Skip to main content

Ik heb al lange tijd slecht/traag internet, 12 a 13 mb, volgens KPN is dit niet te verhelpen, ik zit aan het eind van het koperen draadje :-(

Ik heb twee vragen:

De meterkast, waarin de Experia V 10A zit, van mij en die van onze buren zitten ruggelings tegen elkaar, gescheiden doorheeft dit invloed op het wifi signaal in huis?

Een KPN monteur heeft een versterker voor het Wifi kanaal in de huiskamer geplaatst, kan dit invloed hebben op de Smart TV ontvangst?

 Wat zegt deze site over de te behalen snelheid?https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl graag een screenshot zonder je postcode.  Kijken we eerst even of die snelheid klopt.


17 mbits, zie niet de mogelijkheid om een foto toe te voegen…

 


Ok no problem.  Dat klopt dus wel redelijk met je snelheid. Wat is het probleem dat je ondervindt? Is je tv bekabeld of via Wi-Fi?


Kabel, één kabel loopt via zo’n klein zwart expiria wifi versterker kastje naar tv. Regelmatig moet ik dus stekker van tv er uit halen en helemaal opnieuw opstarten. 


Heb je het modem al een keer terug gezet naar fabrieksinstellingen? 


Yes, monteur is 2 x langs geweest . Maar mijn vraag of 2 experia boxen elkaar kunnen beïnvloeden?


Nee dat denk ik niet. Zeker niet via een bekabelde verbinding. Maar je snelheid is natuurlijk niet hoog helaas. Hd kijken via de ontvanger gebruikt 7.5-8 Mbit/s. Als je dan ook nog eens flink gaat downloaden zou dat wellicht problemen kunnen geven.


In theorie kan elk elektronisch apparaat de koper verbinding beinvloeden, normaal gesproken werkt apparatuur alleen op frequenties waardoor dit niet zou mogen, maar er gaat wel iets kapot en dat kan voor problemen zorgen, maar dit gebeurt zelden.

 

Als je dus 2 normaal functionerende experiaboxen naast elkaar zet zou dit elkaar niet mogen verstoren.

 


Ok, thanks

gr Kees


Hallo @Kadoedelatoe, welkom! Er lijkt inderdaad iets mis, maar ik denk dat het weinig te maken heeft met de Experia Box van de buren. Kan je één dezer dagen een monteur ontvangen? Ik stuur je een privébericht om een afspraak te maken.