Skip to main content

vorige week extra wifisnelheid aangepast in de app naar 500. Met meerdere personen online in huis op diverse etages is de wifi voornamelijk boven super traag.

met de laptop gemeten op de 1e etage downloads 31 en uploads 32. Op zolder downloads 18 en uploads 19.

direct naast de modem beneden in de meterkast downloads 273 en uploads 296. Kantoorruimte beneden downloads 154 en uploads 173..

Meet ik het met mijn telefoon( huawei mate 20 lite) dan is alles nog vele malen slechter. 

Ik wil op de 1e etage en op zolder ook perfect wifi snelheid hebben. Alles is al bekabeld en op zolder staat een asus 58 bekabeld vanaf de modem naar zolder. Vanaf de asus loopt een kabel terug naar de slaapkamer 1e etage naar de tv. Ook hier veel storing. Zenderinformatie wordt geladen en constant stil beeld.

 

Ik zou graag de nieuwste modem v12 willen hebben en dat alles het nu eens naar behoren doet.

Ben inmiddels hopeloos en betaald me te pletter aan abonnement.

Hopeloosje

 

 

 

 

 

Welk type modem heb je nu?


V10. Vanaf de modem loopt een kabel jaar zolder naar de Asus 58 en er loopt een kabel van de modem naar de tv beneden. 


De v10 is beter dan de 12 dus dat gaat niet helpen. Ik vermoed dat de problemen met de tv veroorzaakt worden door de Asus. Wellicht ondersteunt die geen igmp snooping.  En dat moet! Ook moet je als je de wifi van de Asus gebruikt handmatig de verbinding maken met de Asus anders blijft je mobiel verbonden met het modem beneden. En dat heb je dit soort snelheden. Maw die Asus doet niets als je er niet handmatig verbinding mee maakt. Voor jou zou de experia wifi perfect zijn. Je hebt er 3 nodig.  Kosten € 150,00 maar dan heb je overal perfect Wi-Fi en werkt de tv probleemloos.  Probeer het.  Terugsturen kan altijd maar zover gaat het niet komen. Ik spreek uit ervaring 😉https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/1107807/experia-wifi/?pos=450


Maar de wifi lijkt in orde. Alle boogjes staan in beeld op elk apparaat. Er is alleen geen snelheid traag opstarten en soms weggevallen 


We gaan testen als je wil. Wil je alle randapparatuur van de experiabox halen dus alles wat in de lanpoorten zit? En dan dicht bij de experiabox de snelheid meten en hier plaatsen?


Nee niet nu. Er wordt online gewerkt. Dat lukt nu niet


Die Asus moet je eerst een vervangen door een switch, deze: 

https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/511342/switch-netgear-gs105e/?pageCount=1&pos=129

De Asus kun je dan wel weer aan die switch koppelen. Het gaat erom dat het tv signaal van de Experiabox niet over de Asus naar de tv ontvanger gaat. Want dat kan / mag niet. Als het goed is zijn dan in ieder geval de problemen op de tv voorbij. Mogelijk werkt WiFi dan ook beter.


Ik zal wel eens een expert laten kijken. Alvast bedankt 


Wat is het precieze type nummer van die Asus?

Ik hoop dat deze Asus een ander WiFi netwerk uitzend dan de Experiabox? En als je boven bent, dat je dan op je mobiel of laptop controleert of deze wel met het WiFi netwerk van de Asus verbonden is en niet met dat van de Experiabox? 


ja de asus heeft een eigen wifi netwerk en de wifiboogjes staan er ook allemaal als je op asus 58 inlogd.


ja de asus heeft een eigen wifi netwerk en de wifiboogjes staan er ook allemaal als je op asus 58 inlogd.

Welke snelheid haal je als je een laptop of pc met een kabel aansluit op de Asus?


505 downloads en 509 uploads. Met kabel aangesloten op asus. 

Zonder kabel 283 downloads en 310 uploads met de laptop van mijn zoon. 

 


Op de voorkant van de Asus staat wifi6


Hoe kan het dan als via bekabeling het internet super goed is en de tv toch storing geeft. Tv niet goed genoeg? Is een goedkope tv van salora merk. Moet ook persee met scart aangesloten worden op de tv ontvanger met usb doet hij het niet. 

Andere tv? 


Hoe kan het dan als via bekabeling het internet super goed is en de tv toch storing geeft. Tv niet goed genoeg? Is een goedkope tv van salora merk. Moet ook persee met scart aangesloten worden op de tv ontvanger met usb doet hij het niet. 

Andere tv? 

Nee. Dit komt door de Asus. Dit is een 2de router en deze ondersteund tevens geen igmp snooping. Een tv ontvanger kan helemaal niet achter een 2de router geplaatst worden, dat werkt niet. Dat heeft niets met snelheid te maken. Daarom zei ik al: koop een switch. Dan kan het wel. Dan gaat het signaal over de switch naar de tv ontvanger en niet over de Asus.


Kunt u de WiFi snelheid van de Asus testen als er geen tv ontvanger is aangesloten? 

Hoe is de Asus aangesloten op de Experiabox? Waarschijnlijk heeft de Asus 4 LAN poorten en 1 WAN poort? Zit de kabel die bij de Experiabox vandaan komt in de WAN poort?


Oké thanks 


Ja zit in de wan poort. Meest rechtse. Het vreemde is dat er beneden een sitecom tussen zit en dat gaat ook perfect. Maar ik zal een switch gaan proberen en kabels verleggen. Bedankt alvast