Skip to main content
Vraag

Slechte en onstabiele Wifi ondanks drie SuperWifi versterkers

• March 30, 2026
  • 7 reacties
  • 47 keer bekeken

Heb sinds enige tijd erge last van slechte en onstabiele WIFI in huis. Heb glasvezel i.c.m. Experia V.10. Daarnaast 3 super wifiversterkers (eentje naast modem, eentje op verdieping 1 en eentje op zolder). Met name op 1e verdieping en zolder slechte wifi. Maakt vaak geen verbinding met netwerk. Erg irritant in verband met thuiswerken. Contact gehad met KPN en ze geven aan dat het bekende storing is waar men aan werkt. Echter in de tussentijd houden problemen aan. Heb al diverse keren gereset e.d. Welke opties zijn er nog? Andere versie modem beschikbaar?

7 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • March 30, 2026

Heb je de witte of de zwarte superwifi's? En waar staat het modem?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • March 30, 2026

Hallo Joep1965,

Ik heb de witte superwifi's. Modem staat in de woonkamer (waar glasvezelkabel naar binnen komt. Naast het modem staat versterker 1. De andere staan op verdieping 1 en op zolder.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • March 30, 2026

Beste ​@Timor1975  met de nieuwe software op de modem/router doet de wifi op de V10 ook weer mee en hoeft er genoeg wifipunt meer naast de V10 te staan.

Dus je kunt de wifipunten mooier verdelen 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • March 30, 2026

Hallo JanD,

dank je! Ik heb de eerste superwifi bekabeld aan het modem. Is dat dus niet meer nodig?

JanD
Superuser
  • Superuser
  • March 30, 2026

Hallo JanD,

dank je! Ik heb de eerste superwifi bekabeld aan het modem. Is dat dus niet meer nodig?

Dat blijft isschien wel nodig, maar niet meer vlak bij het modem

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • March 31, 2026

Via mijnKPN wifi reset gedaan. Werkt even maar dan weer geen verbinding met wifi. Op telefoon bijvoorbeeld maakt geen verbinding met netwerk. Word er gek van zeker omdat ik vanwege thuiswerken afhankelijk ben. Ben leek op dit vlak maar lees overal dat er problemen zijn met update Experia. Wat kan ik doen? Monteur laten komen???

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • April 1, 2026

Goedemorgen ​@Timor1975 , bedankt voorjouw bericht en welkom hier op onze Community!

Enorm balen dat je sinds enige tijd last hebt van slechte en onstabiele wifi dus goed dat je daar ook via deze weg melding van maakt. Mijn eerste advies zou zijn om eens aan de slag te gaan met de KPN Wifi Manager; dit is een online tool die jou kan helpen om de wifi te verbeteren/optimaliseren en ik ben benieuwd of dit voor de gewenste verbetering zorgt🙏🏻 

Mocht dat onverhoopt niks uithalen, dan zou ik je aanraden om hier ook eens een belafspraak voor in te plannen met onze Helpdesk zodat we je direct verder kunnen helpen met dit issue!