Skip to main content

Goedemiddag,

 

Ik heb sinds ander halve week heel slecht internet bereik.

Dus ben ik vandaag ( 15-11-2020 tijd 12:05 ) gaan chatten met Marion en het probleem 

verteld.

 

<12:47, 15-11-2020] Jo: Digitale Assistent: Hoi! Je chat met de digitale assistent van KPN. Als gevolg van het coronavirus is KPN genoodzaakt zijn service aan te passen. Op kpn.com/corona vind je de laatste informatie. Als je een andere vraag hebt, stel hem dan hieronder.
Ik: Goedemorgen
Digitale Assistent: Goedemorgen!
Ik: Ik heb sinds deze week heel slecht wifi bereik
Digitale Assistent: Wat balen dat je wifi nu niet goed werkt. Heb je dit op meerdere apparaten? Ja, op meerdere apparatenNee, op 1 apparaat
Ik: Ja, op meerdere apparaten
Digitale Assistent: Ah oké, lastig zeg! We hebben hiervoor een gratis oplossing op onze website: de Wifi Manager. Deze software verbetert in 10 minuten jouw wifi. Als je wifi snelheid minder dan 20 Mbit/s is, pakken we dat aan. Je krijgt dan bijvoorbeeld twee gratis Wifiversterkers.Heb je daar al eens naar gekeken? Nog nietAl geprobeerd
Ik: Al geprobeerd
Digitale Assistent: Oké, goed dat je het al geprobeerd hebt. Als je wilt, kan ik je doorverbinden naar een medewerker. Mijn collega checkt eerst in het systeem of de Wifi Manager goed is afgerond, omdat het voor de meeste klanten de oplossing is.Wil je voor de zekerheid nog een keer de Wifi Manager doen? JaNee
Ik: Nee
Digitale Assistent: Wat jammer dat de Wifi Manager het probleem niet opgelost heeft. Wil
je aangeven waarom de Wifi Manager niet heeft kunnen helpen?
Ik: Omdat het probleem nog niet is opgelost
Digitale Assistent: Bedankt! Om je met een medewerker door te verbinden, heb ik wat gegevens van je nodig. Wat is je voornaam?
Ik: Johnnathan

(...) 
Digitale Assistent: Dank je voor je informatie. Ik verbind je nu door met een medewerker. Let op: Het kan even duren voordat er een medewerker beschikbaar is.
Marion: Welkom! Je chat met Marion. Ik lees je bericht even door, heb je een moment voor mij?
Marion: Hey Johnathan. Ik zie dat je nog steeds problemen ervaart.
Marion: Wil je mij vertellen wat er aan de hand is?
Ik: Sinds een ander halve week heb ik last van slechte wifi verbinding
Marion: Oei wat irritant zeg.
Marion: En ervaar je dit probleem op één of meerdere apparaten?
Marion: Heb je toevallig ook versterkers in het netwerk zitten?
Ik: Streamen van films gaat heel erg traag en de app van Netflix gooit ons er steeds uit waar we dan ook weer opnieuw moeten gaan inloggen
Ik: Nee geen extra versterker
Ik: Ook nooit problemen gehad
Marion: En heb je onze KPN WiFi Manager al een keer doorlopen?
Ik: Ja
Ik: Een paar keer
Ik: En daar uit blijkt ook dat het zeer verzwakt is het internet snelheid
Marion: En wat is de snelheid die je haalt?
Ik: Ongeveer 2 maanden geleden had ik ook een speed test gedaan om te kijken en daar kwam ik op 100 tot 102 uit en nu met moeite net 50 en van de week kwam die niet verder dan 25
Ik: Dus er is echt een probleem
Marion: En heb je de Experia WiFi al een keer gereset?
Marion: Volgens mij is er een update geweest, waardoor hij soms wat instabiel wordt.
Marion: Een reset met de knop achterop lost dit probleem op!
Ik: Ja ook dit heb ik van de week aantal keer gedaan
Marion: Ik bedoel Experia Box.
Marion: EN hoe is het bereik?
Ik: Nog steeds het zelfde. Belabberd
Marion: Dan is het misschien goed om na te denken over een WiFi versterkr.
Ik: Heb ook zelfs de stekkers uit de muur getrokken maar ook dat hielp niet
Marion: En hoe is het signaal van TV?
Marion: Is dat wel constant?
Ik: Ik wil geen WiFi versterker want heb nooit problemen gehad. Wil dat de snelheid weer het zelfde is. Dus zonder wifi versterker
Marion: De verbinding tot het modem is stabiel aldus mijn meting.
Marion: Dat betekent dat het signaal binnenshuis wordt verzwakt.
Ik: Tv is constant alleen de app van jullie zelf ( Netflix ) is beroerd want laden gaat heel traag en dan worden we steeds eruit gegooid en moeten we weer opnieuw inloggen
Marion: Wat je kunt doen om dit te verbeteren is kijken naar een WiFi versterker.
Marion: Er zijn inderdaad wat problemen met de Netflix app. Dat is bekend.
Marion: Maar dat staat los van de WiFi.
Ik: Als dit de oplossing is om mensen een versterker aan te smeren zal ik dit op sociale media delen. Want alles was goed tot dat jullie super wifi in beeld kwam. KPN dwingt mensen om dat te nemen om betere wifi te krijgen. We hadden nooit last!!!!! Van slecht internet verbinding
Ik: Als Netflix los staat van de wifi waarom is mijn internet verbinding dan opeens naar 25 tot max 50 gegaan
Digitale Assistent: Hoi! Je chat met de digitale assistent van KPN. Als gevolg van het coronavirus is KPN genoodzaakt zijn service aan te passen. Op kpn.com/corona vind je de laatste informatie. Als je een andere vraag hebt, stel hem dan hieronder.
Ik: Goedemorgen
Digitale Assistent: Goedemorgen!
Ik: Ik heb sinds deze week heel slecht wifi bereik
Digitale Assistent: Wat balen dat je wifi nu niet goed werkt. Heb je dit op meerdere apparaten? Ja, op meerdere apparatenNee, op 1 apparaat
Ik: Ja, op meerdere apparaten
Digitale Assistent: Ah oké, lastig zeg! We hebben hiervoor een gratis oplossing op onze website: de Wifi Manager. Deze software verbetert in 10 minuten jouw wifi. Als je wifi snelheid minder dan 20 Mbit/s is, pakken we dat aan. Je krijgt dan bijvoorbeeld twee gratis Wifiversterkers.Heb je daar al eens naar gekeken? Nog nietAl geprobeerd
Ik: Al geprobeerd
Digitale Assistent: Oké, goed dat je het al geprobeerd hebt. Als je wilt, kan ik je doorverbinden naar een medewerker. Mijn collega checkt eerst in het systeem of de Wifi Manager goed is afgerond, omdat het voor de meeste klanten de oplossing is.Wil je voor de zekerheid nog een keer de Wifi Manager doen? JaNee
Ik: Nee
Digitale Assistent: Wat jammer dat de Wifi Manager het probleem niet opgelost heeft. Wil
je aangeven waarom de Wifi Manager niet heeft kunnen helpen?
Ik: Omdat het probleem nog niet is opgelost
Digitale Assistent: Bedankt! Om je met een medewerker door te verbinden, heb ik wat gegevens van je nodig. Wat is je voornaam?
Ik: Johnnathan
(...) 
Digitale Assistent: Dank je voor je informatie. Ik verbind je nu door met een medewerker. Let op: Het kan even duren voordat er een medewerker beschikbaar is.
Digitale Assistent: Handover success
Marion: Welkom! Je chat met Marion. Ik lees je bericht even door, heb je een moment voor mij?
Marion: Hey Johnathan. Ik zie dat je nog steeds problemen ervaart.
Marion: Wil je mij vertellen wat er aan de hand is?
Ik: Sinds een ander halve week heb ik last van slechte wifi verbinding
Marion: Oei wat irritant zeg.
Marion: En ervaar je dit probleem op één of meerdere apparaten?
Marion: Heb je toevallig ook versterkers in het netwerk zitten?
Ik: Streamen van films gaat heel erg traag en de app van Netflix gooit ons er steeds uit waar we dan ook weer opnieuw moeten gaan inloggen
Ik: Nee geen extra versterker
Ik: Ook nooit problemen gehad
Marion: En heb je onze KPN WiFi Manager al een keer doorlopen?
Ik: Ja
Ik: Een paar keer
Ik: En daar uit blijkt ook dat het zeer verzwakt is het internet snelheid
Marion: En wat is de snelheid die je haalt?
Ik: Ongeveer 2 maanden geleden had ik ook een speed test gedaan om te kijken en daar kwam ik op 100 tot 102 uit en nu met moeite net 50 en van de week kwam die niet verder dan 25
Ik: Dus er is echt een probleem
Marion: En heb je de Experia WiFi al een keer gereset?
Marion: Volgens mij is er een update geweest, waardoor hij soms wat instabiel wordt.
Marion: Een reset met de knop achterop lost dit probleem op!
Ik: Ja ook dit heb ik van de week aantal keer gedaan
Marion: Ik bedoel Experia Box.
Marion: EN hoe is het bereik?
Ik: Nog steeds het zelfde. Belabberd
Marion: Dan is het misschien goed om na te denken over een WiFi versterkr.
Ik: Heb ook zelfs de stekkers uit de muur getrokken maar ook dat hielp niet
Marion: En hoe is het signaal van TV?
Marion: Is dat wel constant?
Ik: Ik wil geen WiFi versterker want heb nooit problemen gehad. Wil dat de snelheid weer het zelfde is. Dus zonder wifi versterker
Marion: De verbinding tot het modem is stabiel aldus mijn meting.
Marion: Dat betekent dat het signaal binnenshuis wordt verzwakt.
Ik: Tv is constant alleen de app van jullie zelf ( Netflix ) is beroerd want laden gaat heel traag en dan worden we steeds eruit gegooid en moeten we weer opnieuw inloggen
Marion: Wat je kunt doen om dit te verbeteren is kijken naar een WiFi versterker.
Marion: Er zijn inderdaad wat problemen met de Netflix app. Dat is bekend.
Marion: Maar dat staat los van de WiFi.
Ik: Als dit de oplossing is om mensen een versterker aan te smeren zal ik dit op sociale media delen. Want alles was goed tot dat jullie super wifi in beeld kwam. KPN dwingt mensen om dat te nemen om betere wifi te krijgen. We hadden nooit last!!!!! Van slecht internet verbinding
Ik: Als Netflix los staat van de wifi waarom is mijn internet verbinding dan opeens naar 25 tot max 50 gegaan

 

 

Na dat ik dit heb gestuurd kreeg ik de melding:

De verbindinng is verbroken door de medewerker. mocht je nog een aanvullende vraag hebben dan kun je een nieuwe chatgesprek starten.

 

Dus dat lijkt mij erop dat het juist daarom gaat dat iedereen een wifi versterker moet aanschaffen!!!

 

Iets wat het altijd goed deed doet het nu opeens niet goed en moet ik een versterker nemen. 

Waarom????? 

 

In 2018 heb ik ook al problemen met het telefoon bereik en dat zou eind 2019 begin 2020 opgelost worden. Het is beter maar nog steeds niet helemaal top. 

Dit zou dan ook weer eind 2020 beter zijn doordat er overal 5g zou zijn werd mij verteld.

 

 

Met vriendelijke groet

Johnnathan

 

*Admin: gegevens verborgen i.v.m. privacy

@Johnnathan Welkom op het forum. Ik zie via de gegevens in je profiel dat er gister nogmaals contact is geweest. Ik sta uiteraard klaar om je verder te helpen als dat nog nodig is. Heb je ondertussen een passende oplossing gekregen of is hulp nog nodig?