Skip to main content
Antwoord

Sinds update problemen met WiFi bij KPN

• April 20, 2025
  • 10 reacties
  • 50 keer bekeken

Ookik heb er last van sinds de update. Daarvoor nooit last gehad en ook op andere Wi-Fi netwerken heb ik geen probleem. Lijkt mij in de update te zitten. Handig als KPN dit fixt 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

Beste antwoord door Thomas van KPN

Hoi ​@Jan van der Werf, welkom op onze community! Dat is niet handig internetten zo. Kun je toelichten wat voor apparatuur je gebruikt en hoe je alles aangesloten hebt zitten?
We hebben hier een handig artikel over!

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

10 reacties

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • Antwoord
  • April 24, 2025

Hoi ​@Jan van der Werf, welkom op onze community! Dat is niet handig internetten zo. Kun je toelichten wat voor apparatuur je gebruikt en hoe je alles aangesloten hebt zitten?
We hebben hier een handig artikel over!

Het is aangesloten door een kpn monteur.  Zegt je dat genoeg? Of probeer je vraag iets specifieker te formuleren. Voor de update werkte alles goed. Dan kan het toch niet liggen aan hoe het is aangelegd?

Groet Jan 

ikheetjeff
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • April 24, 2025

Hoi ​@Jan van der Werf, ook namens mij welkom hier! Op dit forum helpen vooral KPN klanten elkaar, maar zoals je ziet kan een KPN moderator ook meedenken.

Wifi is heel kwetsbaar, want het gaat door de lucht. Een dikke geïsoleerde muur, of een magnetron/oven kan ontzettend veel invloed hebben. Maar ook de wifiverbinding van je buren kan invloed hebben. Zo kan je wifi zien als een snelweg met verschillende rijbanen. Als iedereen op rijbaan 1 zit, loopt het verkeer niet lekker door.

Daarom heb je wifi kanalen. Vaak kiest je router de beste wifi kanaal. Maar misschien hadden jouw buren dezelfde update en gingen beide routers op zelfde moment opzoek naar het beste wifi kanaal, waardoor je elkaar nu dwars zit. Mocht je willen, kan je in deze video meer hierover vinden.

Merk je bijvoorbeeld dat een restart van je router je wifi verbeterd? Het is daarnaast ook handig om te weten of het je wifi is, of dat het echt je verbinding is. Wanneer je wifi tegenvalt, werkt internet via de kabel dan nog wel goed?

En je setup met mogelijke switches en andere devices, altijd handig!

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

@Jan van der Werf hierboven noemt ​@ikheetjeff al wel een paar goede dingen.
Met de nieuwe update is het een en ander veranderd in hoe onze apparaten werken. Dit zou opzichzelf geen problemen moeten geven maar het kan zijn dat er in bepaalde situaties iets aan de opstelling moet gebeuren.

Met mijn vraag over je netwerkapparatuur bedoel ik dat ook, wat voor (netwerk)apparaten gebruik je, zitten deze verbonden met ethernetkabels of met wifi?  Wat heb je waarop aangesloten zitten, dat soort dingen. Je kunt dit eventueel toelichten met foto's als dat handiger is.

Het zijn een aantal laptops, mobiele telefoons,  printer en google home. En de energie meter.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Wat voor energiemeter gebruik je? Kun je die eens een dag ontkoppeld laten? 

Je kunt trouwens ook altijd even met ons bellen om de lijn uit te laten lezen, je kunt daarvoor ook een belafspraak maken

De energiemeter kan niet ontkoppeld. Dat heeft te veel nadelen.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Oh okay, wat voor apparaat is het? We zien vaak dat deze verstoring geven op het netwerk

P1 van HomeWizard

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Ik heb even gezocht en vind wel veel topics over dit apparaat maar vooral klanten die hem niet verbonden krijgen met Wifi, niet specifiek dit issue.

Kun je hierover eens met ons bellen? Je kunt daarvoor online een belafspraak maken.