Skip to main content
Vraag

Slecht wifi bereik boven sinds ik een nieuwe KPN Box heb

• February 28, 2026
  • 3 reacties
  • 31 keer bekeken

Laatst heb ik een nieuwe modem gekregen, omdat de oude steeds storingen had. De oude was een witte experiabox en nu heb ik een zwarte kpn modem. Met de oude had ik (voordat die storingen had) geen problemen met de wifi door het huis. De nieuwe box heeft een ander wifi netwerk gekregen, omdat de oude niet overgezet kon worden, maar de nieuwe wifi heeft slecht bereik in de kamer op de tweede verdieping. Het ligt eraan waar je staat, maar als je tegen een muur staat dan is er helemaal geen wifi en gaat mijn telefoon automatisch over naar 5g. Ik heb geprobeerd de wifi hulp van de kpn app te gebruiken, maar die helpt alleen met de snelheid van de wifi. Niet op plekken waar geen wifi is. De andere optie die ik krijg is om een wifi versterker te halen, maar het lijkt me raar om extra geld uit te moeten geven terwijl mijn vorige experiabox het prima deed en overal in het huis bereik had. 

3 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • February 28, 2026

Hallo ​@Tran_Tran ,

Voor een betere WiFi in huis is het toch aan te raden om een WiFi-versterker aan te schaffen. Dat scheelt een hoop ergernis. 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • February 28, 2026

Beste ​@Tran_Tran via de MijnKPN app kun je de wifi testen.

Je hoeft ook niet meteen een wifipunt te kopen.

Je kunt ook eerst een wifipunt huren om te zien of dat verbetering geeft.

Geen verbetering, huur opzeggen.

Wel verbetering, huur opzeggen en zelf een  kopen.

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hoi ​@Tran_Tran en welkom op de KPN Community! Allereerst wil ik zeggen dat ik goed begrijp hoe frustrerend dit voor je moet zijn. Je bent net overgestapt naar een nieuwe modem, en dan merk je dat het wifi bereik ineens stukken slechter is dan eerder. 

Wat je beschrijft, dat de wifi sterk afneemt op de tweede verdieping en bij muren zelfs helemaal wegvalt, komt vaker voor bij een nieuwe modem met andere wifi instellingen of plaatsing. De beste manier om dit probleem te verhelpen zonder meteen extra apparatuur te kopen/huren, is om de Wifi Manager van KPN te gebruiken.

Op deze pagina lees je meer over het verbeteren van jouw wifi netwerk