. De snelheid die binnen komt is erg goed. Dus er is niets mis aan de kant van kpn. Iets na het modem zorgt er voor dat de verbinding na het modem niet goed is. Vrijwel zeker zijn dat de draadloze verbindingssets. De draadloze verbindingssets zorgen ervoor dat data verstuurd wordt via het electriciteitsnetwerk en daar zit het probleem. Het electriciteitsnetwerk is overbelast en daar kunnen ze niet tegen.  Kan je als proef de draadloze verbindingssets verwijderen en dan kijken hoe het gaat? Wat is er verder aangesloten op het modem?


Zal ik vanmiddag uittesten maar ik had alles al zo met de Experia Box V9. Het enige dat veranderd is (naast de Experia Box V10) dat ik een Robot Cleaner op het 2,4 GHz heb.

Op mijn modem heb ik verder voor zover ik weet alleen een Philips Hue Bridge maar ook die heb ik al jaren. De problemen heb ik sinds ik de switch van de V9 naar de V10 heb.


Ik hoor graag hoe het afloopt. 


Nog even over de draadloze verbindingssets. Wat valt daaronder? De afbeelding die jij had heb ik niet ik heb alleen zo’n stekker voor lampen op het thuisnetwerk (zie afbeelding). Ik ben ook wel benieuwd naar een reactie op geen problemen tot de switch van V9 naar V10.

 


Komt mij niet bekend voor maar is dat iets wat internet nodig heeft?


Draait op WIFI thuisnetwerk op een paar lampen.


Ok helder. En wat is er nog meer aangesloten op het modem? Is de tv ontvanger met een kabel aangesloten op het modem?


Foto van wat is aangesloten op mijn modem. Heb je hier voldoende aan?

 

 


Was foto van oude modem. Hieronder de foto van V10.

 

 


Waar gaan die twee kabels naar toe bij de groene ledjes?


Je bedoelt de bovenste (DSL)? Naar het KPN-kastje.

 


Precies die andere twee bedoel ik😂


Nr. 3 (1e van onderen) gaat naar de Philips Hue Bridge

Nr. 2 (middelste) naar boven een leiding in. Foto 1

Nr. 1 (1e van boven) via leiding beneden naar boven. Foto 2 en Foto 3

 

 


Ik neem aan dat op één van de kabels een tv ontvanger is aangesloten. Ik zie tot nu toe niks geks maar misschien is er een stekkertje kapot. Het rare is dat de tv ontvanger blijkbaar ook niet goed werkt. Wat je nog kan doen is die stekkertjes eruit halen en kijken of de wifi het dan wel goed doet. Aan de kpn kant lijkt echt niks mis te zijn.


Gewone TV werkt prima maar Interactieve TV op MacBook/iPad is het probleem. Daarnaast alles met WIFI op MacBool/iPad/iPhone.

Vanaf gisteren begin van de middag werk het weer wat beter dus ik kijk het even aan en neem zonodig telefonisch contact op met de klantenservice.

Voor nu heel erg bedankt voor je tijd.