Skip to main content
Antwoord

Sinds update moet ik wifi uit en aanzetten op mijn telefoons om verbinding te krijgen

• March 10, 2025
  • 4 reacties
  • 88 keer bekeken

Ik zie door de bomen het bos niet meer!

na de update van 20 feb heb ik dus eerst ellende gehad met de wifipunten 

deze doen het gelukkig weer

maar iedere keer als we thuis komen moeten wij op de iPhones en Samsung wifi uitzetten en weer aanzetten om goed wifi op de telefoon te krijgen. Mijn zoon heeft daardoor al 1,5 gb verbruikt op zijn 4G omdat hij niet zag dat wifi niet werkte. 
Wie heeft er voor mij de juiste oplossing? 
Ik heb echt alles al geprobeerd… 😢

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag gemaakt

Beste antwoord door Thomas van KPN

Ik heb nog wel een paar tips die kunnen helpen:

Check of het wifi op 80Mhz staat en niet op 40, door een bug zet wordt die daar soms op gezet.  

Check in het modem wat de WPA instelling is. Als deze op WPA 3 staat, zet hem terug op WPA 2. De SuperWifi 1 ondersteunen alleen WPA 2, en als deze instelling in je modem overeenkomt met de SuperWifi kan de performance verbeteren. Je vindt dit onder Wifinetwerk bij de optie Beveiliging.

Daarnaast heb ik nog wel een paar handige topis en artikelen.
Op onze product updates pagina kun je alles vinden over de updates.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

4 reacties

Ik heb hetzelfde probleem met steeds moeten uit- en aanzetten van de wifi. Heb nog geen oplossing kunnen vinden.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@HelenM69, welkom terug! Kun je toelichten wat voor netwerkapparatuur je gebruikt, hoe deze aangesloten zitten en hoe de lampjes hierop branden?

@HildeMaastricht, zou jij hier een eigen topic voor aan willen maken?

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 12, 2025

Ik heb de KPN Box 12, 4 wifi superpunten( de witte)

alle lampjes branden groen. 
Gisteren ook telefonisch contact gehad met een medewerker van jullie. Ik heb alles al gedaan. Zelfs glasvezel kastje stroomloos gehad. Wat ik heb begrepen van de medewerker is dat de nieuwe update niet matcht met de witte super wifi punten.
Ik ga geen nieuwe zwarte aanschaffen. Kostbaar grapje:-( Alles heeft voor de update goed gewerkt. 
ik hoop dat er snel een nieuwe update komt zodat alles weer goed werkt. 

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • Antwoord
  • March 13, 2025

Ik heb nog wel een paar tips die kunnen helpen:

Check of het wifi op 80Mhz staat en niet op 40, door een bug zet wordt die daar soms op gezet.  

Check in het modem wat de WPA instelling is. Als deze op WPA 3 staat, zet hem terug op WPA 2. De SuperWifi 1 ondersteunen alleen WPA 2, en als deze instelling in je modem overeenkomt met de SuperWifi kan de performance verbeteren. Je vindt dit onder Wifinetwerk bij de optie Beveiliging.

Daarnaast heb ik nog wel een paar handige topis en artikelen.
Op onze product updates pagina kun je alles vinden over de updates.