Ik heb in huis sinds mijn verbouwing slechte internet verbinding en wegvallende wifi.
situatie voor de verbouwing
experiabox v10 met superwifi op begane grond.
en het tweede superwifi punt in de winkel achter het huis op hemelsbreed 15-17 meter verderop.
We hebben een herenhuis met 4 verdiepingen en houten verdiepingsvloeren en hadden op de zolder op ongeveer 10 meter boven de router geen problemen.
we hebben een aanbouw geplaatst met een aluminium pui tussen de meterkast met superwifipunt 1 en de winkel met punt 2.
en deze kregen amper verbinding meer met elkaar. De pui is dus een gigantisch obstakel.
aangezien we wifi nodig hebben in de winkel heb ik geprobeerd het eerste superwifipunt te verplaatsen naar de eerste verdieping middels een tp-link powerline connector aangesloten op de experiabox. De pui is dan geen obstakel meer en de twee superwifipunten vinden elkaar weer naadloos.
Maar in deze opstelling hebben we continu last van traag wegvallende wifi op het ene moment tot goede wifi maar geen internet connectie op het andere moment. En wegvallende connectie op andere bedrade tp-link powerline aansluitingen.
De opstelling die ik nu heb is niet werkbaar en ik denk dat alle wifi via een powerline adapter jagen is de oorzaak van het probleem.
Nu lees ik dat de experiabox v10 geen superwifi punt is maar een v11 of 12 een eigen ingebouwd superwifi punt heeft.
Dit zou dan een oplossing voor mijn probleem kunnen zijn.
punt 1 in de experiabox op de begane grond. Punt 2 op de eerste verdieping en punt 3 in de winkel.
Mijn eerste vraag is: ben ik op de goede weg met het uitzoeken van mijn probleem? En zo ja dan zou ik deze opstelling graag proberen. Maar hoe krijg ik dit voor elkaar met KPN?
ik zit vast in chatbots belbots die alleen maar mijn modem resetten. Ik zou graag in contact komen met een levend wezen binnen de organisatie die dit probleem samen met mij kan en wil uitzoeken.