Skip to main content

sinds 2 maanden slecht wifi valt steeds weg bij de modem 15 Mbps terwijl ik voor 50 betaald

vele malen gebeld testen instabiel netwerk zeggen ze en dan vervolgens gebeurd er niks.

De volgende kan niets vinden  kan wel een monteur sturen à € 60,00 wat een slechte service 

kan net zo goed overstappen naar een ander 

Hoi @Habets14, welkom bij ons op het forum. Jouw Wifi is niet optimaal begrijp ik, en daarover heb je contact gehad. Is de verbinding en de snelheid daarbij ook bekabeld getest? Ik ben benieuwd of de verbinding via een kabel ook minder is, of dat het dan wel goed is. Als die ook minder is kan het zijn dat het niet specifiek met de WiFi te maken heeft met de verbinding zelf. Ik hoor het graag van je.


Hoi Jasper ,

De wifi is niet bekabelt dus ook niet met kabel getest.

dan als ik met de wifi manager naast de modem zit krijg ik nog maar een signaal van 20 Mbit/s  of lager  10 minuten later gaat hij weer omhoog  of valt helemaal weg terwijl ik voor 50 mbit/s gekozen heb.

morgen naar de winkel geen oplossing dan overstappen naar 50 jaar bij Kpn geweest te zijn.

 

 


Heb je een verbinding waarbij je 50mb hoort te behalen? Gaat het om glasvezel of koper? Met glasvezel hoor je ook zeker 50mb te halen. Met koper is het tot 50mb, en sterk afhankelijk van de afstand van centrale /wijkkast tot jouw woning. Uiteraard gaat dat dan om bekabelde metingen. Wifi is wat anders.

 

Welk modem heb je?

Hoe veel meet je bekabeld?


Wifi is altijd zonder kabel inderdaad, maar de vraag om het bekabeld te testen is juist om de oorzaak te vinden. We proberen met je mee te denken aan een oplossing, daarvoor hebben wij jouw hulp ook nodig. Jij bent onze ogen, wij weten alleen wat jij ons vertelt. Zou je daarvoor de aanvullende vragen van Dennis ook nog kunnen beantwoorden?

Je hebt het ook over naar de winkel gaan, het is vanuit de winkel moeilijk te zien wat er bij jouw thuis speelt. Het is dan gunstiger om te bellen met 0800-0402 of je forumprofiel volledig in te vullen zodat ik de verbinding kan bekijken.


Vandaag weer geprobeerd voor met de helpdesk de wifi verbinding te verbeteren ,

helaas lukt het niet wederom komen ze niet verder dan een monteur te sturen kosten klant.

daar voel ik weinig voor helaas mijn apparaten kun je niet bekabelen  ik heb een experia box v10

Al jaren en nu werkt het niet na behoren moet je een monteur betalen. 

Hoe beKromPeN

 


Eigenlijk moet je eerst gewoon met een kabel aansluiten. Ervaar je dan dezelfde issues , dan kan je je wifi compleet uitsluiten. 
 

Dan kan er een monteur komen om verder onderzoek te doen of dat je een nieuw modem ontvangt die het euvel voor je verhelpt. 

 

Anders blijf je in een oneindige loop en de oplossing zal je niet vinden. 

Is het met een kabel niet hetzelfde en werkt dit wel gewoon prima. Dan ligt het aan je Wi-FI en ga je daar verder met uitsluiten. Bijvoorbeeld maak gebruik van 5.0ghz wifi en opnieuw proberen en anders 2.4 en ander kanaal e.t.c
 

Je kan hiervoor KPN Wifi manager gebruiken:

https://www.kpn.com/internet/wifi/manager.htm
 

(Let op: 50mbps is een tot snelheid) ander woord voor best effort. Dit heeft puur te maken met de afstand tussen je huis en de centrale. Als dit langer dan 2 a 3 km is dan ga je mogelijk die snelheid niet halen. 
 

Als er eenmaal glasvezel in de grond ligt heb je in zijn geheel hier veel minder last van. 


Door het toch een keer bekabeld te testen, wat Maoui nu ook noemt, kunnen we kijken hoeveel er op het modem binnenkomt. Als we dat niet weten blijft het voor ons op het forum gissen wat er aan de hand is en of het echt alleen aan de Wifi verbinding ligt. Voor mij is het zo nog niet te zeggen wat er precies aan de hand is, we hebben jouw hulp nodig om jou te kunnen helpen. In mijn vorige bericht noemde ik ook dat je je profiel kon invullen, daar zie ik nog geen gegevens staan. Daardoor kan ik ook nog niet met je meekijken, je kunt dat alsnog invullen en een seintje geven als je dat hebt gedaan.