Skip to main content

Wij, in Schoonoord (Drenthe) hadden ook last van deze storing en hadden op 18-12-2021 heel veel tv-zenders die niet werkten. Het beeld viel zomaar ineens weg toen wij naar ID zaten te kijken en toen we gingen controleren of er nog meer zenders niet werkten bleek dit inderdaad het geval. We zijn toen maar gaan slapen. De volgende dag werkte gelukkig alles weer. Maar een paar dagen hiervoor hadden we ook al storing op onze smartphone. Mijn vouw en ik konden elkaar niet bellen en we konden ook niet bellen of gebeld worden met anderen die KPN als mobiele provider hadden. Deze storing heeft dagenlang geduurd met veel ergernis van onze kant omdat we niet wisten wat er aan de hand was. We zijn er dagenlang mee bezig geweest om te proberen het op te lossen, echter zonder resultaat. Na tig keren te hebben gebeld hierover naar KPN werd uiteindelijk toch nog de Technische Dienst van KPN hiervoor ingeschakeld zodat het nu weer is opgelost. We hebben echter geen compensatie mogen ontvangen voor deze twee storingen. Verder wil ik hierbij aangeven dat we de laatste tijd erg slechte internet verbinding hebben en verschrikkelijk langzame Wifi, dit is al maanden zo bij ons en wordt steeds erger. Dit is ook al meerdere keren aangegeven door ons bij KPN. We zijn al jarenlang klant van KPN maar we zitten er nu toch echt over na te denken (als de verbindingen zo slecht blijven) om over te gaan stappen naar een betere provider.

 

*admin: afgesplitst

Een vergoeding kunt u hier aanvragen wat de storingen betreft. Wat is er precies mis met de verbinding? Werkt de bekabelde pc of laptop ook niet goed?


Wij hebben alleen draadloos, altijd gehad. Maar dat moet toch ook goed werken? Tenminste dat zei de monteur toen hij dat jaren geleden bij ons aansloot. We hebben in het verleden al zo vaak geprobeerd om een betere verbinding te krijgen. Urenlang hebben we aan de telefoon gezeten met KPN en het leverde nooit iets op. Bekabeld werkt volgens ons wel. In het verleden hebben wij dat geprobeerd en toen werkte dat wel. Maar wij willen graag draadloos, het is bij ons een heel gedoe om alles opnieuw te bekabelen. En wat die vergoedingen betreft, dat hebben we al vaak gevraagd maar dat is zo weinig dat je daar de moeite beter niet voor hoeft te nemen. Als we maar 50 cent per dag vergoed krijgen (of nog minder) voor de mobiele storing dan levert dit nog niet eens  2 euro op want ik betaal iets over de 9 euro per maand voor mijn mobiel abonnement.  Die moeite kan ik me beter besparen omdat het vrijwel niets oplevert. En voor de andere storingen werd altijd aan de telefoon tegen ons gezegd dat KPN daar geen vergoeding voor geeft.


Vergoedingen zijn wettelijk bepaald.  Veel meer zit er niet in. Misschien dat een moderater uit coulance nog iets voor u kan doen. Goed wifi is best lastig tegenwoordig gewoon omdat er teveel WiFi in de lucht is. Maar we gaan u helpen. Welk type modem heeft u?


Experia Box V10. En we hebben al vaak vanuit mijn account de Wifiverbeteraar gebruikt waarbij KPN op afstand probeert om Wifi te optimaliseren. 


Welke snelheid meet u via wifi als u meet op www.speedtest.net? Dat is de betrouwbaarste site om te meten.


 


Wifi ontvangst is niet altijd hetzelfde. Vanmorgen en aan het begin van de middag kon ik weer niet op websites komen zoals Perry Sport, Bol.com etc. En dat gebeurt vaker.


Hallo @Wijntjerood! Welkom terug op ons KPN Forum. Vervelend om te horen dat je meerdere problemen op rij hebt met onze diensten. Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Zoals @Joep1965 al aangeeft zijn vergoedingen voor storingen wettelijk geregeld. Je hebt inderdaad een abonnement van nog geen tien euro. Wat voor vergoeding had je verwacht of gewenst? 

Wat betreft de wifi, top om te horen dat je de Wifi Manager doorlopen hebt. De Wifi Manager eindigt vaak met een advies of geeft aan dat de wifi verbeterd is. Als je de Wifi Manager doorlopen hebt, waar kom je dan op uit? 

 
 


Ik zat te denken aan 1 maand gratis mobiel want ik heb zo vaak moeten bellen en ook nog gedacht dat het probleem aan mijn vrouw haar smartphone lag die Simyo heeft als provider. Simyo gebruikt ook het KPN netwerk. Mijn vrouw heeft over hetzelfde probleem ook tig keren gebeld met Simyo en zij konden het dus ook niet oplossen. We hebben er dagenlang werk van gehad met veel frustratie, Uiteindelijk bleek de fout dus toch bij KPN te liggen in de zendmast. Dit hadden wij in een van de eerste telefoongesprekken ook al aangegeven. Verder verandert er met Wifi meestal niet veel met de Wifi Manager maar ik moet zeggen dat de Wifi vandaag redelijk goed was zonder storingen en zonder wegvallen wat normaal elke dag meerdere keren gebeurd. Ook met de tv hebben we vaak problemen. Momenteel is het redelijk goed dus zijn we nu even tevreden. Maar we hebben erg vaak de foutcode Stb-nms-400 gehad (komt nog af en toe tevoorschijn) en dan konden we soms wekenlang bepaalde zenders niet kijken. Hierover is ook al tig keren naar KPN gebeld en hebben we vaak alle mogelijkheden met een KPN medewerker geprobeerd. En als we weer belden als het probleem zich opnieuw voordeed, moesten we dezelfde mogelijkheden met een andere KPN medewerker opnieuw proberen wat dus niets opleverde. Urenlang hebben we hierover aan de telefoon gezeten zodat we vaak ten einde raad waren omdat niets hielp. Daarvoor hebben we ook nooit een vergoeding ontvangen. Later, toen alle mogelijkheden uitgeput waren werd er door KPN gezegd dat het probleem aan KPN lag. Een tijdje is het goed geweest, maar nu komt de foutcode af en toe opnieuw tevoorschijn. 


Heeft u dit soort dingen in huis?

 


Wij hebben DVS650


Dat is dan al de zeer vermoedelijke oorzaak van je tv problematiek.


Wat is er mis met DVS650? Is dit verouderd? Is het beter om DVS1200 te gebruiken? KPN: kan ik de DVS650 omruilen als dit nodig is? Graag hoor ik dit van KPN en graag ook een reactie op mijn schrijven van 12 uur geleden over die vergoeding wat mij gevraagd was door Lisa, Moderator van KPN, zie hieronder:

Hallo @Wijntjerood! Welkom terug op ons KPN Forum. Vervelend om te horen dat je meerdere problemen op rij hebt met onze diensten. Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Zoals @Joep1965 al aangeeft zijn vergoedingen voor storingen wettelijk geregeld. Je hebt inderdaad een abonnement van nog geen tien euro. Wat voor vergoeding had je verwacht of gewenst? 

Wat betreft de wifi, top om te horen dat je de Wifi Manager doorlopen hebt. De Wifi Manager eindigt vaak met een advies of geeft aan dat de wifi verbeterd is. Als je de Wifi Manager doorlopen hebt, waar kom je dan op uit? 


U gaat zeker antwoord van Lisa. De draadloze verbindingssets kunnen goed werken maar het kan ook zijn dat het electriciteitsnetwerk niet meer geschikt is. Draadloze verbindingsets kunnen slecht tegen ledverlichting,  zonnepanelen en telefoonopladers.  Ook de 1200 zal dan niet werken. Een kabel trekken is dan de enige oplossing. 


@Wijntjerood Bedankt voor je reactie. Ik hoor je verhaal en kan er alleen niet in mee gaan. Ik heb even uitgezocht wat er precies gebeurd is. Je hebt inderdaad een aantal keer gebeld verspreid over 3 dagen. De mast in kwestie bleek in onderhoud waar jullie hinder van ondervonden, maar dit betekende zeker niet dat er géén diensten waren. Als ik kijk naar het verbruik hebben in de periode van 9-12 tot 15-12 (onderhoud van de mast) wel gesprekken plaatsgevonden. Wat je de volgende keer kunt doen bij een netwerkstoring is Wifi Bellen. De wifi verbinding thuis wordt gebruikt om een gesprek tot stand te brengen. Dit werkt ook als je je bevindt in een goed geïsoleerd pand. 

Wij doen ons best om storingen en hinder zoveel mogelijk te voorkomen en als er iets gaande is, dit zo snel mogelijk op te lossen. Voor de werkzaamheden aan de mast hadden we een storingsbericht kunnen uitsturen zodat jullie meteen wisten wat er aan de hand was. Deze feedback heb ik intern doorgegeven.

Ik ben uiteraard bereid de wettelijke periode (9-12 tot 15-12) aan je te vergoeden. Laat het maar weten als je dit wenst. 

 

Zoals Joep1965 al aangeeft kunnen de DVS650 zeker de oorzaak van het probleem zijn. Het is een gevoelig systeem. Onze voorkeur gaat te allen tijde uit naar een bekabelde verbinding tussen modem en tv-ontvanger. Heb je dit al eens geprobeerd?

 


Ik bedoelde ook alleen uit coulance een dergelijke vergoeding omdat er anders nog niet eens 2 euro overblijft. En zoals wij al vaker hebben aangegeven hadden wij alleen problemen met bellen en gebeld worden naar en door degenen die ook KPN als provider hebben. Wij hebben nooit aangegeven dat we niemand konden bellen. Maar veel mensen in onze familie gebruiken ook KPN als provider en als daar wat was gebeurd, zoals de laatste tijd wel vaker het geval was (overlijdens in de familie) dan waren wij in die periode niet bereikbaar geweest.  En via Wifi bellen kan ook niet altijd want ik heb geen internet voor onderweg omdat mij dat te duur wordt in verband met mijn lage inkomen. En ook is dat niet altijd een goede verbinding en onverstaanbaar. Die mensen die ook KPN als provider hebben konden wij niet bereiken en zij konden ons niet bereiken in die periode dat KPN met de zendmast bezig was. Maar als het nu ineens zo’n probleem is doe dan maar een vergoeding van het minimale bedrag. Omdat wij zoveel frustratie hebben gehad en vaak urenlang met KPN aan de telefoon hebben gezeten (ook eerder met TV foutcodes en internet storingen en niet tot een oplossing kwamen zodat wij er moedeloos van werden, vind ik dat er uit coulance best eens een klein bedragje (van nog niet eens 10 euro!) kwijtgescholden zou mogen worden. Als zo’n kleine vergoeding uit coulance niet eens mogelijk is zijn we nu eigenlijk wel klaar met KPN en zullen we op zoek gaan naar een andere provider na jarenlang trouwe klant te zijn geweest.

Â