Skip to main content

Beste. Ik heb sinds 2 weken gelden KPN-glasvezel aansluiting. Ik was verbaasd dat het internet snelheid niet hoger komt dan 650 mbs op mijn smartphone en 130 mbs op mijn laptop.(belachelijk laag) en met schommeling, en dat met kabel en al. 2 keer monteur geweest, maar niemand kon zeggen waarom zo laag terwijl 1 GB moet. Enige wat ik hoor van monteur als helpdesk, ach ja opzeggen maar, je heb toch proefperiode! Wat raar, toch? Enige reactie, a.u.b. Ik heb ook probleem mat casten via laptop naar Android tv, dit had ik nooit ervaren toen ik bij Ziggo zat. Kan iemand me helpen om dit probleem oplossen?

Hoor ik graag.

Mvb,Al

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

Zie de link hieronder voor aanvullende hulp @meikman :

 


Mijn modem is in mijn woonkamer, afstand tot 5meter ,maar toch geen 1gb, zelfs niet bekabeld.

Casten van mijn laptop naar android tv is afschuwelijk , hapert, loopt vast  en slecht sd beeld kwaliteit. Nooit probleem gehad met Ziggo Connect Box die in meterkast stond en met 400mbs snelheid. Nu via mijn laptop haal ik 135mbs( met ziggo 230 mb)  maar toch niet een fatsoenlijke verbinding met tv kan maken ,die 240 mbs snelheid heeft.

Enige idee?

google chrome opnieuw geinstaleerd. ingebouwde chromecast op mijn tv opnieuw geinstaleerd,zonder succes.

 

Admin: samengevoegd met eigen topic


Mijn modem is in mijn woonkamer, afstand tot 5meter ,maar toch geen 1gb, zelfs niet bekabeld.

Casten van mijn laptop naar android tv is afschuwelijk , hapert, loopt vast  en slecht sd beeld kwaliteit. Nooit probleem gehad met Ziggo Connect Box die in meterkast stond en met 400mbs snelheid. Nu via mijn laptop haal ik 135mbs( met ziggo 230 mb)  maar toch niet een fatsoenlijke verbinding met tv kan maken ,die 240 mbs snelheid heeft.

Enige idee?

google chrome opnieuw geinstaleerd. ingebouwde chromecast op mijn tv opnieuw geinstaleerd,zonder succes.

 

 

als ik dit zo hoor zou ik even een belletje doen naar de klantenservice. Heb er zelf 2 weken mee in de knoei gezeten omdat ze me geen nieuwe modem wilde sturen. Uiteindelijk bleek mijn modem het probleem te zijn want nu werkt alles gewoon weer. Dus raad aan de klantenservice te bellen. 


chek is gedaan, raadloos hoe het kan.spijtig!


chek is gedaan, raadloos hoe het kan.spijtig!

Ik begrijp het antwoord niet @meikman , is het nu goed of niet goed?

Indien niet goed a.s. maandag even bellen via 0800 0402 voor hulp.

 


gek genoeg niet goed!

Maar voordat ik bel wil weten waarom?


die laptop is die via wifi of met een kabel aangesloten ? 


Met wifi. altijd zo geweest, nooit enkele hapering of dergelijke..


Punt is, hoe dan ook ,waarom met 135 mbps (te laag snelheid) kan geen enkel video streaming aan.

het moet toch genoeg zijn.

Ik heb wifiadper verwijderd en op nieuw opgestart, toen ff haalde ik 165 mp ,naar gelijk na paar keer test daalde weer terug naar 135, gek toch?

Dat het snelheid schomlt is ook gek, toch? zogenaamd GLASVEZEL van 1gb die je niet eens de helft van de beloofte snelheid haalt!!

Zelfs met 165 mbps had ik een slecht beeld. hapering …..,hoe dan?

Er is iets met modem die blokeerd de lijn of zo .

fijne zondag


je haalt 650 mb op je smart phone dat is gewoon heel erg goed, verder testen of je die 1 GB haalt kan je alleen goed doen met een kabel, als je dat niet wilt houd het op. 


Dank voor de racties!

Leuk is dat, Houd het op! dat hoor ik vaker van kpn.

 

Met kabel haal ik ook net 650. met kabel he!

wat een marketings truc.

Ik hoor je nog steeds niet zeggen hoe het komt.

met 130, 150 mbps snelheid moet toch voldoende zijn voor streaming of niet soms?

schommeling, hapering, slecht en vastlopende beeld en kwaliteit bij streaming is erg storend.

Wat een elende, spijtig,ERG!


Met kabel haal ik ook net 650. met kabel he!

Met kabel. In de laptop? 

Gebruikt u misschien een usb naar ethernet adapter? Of heeft u de utp-kabel echt rechtstreeks in de laptop zitten? Veel laptops hebben geen netwerk poort namelijk. 


utp rechtstreeks in de lap, dat heeft ook de monteur tijdens instaleren van glasvezel getest zowel met  laptop als met usb in tab en tel, exact hetzelfde snelheden met exact schommelingen.. gek he?

je word er niet vrouwelijk van. 

 laat maar de rest, enige wat ik wil op dit moment weten waarom je met 130-140 mbps  niet lukt een normaal  hd kwaliteit te streamen, wat kan het zijn?

35mb moet ook voldoende zijn  voor een youtube filmpje te streamen ,laat staan 135, toch?


Hi en welkom in de KPN community @meikman. We denken hier graag met je mee.

Ik lees dat jouw snelheid lager uitvalt dan verwacht. Ook lees ik dat je ons Snelheid te laag bij glasvezel artikel al doorgelopen hebt. Het zijn nogal wat stappen en tips, die we verzameld hebben daar. Kan je precies vertellen wat je hebt geprobeerd en wat het effect ervan was? Alleen met die details kunnen we je hier verder helpen. Een lager uitvallende snelheid kan veel verschillende oorzaken hebben, juist daarom zijn de details zo belangrijk.

De snelste weg voor hulp hierbij is door te bellen met onze klantenservice op 0800-0402, zoals ook eerder gedeeld hier. Via die weg kijken mijn collega's meteen de verbinding voor je na, om uit te zoeken hoe het met je snelheid zit.


Hallo,

modem in woonkamer geplaatst (afstand met m'n apparaten 5 meter) en in fabrieksinstelling teruggezet. Wifiadaper op mijn laptop verwijderd en opnieuw hersteld.

Alle apparaten en kabels uitgetrokken. Ingebouwde Chromecast op mijn tv verwijderd en opnieuw geïnstalleerd.

KPN tvbox ontkoppeld. Met mijn smartphone van 650 Mbps snelheid geprobeerd te casten naar mijn tv, mijn tv haalt 220 Mbps snelheid, zonder succes.

Ik weet niet wat je nog meer kan.

Ik had nooit probleem gehad met casten via Ziggo! Ik ben zeer teleur gesteld, NU AL!

Ik hoor graag van u. Alvast bedankt.


Punt is, hoe dan ook ,waarom met 135 mbps (te laag snelheid) kan geen enkel video streaming aan.

het moet toch genoeg zijn.

Zeker, het zou niet gezocht moeten worden in de snelheid alhoewel het wel vreemd is dat die nu lager is dan voorheen.


modem in woonkamer geplaatst

Zit het glasvezelkastje ook in de woonkamer? Wat voor kabel zit er tussen glasvezelkastje en KPN modem?


Zou dit :

Iets soortgelijks kunnen zijn ?


nee glasvezelkastje zit in de meterkast. ik heb ook met kortere utpkable naast hat glasvezelkastje getest,zonder succes!

Deze is met utp-kabel verbonden. afstand 5 met met het kastje.

Hoe verklaar je dat je 650 mbps  snelheid hebt met je telefoon en toch kan je een hd filmpje niet casten, idioot toch?

HOE DAN?

 

Als ik dat weet dan doe ik wat met mn laptop die niet 135mbps zn snelheid vast houdt. Superirritant!


@meikman Er lijkt dan inderdaad iets niet helemaal lekker te gaan in de verbinding. Als je het volledige eerder genoemde artikel hebt doorgenomen en daarmee geen oplossing hebt, kan je bellen met onze klantenservice op 0800-0402. Mijn collega's daar kijken dan meteen met je mee naar de verbinding en helpen je verder. 


Dank voor de reactie!

Ik vraag me af of er iemand is wie hetzelfde probleem heeft als de mijne en of iemand die weet hoe het kan?

Erg teleurgesteld.

volgende is dat ik niet normaal in mijn modem kan inloggen. Erg vervelend!

it sucks...


Reageer