Skip to main content

Sinds 28 november bezig met aanvragen van glasvezel. Er ligt een kabel maar tot op heden is niets gebeurt. Niemand weet iets. KPN wijst naar aannemer. Ik weet even niet wat te doen.

Niets. Gewoon wachten en geduld hebben. Men is gewoon nog bezig met de aanleg. Kan nog maanden duren voordat u aangesloten word. Misschien nog wel een jaar. Komt vanzelf een keer in orde.


Kabel ligt al in de meterkast alleen nu het kastje nog.

 


Kabel ligt al in de meterkast alleen nu het kastje nog.

De kabel moet aan de andere kant ook nog ergens op aangesloten zijn. Misschien is er helemaal nog geen wijkcentrale. Of is er nog geen stroom in de wijkcentrale. Dat is tegenwoordig ook een dingetje.

Uiteindelijk als alles klaar is gaan ze aansluiten. Ze gaan dan zonder afspraak vooraf langs de deuren. De mensen die thuis zijn worden als eerste aangesloten. Een afspraak maken is in dat stadium nog niet mogelijk. Pas later als alle bewoners die thuis zijn aangesloten zijn, dan pas gaan ze afspraken maken met de bewoners die niet telkens niet thuis zijn.


De rest van de wijk is wel aangesloten. 


De rest van de wijk is wel aangesloten.


Kijk voor de status eens naar onderstaande link @cornelis65 :

https://netwerk.kpn.com/

Als daar staat dat je glasvezel hebt en een provider kunt kiezen, kun je aan KPN, de provider, waar dit forum bij hoort, om ‘migratie’ van koper naar glas vragen via 0800 0402 en wordt er een afspraak ingepland.

Staat er iets anders, dan moet je inderdaad nog even geduld hebben zoals Nick83 schrijft.

 


alles staat op groen, het ontbreekt alleen nog aan de aansluiting in de meterkast. Heb je daar een tip voor?


alles staat op groen, het ontbreekt alleen nog aan de aansluiting in de meterkast. Heb je daar een tip voor?

Wat ik eerder schreef, handelen in die volgorde @cornelis65 


Ik had ook sinds november een aansluiting in de woonkamer en pas vorige week aangesloten, ik heb minstens 5x gebeld met KPN Netwerk dus niet afwachten maar bellen met degene die verantwoordelijk is voor je fysieke aansluiting.


De rest van de wijk is wel aangesloten.

Dan was u dus niet thuis toen ze bij u langs kwamen. In dat geval kunt u zelf aan het bellen gaan.


nu foto moeten sturen naar KPN.


nu foto moeten sturen naar KPN.

welke KPN @cornelis65 ? De netwerkbeheerder of de provider?

 


Kabel ligt al in de meterkast alleen nu het kastje nog.

Hoe ziet het eruit? Echt alleen de kale kabel? Of hebben ze het afgewerkt in een doosje? Zo?

 


 


Zo dus


geregeld;) zojuist gebeld door aannemer.. woensdag 27 maart eerste werk.

 


geregeld;) zojuist gebeld door aannemer.. woensdag 27 maart eerste werk.

Ok 👍 was dat naar aanleiding van dat u gebeld heeft ofzo? Of belde die zomaar uit z'n eigen?

Die aannemer komt dat het witte kastje plaatsen. Heel misschien plaatst die dan gelijk het zwarte glasvezelkastje eroverheen. Dan ziet het erzo uit:

Maar het is een beetje afwachten of u dan gelijk internet heeft. 


Reageer