Skip to main content

Goedemiddag KPN,

Ik heb, net als genoeg andere gebruikers, veel last van wegvallende, trage, op veel plaatsen in de woning geen WiFi, etc,etc.

 

Hierover heb ik al diverse malen contact gehad met jullie klantenservice. Ik heb de Experiabox 10a staan volgens mij.

 

Al tientallen keren is alles vanaf afstand gemeten, kanalen gewisseld etc, etc.

Ook wordt bijna wekelijks de Wifi-manager gebruikt door mij om metingen te doen. Met regelmaat haal ik nog geen 20Kb download op 5 meter van de modem vandaan. Ook niet na de fine-timing die door de manager wordt uitgevoerd.

Mijn smart-tv staat nog geen 3 meter van de modem af maar heeft regelmatig haperingen bij het gebruik van streamingsdiensten als Netflix en Videoland. Dit is echt rete irritant.

Ik ben al 20 jaar abonnee  bij jullie en krijg enkel de super wifi apparatuur tegen korting aangeboden. Schandalig eigenlijk dat trouwe klanten met Wifi problemen zo worden afgescheept. 

Nieuwe klanten krijgen deze bij hun nieuwe abonnement gratis meegeleverd en verkopen ze dan op marktplaats.

 

Graag hoor ik jullie reactie hierop.

 

Jarno van Gestel

 

 

 

 

 

Hoi @Jarnootje, welkom hier. 

Je hebt al tijden problemen met de WiFi. Hierover heb je al veel contact gehad en ook al meermaals de WiFi manager doorlopen. Daar is niets uitgekomen? Want onder de 20 Mbit/s zou daar iets van gratis versterkers of een WiFi monteur uit moeten komen. Mag ik eens meekijken? Zou je jouw Forumprofiel willen voorzien van postcode + huisnummer en naam van de contractant? Ik hoor graag als je dat gedaan hebt, dan kijk ik mee. 

 

Overigens wil ik je wel aanraden de Smart TV met een kabel aan te sluiten op het internet. De WiFi ontvangers van de tv's zitten vaak aan de achterkant, dus tegen de muur en dat komt de ontvangst niet ten goede. 


Goedeavond Bart_Z, 

Na de metingen werd me door de manager een monteur aangeboden maar die komen niet vanwege Corona. 

 

Ik heb nu de laatste keer (vorige week) de gratis wifi-versterkers aangeboden gekregen en ondertussen ontvangen. Ik wilde graag de super- wifi punten maar kreeg deze niet kosteloos. Ik wilde ze best tegen betaling van 100 euro. Dit werd ook niet geaccepteerd.

 

Ik heb deze punten nu via marktplaats (2x nieuw in doos) voor 100 euro incl. verzendingskosten gekocht.

 

De nieuwe abbo's verkopen ze massaal terwijl de leden met een staat van dienst van 20 jaar er 150 euro voor mogen betalen.

Lekkere service KPN.

 

En tuurlijk, Ik heb ook een welkomscadeau gekregen 20 jaar geleden. Staat toch niet in verhouding met kut Wifi als vaste, trouwe klant.

 

Best wel een gemiste kans.

 

Jarno van Gestel


Als je echt overal goed wifi wil zal je op iedere etage een accespoint neer moeten zetten die met een kabel verbonden is aan de experiabox. 


Goedeavond Joep 1965,

Het is juist daarom dat ik voor KPN koos in het verleden. Die boden o.a. draadloos tv met die stekker blokken.

 

De super wifi wordt ook door gebruikers goed beoordeelt. Daarom vind ik dat deze kosteloos aangeboden moeten worden voor vaste klanten, 20 jaar, die aantoonbaar slechte metingen halen met de manager.

 

Jarno van Gestel 


Ik snap niet waarom mensen altijd voor draadloos gaan. Draadloze verbindingsets zijn ook zo gevoelig voor storingen.  Een slecht werkende ledlamp of dimmer kan al problemen geven.  Bij Wi-Fi heb je ook altijd zoveel verlies door omgevingsfactoren.  Wi-Fi is voor de meeste mensen tegenwoordig een eerste levensbehoefte en dan moet het of gratis of een houtje touwtje oplossing. Investeer nou in iets goeds. Je krijgt er nooit spijt van!!


Er werd dus een monteur aangeboden. Die laat nog even op zich wachten vanwege corona. Maar je had dus de Experia WiFi's gekregen. die zijn niet naar tevredenheid. Meer dan dat kan namelijk niet. De SuperWiFi's zijn nu aangesloten en het werkt nu goed begrijp ik. 


Inmiddels is de WiFi monteur weer in te plannen. Dus je kan een afspraak maken via de manager.