Skip to main content
Antwoord

Sinds woensdag geen internet (bekabeld en wifi) meer

• July 11, 2025
  • 5 reacties
  • 100 keer bekeken

Sinds woensdag geen (glasvezel) internet meer (bekabeld en wifi). Telefoon kan wel verbinden met het netwerk, maar geeft aan: Verbonden, geen internet. PC geeft helemaal geen signaal van verbinding aan. Op het modem (KPN box v12) branden de lampjes “power” en “wifi” gewoon continue groen, maar het lampje van “internet” knippert groen (bezig met verbinding maken???). Resetten van het modem en glasvezelkastje heeft geen invloed, evenals een andere kabel tussen het modem en glasvezelkastje. 

Meerdere mensen hier last van? (omgeving Deventer)

Beste antwoord door Tom2000

@Vikash van KPN monteur heeft het gisteravond opgelost.

Hij is eerst langs de wijkcentrale geweest waar hij een “spinnenweb van patchkabels” aantrof. Dit heeft hij uiteraard weer netjes gemaakt, maar het probleem was toen nog niet verholpen. 

De boosdoener was de glasvezel kast. Monteur gaf aan dat deze verouderd was en hij ze steeds vaker kapot zag gaan. Nieuwe glasvezel kast eraan en probleem was gefixt!

Dit topic kan wat mij betreft dus afgerond worden 👍.

5 reacties

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • July 11, 2025

Direct bellen met 0800-0402@Tom2000 
Spreek in Ik heb geen diensten
Als je niets hebt dan kun je dag en nacht bellen 24/7 met 0800-0402

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • July 11, 2025

@huistijger

Heb ik inderdaad gedaan, ze konden me hiermee helaas niet verder helpen. Maandag avond komt de monteur pas langs om te kijken. 

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hoi ​@Tom2000. Welkom op de community! Wat vervelend dat je sinds woensdag helemaal geen internet meer hebt. Je beschrijving van de lampjes op de KPN Box v12 (waarbij “internet” blijft knipperen) geeft inderdaad aan dat er geen verbinding is met het netwerk. Goed dat je al een reset hebt geprobeerd en de kabel hebt vervangen.

Je geeft ook aan dat er gisteren een afspraak met een monteur gepland stond. Hoe is die afspraak verlopen? Heeft de monteur iets kunnen herstellen of een oorzaak gevonden?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • Antwoord
  • July 15, 2025

@Vikash van KPN monteur heeft het gisteravond opgelost.

Hij is eerst langs de wijkcentrale geweest waar hij een “spinnenweb van patchkabels” aantrof. Dit heeft hij uiteraard weer netjes gemaakt, maar het probleem was toen nog niet verholpen. 

De boosdoener was de glasvezel kast. Monteur gaf aan dat deze verouderd was en hij ze steeds vaker kapot zag gaan. Nieuwe glasvezel kast eraan en probleem was gefixt!

Dit topic kan wat mij betreft dus afgerond worden 👍.

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

@Tom2000 Bedankt voor je uitgebreide terugkoppeling. Fijn dat de monteur zo grondig te werk is gegaan. Die “spinnenweb van patchkabels” klinkt als een flinke klus 😅. Gelukkig was het met een nieuw glasvezelkastje snel opgelost.