Skip to main content

Beste mensen,

Wat een schande die KPN.

Ik heb op 31 augustusĀ netjes melding gemaakt van verhuizing naar een nieuw adres. KPN zei dat overzetten gemakkelijk zou kunnen (huidige abbo + zelfde snelheid glasvezel). Paar weken voordat monteur kwam gebeld want zag maar geen monteursafspraak in mn mail. Bleek dus dat door systeemfout binnen KPN de verhuizing niet was doorgezet en ik dus 1 week voor ik in oktober in zou trekken in mn woning, nog eens 3 weken moeten wachten. Monteur kon dus pas half oktober komen.
Daardoor 1,5 week geen internet gehad, maar in eerste instantie goed opgelost door KPN door tijdelijk modem te sturen. Deze ging alleen na 5 dagenĀ kapot en KPN kon verder niets meer doen tot monteur zou komen.

Nou goed. Oude modem moest vervangen worden voordat monteur kwam (dit kon alleen in KPN winkel). Mijn vriendin is langs geweest op locatie Gelderlandplein (Amsterdam) maar kreeg vervolgens niet datĀ nieuwe modem mee omdat ikzelf geregistreerd stond. Ondanks ID kaart van mij kreeg ze niks mee, ook telefoon met mij en mij aan de lijn mocht niet baten. Super onprettige ervaring. Na zoveel belletjes met het advies om langs te gaan bij KPN winkel tegen zoiets aanlopen...

Uiteindelijk is monteur langs geweest bij ons nieuwe thuis.Ā Ā Deze kon vervolgens geen verbinding leggen met glasvezel (want KPN heeft de rechten van glasvezel in de buurt niet?) en moest vervolgens onze telefoonkabel laten doortrekken door KPN Infra. Dit is gek, want telefoonkabel is ten eerste helemaal niet het oorspronkelijke abbo/ overzetting geweest (ook veel lagere snelheid). DeĀ telefoonkabel was dus de afspraak sowieso niet. Heb wekenlang gebeld met verschillende mensen van de helpdesk maar telkens verkeerd geinformeerd en telkens konden ze niks voor ons doen. Inmiddels was ik er zo klaar mee dat we naar Delta gaan (die hebben immers wel de glasvezel aansluiting) en dus wilde opzeggen bij KPN.

Uiteraard krijg je weer iemand anders aan de lijn waar je voor de zoveelste keer je verhaal moet vertellen. En uiteraard, weggaan is iets waar KPN wel op inspringt, dus KPN bood eerst een abbo aanĀ en toen ik zei dat ik definitief, door bovenstaande redenen, naar andere provider wilde gaan en korting op mijn oktober rekening wilde hebben (immers geen internet of tv afgenomen door hun fout), wezen zij mij op de opzegtermijn van 1 maand.Ā Ā 

Hierdoor moet ik nu oktober EN novemberĀ betalen. Ondanks dat ik niet akkoord wilde gaan was het enige wat ze voor mij konden doen de kpn.com/storing pagina te verwijzen, waar ik uiteraard niet terecht met een klacht omdat er een storingscheck wordt gedaan op m'n adres (en die was er uiteraard niet). Ik heb geen email of contactpersoon meer kunnen spreken. Ik vind het een schande. De hele gang van zaken.