Skip to main content

Beste Kpn, 

Wij zijn in December verhuist en heb toentertijd zelf TV en Internet aangesloten. Een week later kwam een monteur langs voor de installatie, gezien dit al door mij gedaan was had hij niet veel werk.

Mijn vriendin was op dat moment thuis en ik vroeg haar om te vragen of de monteur ook de router op de 1e verdieping kon plaatsen i.v.m. 1a2 streepjes wifi op de 1e verdieping en helemaal geen ontvangst op de 2e verdieping. Dit kon hij niet voor ons doen werd ons verteld.

Nu kwam ik vandaag tijdens het opruimen zijn checklist briefje tegen die hij had gemaakt toen hij hier was.. Hij heeft overal de ‘theoretisch’ maximale down/upload snelheid ingevuld, terwijl hij volgens mijn vriendin alleen in de hal/meterkast is geweest.. Dus geen metingen op de 1e en 2e verdieping, terwijl mijn vriendin heeft aangegeven dat wij amper tot geen bereik hebben boven.

Nu de universiteiten gesloten zijn is ze verplicht in huis te studeren en dit kan alleen nu alleen beneden of op één van de slaapkamers. De studeerkamer is namelijk op de 2e verdieping..

Dit tijdelijk opgelost met een wifi extender van de action, maar haal hierdoor maar 20% van de snelheid.

Is de monteur niet verplicht om overal in huis de metingen uit te voeren en niet zomaar wat in te vullen? Zelfs niet wanneer aangegeven is dat we boven weinig tot geen bereik hebben?

Jullie adverteren met overal in huis wifi, maar heb al meerdere keren jullie tool gebruikt en verschillende kanalen ingesteld, maar nog altijd geen optie voorbij zien komen voor het opgestuurd krijgen van wifi-punten.

Kunnen jullie ons helpen zodat wij overal in huis goed wifi bereik hebben? 

Mvg, Jordi

U kunt de wifimanager uitvoeren en mogelijk twee gratis bedrade wifi experias krijgen.

 

https://www.kpn.com/internet/wifi/manager.htm#/login

Andere optie is om super wifi van KPN aan te schaffen of een eigen goedkooe accespoint die bedraad aangesloten met worden.

 

De super wifi kan ook draadloos met elkaar communiceren waarbij er maar 1 wifi punt bedraad zal zijn.

 

Wifi is tegenwoordig niet meer te garanderen en een beetje investeren vanuit jezelf is geen overbodige luxe om werk/school thuis goed te kunnen uitvoeren.


Hoi @Jordi.G, de WiFi is dus niet overal zoals gehoopt. Normaal gesproken doet de monteur inderdaad een complete WiFi check. Dat is nu vanwege corona even anders. Maar destijds had het moeten gebeuren. Spijtig genoeg is het niet gebeurd. Natuurlijk willen we graag meekijken naar een oplossing. Heb je de tips van Jeroen doorgelopen? Zorgt dat voor verbetering?


Hoi @Jordi.G, de WiFi is dus niet overal zoals gehoopt. Normaal gesproken doet de monteur inderdaad een complete WiFi check. Dat is nu vanwege corona even anders. Maar destijds had het moeten gebeuren. Spijtig genoeg is het niet gebeurd. Natuurlijk willen we graag meekijken naar een oplossing. Heb je de tips van Jeroen doorgelopen? Zorgt dat voor verbetering?

Heey Bart, ja al meerdere keren.. Hij blijft de test herhalen en de kanalen veranderen.. Geen verschil..
Ik verwacht ook niet dat hij van geen één streep signaal naar vol signaal gaat op de 2e verdieping..

Aan het eind van elke diagnose test kom ik in de shop terecht om wifi boosters te kopen.. Ik moet nog een paar maand voor het eind van mijn contract erop zit (Black friday). Ik hoop dat er z.s.m. een oplossing komt, ik wil liever niet overstappen gezien ik zeer tevreden ben over de internet snelheid op de begane grond en de kwaliteit van de zenders. Wanneer ik op elke verdieping een goede verbinding heb zie ik geen reden om over te stappen met mijn internet, tv en mobile abbonement..

Mvg, Jordi

 


Mag ik eens meekijken of ik wat kan ontdekken? Zou je daarvoor jouw Forumprofiel willen voorzien van postcode + huisnummer en naam van de contractant? Hoor ik graag van je als je dat gedaan hebt. 


Mag ik eens meekijken of ik wat kan ontdekken? Zou je daarvoor jouw Forumprofiel willen voorzien van postcode + huisnummer en naam van de contractant? Hoor ik graag van je als je dat gedaan hebt. 

Goede morgen Bart, 

Heb als het goed is nu zoveel mogelijk informatie ingevuld. :grin:

Mvg, Jordi


Ik zie een versterker en de WiFi van de V9. Ik zie nog niet dat je de WiFi manager hebt doorlopen. Ik vermoed omdat je verbonden was met de versterker. Ik wil je aanraden om de manager eens door te lopen met de WiFi van de V9 op de plek waar deze het slechtst is in huis. Ik ben benieuwd. 

 


Ik zie een versterker en de WiFi van de V9. Ik zie nog niet dat je de WiFi manager hebt doorlopen. Ik vermoed omdat je verbonden was met de versterker. Ik wil je aanraden om de manager eens door te lopen met de WiFi van de V9 op de plek waar deze het slechtst is in huis. Ik ben benieuwd. 

 

Heey Bart,

Ik heb een v10a, misschien de vorige bewoners ?

Heb al diverse malen de manager doorlopen wanneer ik verbonden was met de v10a.. 

Zal het vanavond nog eens doen..


Ik zie een versterker en de WiFi van de V9. Ik zie nog niet dat je de WiFi manager hebt doorlopen. Ik vermoed omdat je verbonden was met de versterker. Ik wil je aanraden om de manager eens door te lopen met de WiFi van de V9 op de plek waar deze het slechtst is in huis. Ik ben benieuwd. 

 

Heey Bart,

Ik heb een v10a, misschien de vorige bewoners ?

Heb al diverse malen de manager doorlopen wanneer ik verbonden was met de v10a.. 

Zal het vanavond nog eens doen..

Zet dan de versterker van de action uit. En als je geen gratis versterker krijgt, probeer die WiFi manager nog een keer, maar ga dan op de eerste verdieping staan en zeg tegen die manager dat je beneden sta. Ziet die toch niet...


Ik zie een versterker en de WiFi van de V9. Ik zie nog niet dat je de WiFi manager hebt doorlopen. Ik vermoed omdat je verbonden was met de versterker. Ik wil je aanraden om de manager eens door te lopen met de WiFi van de V9 op de plek waar deze het slechtst is in huis. Ik ben benieuwd. 

 

Heey Bart,

Ik heb een v10a, misschien de vorige bewoners ?

Heb al diverse malen de manager doorlopen wanneer ik verbonden was met de v10a.. 

Zal het vanavond nog eens doen..

Zet dan de versterker van de action uit. En als je geen gratis versterker krijgt, probeer die WiFi manager nog een keer, maar ga dan op de eerste verdieping staan en zeg tegen die manager dat je beneden sta. Ziet die toch niet...

 

Beneden gewoon 100% snelheid 200mb/sec, 1e verdieping alleen bij de trap 5mb/sec en 2e verdieping kan ik de manager niet laten lopen want heb daar 0 streepjes, alleen verbinding af en toe..


Op de plek waar je 5 mbit haalt moet je de manager doen.


Ik zie een versterker en de WiFi van de V9. Ik zie nog niet dat je de WiFi manager hebt doorlopen. Ik vermoed omdat je verbonden was met de versterker. Ik wil je aanraden om de manager eens door te lopen met de WiFi van de V9 op de plek waar deze het slechtst is in huis. Ik ben benieuwd. 

 

Heey Bart, 

Heb hem net doorlopen. Mijn internet is op de 1e verdieping versneld van 1mb/sec naar 3mb/sec volgens mij, En op de 2e verdieping 1mb/sec.. Alleen in de hal.. Op de slaapkamer en studeerkamer geen wifi bereik.. 

Ik moest contact opnemen stond er aan het einde omdat ik geen wifi boosters heb..

Hopelijk kun je mij verder helpen..

Mvg, Jordi


Ik heb nu gekeken. Ik zie maximaal 3,8 Mbit/s. Dat is niet veel en je zou zeker een stuk meer moeten behalen. Ik heb je daarom 2 Experia WiFi's gestuurd.. Deze kan je dan op elke verdieping bekabeld aansluiten om zo de WiFi te verbeteren. Ik stuur je even een privébericht met verdere informatie.