Skip to main content
Beantwoord

Sinds update KPN Box 12 problemen met wifinetwerk, 1 SuperWifi laat zich niet verwijderen uit netwerk

• December 17, 2025
  • 2 reacties
  • 37 keer bekeken

LuToLu
Slimmerik

Hallo ​@Denise van KPN, ook ik heb dit probleem, een ‘Reset thuisnetwerk’ ​@JanD ga ik nog niet doen, ik moet vandaag nog thuiswerken. En ‘Herstart thuisnetwerk’ heb ik al wel gedaan maar dat loste dit probleem niet op, gaf alleen maar meer problemen.

Ook ik ben dus van 15 december op en 16 december overgezet op de KPN software. Ik had gehoopt dat de kinderziektes er ondertussen uit zouden zijn maar niets is minder waar, van een perfect werkend netwerk naar niks dan ellende, maar daar komt waarschijnlijk nog wel een apart topic over.

Ik ben nu mijn netwerk aan het terugbrengen naar het echte minimum, ik had 5 SuperWifi’s in gebruik, 3 bedraad en 2 draadloos (sorry, ik heb een wat groter huis), nu wil ik alleen de Experia Box 10 en daaraan wil ik (tijdelijk) nog maar 2 SuperWifi’s aansluiten. Er is echter één SW1 die zich niet laat verwijderen als deze niet aanstaat en aangesloten is op de Experia Box 10 (ik ga ervanuit dat de oplossing van ​@Nils23 ook bij mij gaat werken) maar dan blijft de vraag hoe krijg je anders zo’n SW uit het netwerk verwijderd, stel hij is gewoon defect en niet meer aan te zetten?

Ik heb wel gezien dat als je op de betreffende SW klikt, er staat dan ‘Status Discovered’, er is geen knop ‘Ontkoppelen’ beschikbaar, en dan eerst ‘Herstellen’ klikt wordt de knop wel zichtbaar.

Hieronder wat je ziet na het klikken op ‘Herstellen’, de knop wordt zichtbaar.

Alleen jammer genoeg werkt deze niet, dus ook na klikken op ‘Ontkoppelen’ blijft de SW aanwezig.

Dus mijn vraag is, hoe krijg je een SW uit het netwerk verwijderd als deze niet meer beschikbaar is zonder volledige reset?

Admin: eigen topic voor vraag gemaakt [origineel topic]

Beste antwoord door LuToLu

Het is mij gelukt de onbereikbare SW1 te verwijderen.

Dit gaat niet via de web-interface van de Experia Box 10 maar lukt wel via de MijnKPN app.

Ga daarvoor naar Wifi instellingen en dan ‘Apparaten’.

Daar zie je aangesloten SW’s, en dus ook de onbereikbare (hier niet meer zichtbaar want het verwijderen is gelukt 😅)

Als je daar dan op de onbereikbare drukt heb je wel de optie om deze te ontkoppelen en deze werkt!

Ook in de web-interface van de Box 10 is deze nu verdwenen.

Ik ga er even vanuit dat d.m.v. een toekomstige update van de Box 10 dit ook via de web-interface mogelijk gaat zijn, we wachten het af.

2 reacties

LuToLu
Slimmerik
  • Auteur
  • Slimmerik
  • Antwoord
  • December 18, 2025

Het is mij gelukt de onbereikbare SW1 te verwijderen.

Dit gaat niet via de web-interface van de Experia Box 10 maar lukt wel via de MijnKPN app.

Ga daarvoor naar Wifi instellingen en dan ‘Apparaten’.

Daar zie je aangesloten SW’s, en dus ook de onbereikbare (hier niet meer zichtbaar want het verwijderen is gelukt 😅)

Als je daar dan op de onbereikbare drukt heb je wel de optie om deze te ontkoppelen en deze werkt!

Ook in de web-interface van de Box 10 is deze nu verdwenen.

Ik ga er even vanuit dat d.m.v. een toekomstige update van de Box 10 dit ook via de web-interface mogelijk gaat zijn, we wachten het af.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • December 21, 2025

Top dat je hier de oplossing voor gevonden hebt ​@LuToLu 💪🏼

Ik weet niet of dit (al) op de planning staat, maar geef de wens in ieder geval door aan de ontwikkelaars!