Skip to main content

Eerlijk gezegt hebben wij ook slechte ervaringen met de KPN.

Jaren terug werd er met een KPN telefoon meer geld verrekend dan wij belden, want we hebben geen mensen waar we naar toe kunnen bellen, ook bellen we amper naar bedrijven, mochten we ergens naar toe moeten bellen zoeken we eerst naar gratis nummers.

Maar je dat was jaren teug, sindsdien geen telefonie van de KPN, waar we behoorlijk op afgeknapt waren.

Toen een abonnement op de Digitenne af gesloten bij de KPN in Groningen omdat het ons niet lukte via het internet, werden we daar toch geholpen, man moet wel bellen hoe hij dat moest doen, wij maar wachten en wachten wat kwam geen Digitenne ontvanger met de Antenne.

Naar de KPN bellen niets hielp, toen hebben we het anders gedaan, en ja toen  hebben we het toch voor elkaar gekregen, in Assen was de ontvangst ook niet om naar huis te schrijven, toen kwamen we in contact met dit forum de hebben wat zij kunnen gedaan om ons te helpen, dat was echt TOP, toen  verhuist naar Groningen, en daar is het ontvangst zeer slecht heb beeld bleef zwart en er werd aan gegeven dat er geen signaal was, na heel veel moeite kunnen we nu gebruik maken van reflectie signaal van een flat, want we zitten in een slechte hoek wat betreft de ontvangst, nu gaat het redelijk maar elke dag gaat het wel mis, jammer maar we moeten wel de volle pond betalen, voor een minderwaardig ontvangst.

 

Nog een andere zeer slechte ervaring.

We wonen hier alweer een aantal weken maar nog steeds hebben we geen intercom, waar mee we ook op afstand de deur open moeten maken wel we iemand binnen willen laten, verschillende bedrijven kennissen en familie zijn voor niets gekomen, sommigen hebben verontwaardigt op gebeld, ja jullie waren wel thuis maar wilden de deur niet open doen, heel vervelend en haast niet meer recht te breien.

Vaak geschreven en gebeld met de woningstichting maar we kwamen er niet verder mee, ook zouden we telefoontjes krijgen van de KPN Telecom maar die bleven ook uit tot vandaag, hé eindelijk werden we vandaag gebeld door de KPN Telecom ze vertelde dat het toestel nog steeds bij hun lag ze konden niet in contact komen met de vorige bewoner om het systeem compleet te maken, ja die was er ook haast nooit, die woonde bij zijn dochter, toen de man er niet meer woonde heeft de woning nog langer dan een jaar leeg gestaan, niemand wilde de uitgeleefde woning.

Maar nu moeten we nog een week wachten omdat de man die het moet installeren niet eerder kan komen, schandalig zolang kan hier dus alles mis gaan, regelmatig moet de Ambulance, Dokters diens en artsen voor ons komen, het is dan een kwestie van leven en dood.

Heeft de KPN maar één persoon die dat kan doen, niet te geloven of is het onwil, word er weer met de pet naar gegooid.

Per 1 September hebben we het andere huis op gezegt en konden hier het huis opknappen, wat heeeel veeeel werk koste, niemand wilde het huis hebben, ja een jaar heeft het leeg gestaan tot wij het huis hebben genomen, met alle start problemen, de sleutels konden we van af de hal op het aanrecht zien liggen, wat er niet in ging bij de woningstichting en kregen verkeerde sleutels mee, we werden niet gelooft dat ze daar lagen.

Bha wat een gedoe allemaal.

 

Wat kunnen jullie doen om de sleep van nare ervaringen te verlichten,

ER  MINSENS SPOED ACHTER ZETTEN???

Dan blijven nog steeds de slechte ervaringen liggen.

De KPN ééns zo'n trots bedrijf, Ik heb het tientallen jaren geleden mogen ervaren en was er trots op.

 

*Admin: afgesplitst en een eigen topic voor vraag aangemaakt

 

 

Wat een verhaal @JJenA. Ik heb een beetje moeite om te bepalen waar ik moet beginnen. Ik begrijp dat er in het verleden wat gedoe is geweest met Digitenne. Op sommige plekken was dit niet helemaal wat je ervan had gehoopt. Zoals je zelf al aangaf ben je hierin behoorlijk afhankelijk van de plek van de woning en de antenne. Het signaal kan makkelijk geblokkeerd worden. 

Op dit moment spelen er echter andere problemen dan Digitenne volgens mij. Klopt het dat de vaste telefoon het op dit moment niet doet en dat dit zo snel mogelijk gerepareerd moet worden? 

Ik hoor graag van je wat ik voor je kan doen op dit moment. Dat is mij nog niet helemaal duidelijk. 


Sorry voor weer een lang verhaal.

 

Wij wonen hier dus al een aantal weken..

Er is al wat jaren geleden een compleet nieuwe installatie in de flat aan gebracht, daar onder is de brandbeveiliging, deur openen op afstand, met intercom.

De man die hier jaren heeft gewoond was de laatste jaren niet thuis maar woonde volgens zijn buurman bij zijn dochter, daar na heeft de woning nog eens een dikke jaar leeg gestaan, daarom is hier in huis de installatie niet vernieuwd en aangesloten, en ligt hier nog het verouderde intercom en en alarmering voor ouderen die van hulp afhankelijk zijn van de zorg afdeling en TSM.

Ook is het geen brand/co2 melder in de hal aangebracht, zo als de woning Nummer 82 die we hebben verlaten toen we zes maanden geleden naar Assen verhuisden.

Het heeft zeker in ons nadeel gewerkt dat de installatie niet aanwezig was.

Vorige week donderdag werd door de KPN gezegt dat deze week donderdag een monteur zou komen om de boel in orde te maken, hopelijk komt het dan in orde, we moeten maar steeds thuisblijven en wachten om werkmensen die hier nog alles in orde moeten maken, en nog steeds is het niet klaar, de werknemer van de woningstichting is hier haast kind aan huis, steeds moet er weer een afspraak worden gemaakt om de boel af te maken, het schiet niet op en het werk wat wij hier moeten doen moet steeds wachten op de volgende reparatie.

 

Hij kan ook steeds koffie krijgen, en warme maaltijden zou ook geen probleem zijn, zo zijn wij, en heb ook verschillende klusjes met hem uit gevoerd.

De woningstichting houd er een hele knappe woning aan over als hij vrij zou komen.

 

Eén voorbeeld alle muren zijn slecht die in de woonkamer maar als voorbeeld die ziet er zo slecht uit dat de man van de woningstichting ook heeft gezegt daar gaan ze wel wat aan doen, we hebben lang gewacht met isolatieplaten en vloerbedekking te leggen omdat de stukadoor zijn werk moest doen, dus we bleven in de rommel zitten, maar er is niemand geweest dus toch maar het hele huis van groene isolatietegels en vloerbedekking voor zien.

Dus nu kan de stukadoor niet meer de muren in orde maken, en blijven we met lelijke muren zitten, wel alles gewit maar met een dikke laag plamuur en vlakken waar geen pleisterwerk zit.

========================================================

Dus hopen dat de KPN in een keer alles in orde kan maken.

 

Met een hartelijke groet,

JJenA


De KPN monteur is ruim anderhalf uur te laat, hij of zij zou hier om 9:30 zijn het is nu 11:10 .

Misschien heeft hij aangebeld en we konden het niet horen en de deur openen op afstand,,,,,, maar er is hier ook een bemande balie, verpleger en keukenprinsen, die best de tussen deur open willen doen, mijn schoonmoeder van 88 jaar komt altijd binnen.

 

Straks weer een dag verloren dag.

 

Voor de duidelijkheid er is nog geen intercom systeem en rook/CO2 melder die we in de andere woning op 82 wel was aangebracht.

Het oude telefoon met “deur openknop” en alarmering is nog aanwezig.


Hij is net gearriveerd, maar moet even naar de bouwmarkt voor een stekkerdoosje die hier incompleet is.

Wel twee uur te laat, hij doet ook heel gehaast, ook jammer voor de man.

Het is zeker handig extra spullen in de bus te hebben.

Hij heeft niet de rook/co2 melder bij zich, dus daar moet dan weer een ander voor komen.


Je hoeft je niet te verontschuldigen voor je lange verhaal hoor. Maar het wordt voor mij wel iets duidelijker als het wat korter is ;) 

Ik begrijp dat er in huis het één en ander nog gedaan moet worden, maar dat dit pas lukt zodra KPN alles goed heeft aangesloten en weggewerkt. Nu is de monteur vanochtend geweest en heeft ook werk uit kunnen voeren. Alleen heeft hij geen rookmelder kunnen plaatsen. Dat moet dus een andere keer nog gebeuren. Verder is alles nu in orde? 

Ik begrijp dat je graag je verhaal kwijt wil en dat hier ook wat frustratie zit. Wat ik lastig vind is om te bepalen of ik, vanuit mijn positie hier op het Forum, op dit moment nog iets voor je kan doen. Mocht dat zo zijn, dan hoor ik graag van je wat je precies van mij verwacht. Dan kan ik gericht actie ondernemen, mocht dat nog nodig zijn. 


De intercom werkt prima de beste man is net weg, een fijne man om hier te hebben, we hebben aardig wat onder het werk met hem af gelachen, werkt al twintig jaar bij de KPN, leuk dat hij de Wiener koffie met rietsuiker lekker vond wij dan graag iets terug.

Heel netjes dat hij een kapje voor had, als mijn vrouw de corvit-19 krijgt dan is het waarschijnlijk einde verhaal, want ze verdraagt geen medicatie daar word ze nog zieker door, mocht zie op het intensive care belanden dan wil ze levensbeëindiging, en dan hoeft het voor mij ook niet meer, mogen ze mij ook een spuitje geven, maar goed dat de beste man dat niet weet, geeft alleen maar extra spanning.

 


De rook/CO2 melder had hij niet bij zich, maar als die afgeleverd word kan ik het zelf ook plaatsen, heb genoeg ervaring met het installeren en reparaties, en er zit toch een plakstripje onder, ook aanboren zou geen probleem zijn.

Zelf kopen heeft geen zin er is veel kaf onder het koren, dat werkt niet.


lijkt mij heel sterk dat KPN rook/co2 melders plaatst en intercom en persoons alarmering.

 

 


lijkt mij heel sterk dat KPN rook/co2 melders plaatst en intercom en persoons alarmering.

 

 

Alles was in één keer vernieuwd in de flat, dus wie wie was weet ik niet, mooi dat het in een keer kon.

Persoonlijke alarmering is weg gehaald en allen geplaats bij bewoners die betalen voor thuiszorg.

Hoef voor ons even niet, ha scheelt weer geld.


Fijn dat jullie goed geholpen zijn en zo hebben gelachen samen @JJenA, ondanks de situatie! Het was voor mij ook nieuw dat onze monteurs rookmelders plaatsen moet ik zeggen :wink:   

Als ik nog iets voor je kan doen, dan hoor ik het graag :slight_smile:


lijkt mij heel sterk dat KPN rook/co2 melders plaatst en intercom en persoons alarmering.

 

 

Alles was in één keer vernieuwd in de flat, dus wie wie was weet ik niet, mooi dat het in een keer kon.

Hier is uit op te maken dat er ook werkmensen van andere bedrijven kunnen zijn geweest.


Fijn dat jullie goed geholpen zijn en zo hebben gelachen samen @JJenA, ondanks de situatie! Het was voor mij ook nieuw dat onze monteurs rookmelders plaatsen moet ik zeggen :wink:   

Als ik nog iets voor je kan doen, dan hoor ik het graag :slight_smile:

Ja misschien een idee.

De ome en opa van mijn vrouw woonden op het platte land in provincie groningen ver van de bewoonde wereld en er werd helemaal een telefoonlijn gegraven tot in het huis, waarom omdat ze een abonnement hadden.

Nu hoeft er bij ons niet zoveel te gebeuren, zou er een monteur kunnen komen die de ideale plek voor ons vind op de Digitenne te plaatsen, ik kom er maar niet achter, waar we storingvrij ontvangst kunnen verkrijgen.

Ik heb de Antenne al over de hele vensterbank verplaatst in alle standen, het zelfde geprobeerd boven bij het plafon geen verbeteringen, het blijft storen de ene dag veel meer dan de andere, ik weet niet of dat met de condities te maken heeft niet als zendamateurs de ene dag veel verder komen met zenden dan het andere moment dan spreken ze ook over gunstige condities.

 

Ik kan wat foto's maken, misschien in de beoordeling komt er een oplossing, of via het forum of voor een eventuele monteur die hier komt helpen, wij zijn ook betalend abonnee zoals de opa en oma van mijn vrouw, en we zijn ook nog eens leuke mensen die jullie graag willen helpen, :slight_smile::wink:

en ook omdat er al zoveel mis is gegaan.

Komt de monteur op tijd voor de middag kan hij ook lekker warm eten krijgen en overheerlijke Wiener koffie met rietsuiker, slagroom moet hij of zij er even bij denken, al hoewel we dat ook nog we even willen ophalen de winkels zijn hier vlak bij, we gaan meestal als er haast geen mens is.

Dus wij zijn nog vrij van de corvit-19.


Op onze website hebben wij een pagina gemaakt over het verbeteren van het ontvangst van Digitenne. Je hebt zelf al wat geprobeerd om het signaal te verbeteren, maar misschien vind je hier nieuwe informatie. Misschien is het buiten ophangen van de antenne een idee?
Verder denk ik dat onze monteurs die bij jullie op bezoek komen heel blij zijn met jullie. Klinkt goed!


Reageer