Skip to main content

Hee! 

Wij zitten nu een kleine 2 jaar bij KPN, hebben een pakket van 200mb/s gekozen. Toendertijd kregen we de nieuwste V12 modem, totdat we elke dag gezeik hadden met onze wifi. Vloog er elke keer uit, haperingen, stottering van de tv etc etc.. 3 monteurs langs geweest, wisten niet wat ze moesten doen. Totdat de 4e kwam en die zei meteen dat het aan het modem lag. Nah prima… V10 modem gekregen en het probleem was verholpen.

 

Nou merk ik de laatste tijd, dat het signaal niet lekker is, hij er de afgelopen week al een paar keer is uitgevlogen en we halen de 200mb/s steeds niet. We hebben ook 2 Super Wifi punten op het modem zitten. Wifi manager al meerdere keren gebruikt, om de stappen te doornemen, modem resetten, wifi punten.. maar we blijven elke keer rond de 100mb/s hangen.

 

Kan iemand mij hier verder in ondersteunen, wellicht is het modem nu toch wel te oud aan het worden of?

En de tv ontvanger stop je in de tweede poort. Een wifiversterker in de meterkast heeft alleen zin als je in de meterkast goed wifi wil😉. Doet het maar en dan kijken we straks wat het resultaat is.

ik heb net snel even gekeken. In de Superwifi 1 bij de meterkast. Zit de netwerkkabel naar de woonkamer al in!


Die kan toch gewoon in het modem!!!??


Die kan toch gewoon in het modem!!!??

Modem heeft maar 4 plekken, die zitten vol.

  • SuperWifi 1 bedraad
  • Tado Thermostaat
  • Philips Hue
  • Google Home

Maar dan verandert er toch niets in het aantal aansluitingen als je de superwifi naar de woonkamer verplaatst? 


Maar dan verandert er toch niets in het aantal aansluitingen als je de superwifi naar de woonkamer verplaatst? 

Ik kan de superwifi toch niet naar de woonkamer verplaatsten? Deze moet toch bedraad aangesloten zijn op het modem. Nou snap ik er niks meer van...


Wat ik van je begrijp is dat er een kabel is vanuit de meterkast naar de woonkamer. Die zit nu op poort 2 van de superwifi. Je haalt de kabel van de superwifi uit het modem en daarvoor in de plaats stop je de kabel die naar de woonkamer gaat in het modem. De superwifi verplaats je naar de woonkamer en het stekkertje wat nu in de ontvanger zit stop je in de superwifi.  Dan pak je een andere kabeltje en daarmee verbind je de ontvanger met de superwifi.  Dan zit het precies zoals nu maar heb je de superwifi in de woonkamer staan. Snap je em??


Wat ik van je begrijp is dat er een kabel is vanuit de meterkast naar de woonkamer. Die zit nu op poort 2 van de superwifi. Je haalt de kabel van de superwifi uit het modem en daarvoor in de plaats stop je de kabel die naar de woonkamer gaat in het modem. De superwifi verplaats je naar de woonkamer en het stekkertje wat nu in de ontvanger zit stop je in de superwifi.  Dan pak je een andere kabeltje en daarmee verbind je de ontvanger met de superwifi.  Dan zit het precies zoals nu maar heb je de superwifi in de woonkamer staan. Snap je em??

Nu begrijp ik m… 

Maar, ik heb begrepen van de installatie instructie SuperWifi via de kpn app, dat je de Superwifi ten alle tijden bedraad aangesloten moet hebben op het Modem. Dat is dus niet zo?


Maar dat is ie dan toch ook?? Alleen staat ie dan niet dichtbij het modem want dat hoeft ook niet

 


Maar dat is ie dan toch ook?? Alleen staat ie dan niet dichtbij het modem want dat hoeft ook niet

 

Oké,

Dus de Netwerkkabel die in de Superwifi zit, haal ik eruit en stop ik in het modem waar nu de Superwifi zit.

Superwifi verplaats ik naar de woonkamer, dat kabeltje wat eraan hangt, stop ik in de muur waar de UTP aansluiting zit.

De tv ontvanger van KPN stop ik dan vervolgens in de 2e poort van de Superwifi.


Exact dat!!


@TD77H Welkom op het forum. 

Ik zie dat @Joep1965 je er al helemaal doorheen aan het helpen is. Super om te zien! 

Is het met zijn tips gelukt om een betere verbinding te krijgen?