Skip to main content

Ik heb in huis sinds mijn verbouwing slechte internet verbinding en wegvallende wifi. 
 

situatie voor de verbouwing  

experiabox v10 met superwifi op begane grond. 
en het tweede superwifi punt in de winkel achter het huis op hemelsbreed 15-17 meter verderop. 
We hebben een herenhuis met 4 verdiepingen en houten verdiepingsvloeren en hadden op de zolder op ongeveer 10 meter boven de router geen problemen. 
 

we hebben een aanbouw geplaatst met een aluminium pui tussen de meterkast met superwifipunt 1 en de winkel met punt 2. 
en deze kregen amper verbinding meer met elkaar. De pui is dus een gigantisch obstakel. 
aangezien we wifi nodig hebben in de winkel heb ik geprobeerd het eerste superwifipunt te verplaatsen naar de eerste verdieping middels een tp-link powerline connector aangesloten op de experiabox. De pui is dan geen obstakel meer en de twee superwifipunten vinden elkaar weer naadloos. 
Maar in deze opstelling hebben we continu last van traag wegvallende wifi op het ene moment tot goede wifi maar geen internet connectie op het andere moment. En wegvallende connectie op andere bedrade tp-link powerline aansluitingen. 

De opstelling die ik nu heb is niet werkbaar en ik denk dat alle wifi via een powerline adapter jagen is de oorzaak van het probleem. 
 

Nu lees ik dat de experiabox v10 geen superwifi punt is maar een v11 of 12 een eigen ingebouwd superwifi punt heeft. 
Dit zou dan een oplossing voor mijn probleem kunnen zijn. 
punt 1 in de experiabox op de begane grond. Punt 2 op de eerste verdieping en punt 3 in de winkel. 

Mijn eerste vraag is: ben ik op de goede weg met het uitzoeken van mijn probleem? En zo ja dan zou ik deze opstelling graag proberen. Maar hoe krijg ik dit voor elkaar met KPN?

ik zit vast in chatbots belbots die alleen maar mijn modem resetten. Ik zou graag in contact komen met een levend wezen binnen de organisatie die dit probleem samen met mij kan en wil uitzoeken. 

Dag @Kesselsr de enige goede weg is kabels trekken.  Al het overige bij zo'n grote woning is een houtje touwtje oplossing.  Op iedere verdieping een bekabeld wifipunt en je hebt het perfect wifi. Powerlines sowieso nooit gebruiken!! Het electriciteitsnetwerk is overbelast en daar kunnen ze slecht tegen.  Mooier kan ik het niet maken. 


Bedankt voor je reactie. Helaas is een kabel trekken naar de winkel niet mogelijk.
Dat zal dus houtje touwtje moeten.
 

Naar de eerst verdieping een kabel trekken is misschien wel mogelijk dit heb ik niet uitgezocht. 
maar gezien de huidige configuratie die me wel al de aanschaf van twee “superwifi” punten heeft gekost. Zou ik graag mijn theorie willen beproeven. 


Dat wordt dan inderdaad uitproberen.  Maar die powerlines moeten echt weg want je wil geen bottleneck in je netwerk.  Bedenk wel dat je tussen de draadloze punten een behoorlijk verlies hebt qua snelheid. Je hebt de v10 dus één wifipunt bekabelen en niet in de meterkast. Dan is de kans dat het wat wordt het grootst.


Gelukkig is verlies van snelheid in de winkel geen probleem. Het moet wel stabiel zijn. 
 

Een kabel proberen te trekken zou ik graag als tweede optie proberen. Maar hoe zit het als ik een nieuwer modem met daar het eerste meshpunt ingebouwd zou proberen? Zit ik goed met mijn redenatie dat het punt in de winkel dan via een tussenpunt op de eerste verdieping contact kan leggen met het modem als punt 1?

 

en hoe komt men tegenwoordig nog in contact met klantenservice? 


 

Als de vloeren geen obstakels vormen, is een Superwifi op de 1e verdieping dan niet voldoende voor zowel de 1e als 2e verdieping? (en 3e en 4e).

Want dan hoeft er geen Superwifi bij en heen modemwissel. Moet je die Superwifi wel bekabelen ipv die powerline.

 

Box12 krijg je in principe niet als je nu de V10 gebruikt.

Of je moet je abonnement verlengen, nieuw jaar abonnement aangaan. Dan krijgen je de nieuwste spullen.

Ik lees nergens wat voor verbinding je hebt, koper of glasvezel. Bij een bepaald type koperverbinding (Pairbonding) ontkom je niet aan de v10.


Hoi @Kesselsr, wat lastig dat de pui voor zoveel problemen zorgt met je signaal! 

Ik denk dat je het verste komt door zoveel mogelijk bekabeld aan te sluiten en mogelijk een derde punt overwegen, zodat je op meerdere plaatsen de wifi kan activeren. Als je de meeste punten dan bekabeld kan aansluiten, dan heb je daar in elk geval een stabiele wifi en kan je hopelijk de pui wat ontwijken in je opstelling. Het is niet mogelijk om de Experia Box V10 om te wisselen voor een andere Experia Box. 

 

en hoe komt men tegenwoordig nog in contact met klantenservice? 

Via het forum hier en op onze website vind je de andere contact mogelijkheden. 


Dank voor je reactie. 
 

ik heb inmiddels het eerste superwifi ount weer naar de meterkast verplaatst en het tweede punt op de eerste verdieping. Nu ik de powerline er tussen uit heb is de wifi in huis weer stabiel snelheid goed. De winkel heeft nu geen bereik. Een derde punt zou ik graag proberen. 
 

Er zullen vast redenen zijn waarom een experiabox v10 niet ingeruild kan worden maar ik zie ze met deze uitleg niet😅
 

blijft de optie open van het proberen van een derde superwifi punt. 
 

dit zou ik graag proberen. 
Dan kom ik graag via het forum in contact hoe dit derde punt te regelen. 
bellen zit ik vast in een belbot die me weer terug naar de site verwijst en de verbinding verbreekt. 


U kunt een extra wifipunt hier "regelen"😉. Op marktplaats staan er natuurlijk ook diverse.


Fijn dat de verbinding nu stabiel is! 

Een derde punt lijkt me dan zeker een goede keuze, deze kan je inderdaad kopen in onze online winkel, al kan je ook kijken of deze door de wifi manager wordt geadviseerd. Je kan deze dan via de tool aanschaffen. 
 

Er zullen vast redenen zijn waarom een experiabox v10 niet ingeruild kan worden maar ik zie ze met deze uitleg niet😅

De Experia Box V10 is een modem dat we nog heel veel gebruiken en voldoet om te zorgen voor een goede verbinding. Het is zonde om goed werkende apparatuur te vervangen. Op het moment dat de V10 verouderd is en niet meer voldoen, zoals de updates niet meer kan ontvangen welke nodig zijn, zal deze worden vervangen, zoals dit ook met oudere varianten is gebeurd.