Skip to main content

Ik ervaar ook een slechte service.

Ik heb al sinds ik KPN heb een slecht ontvangst van het modem.

Geen direct probleem ik heb zelf versterkers aangeschaft. Nu jaren later heb ik wel het signaal van KPN nodig voor ontvangst van mijn zonnepanelen.

Ik heb gebeld.1e keer-Graag Modem resetten.(weet dat het geen zin heeft maargoed).

2e maal gebeld. Doe de wifi manager, kijken waar de storing zit dan kunnen wij het ook uitlezen. {had ik al gedaan en kreeg volgens de site een gratis monteur thuis. Maar vooruit, nog voor de goede orde gedaan.

3e keer gebeld. Volgens de site krijg ik een gratis monteur maar ik kan geen datum aanklikken. Medewerker: Klopt! Wegens de corona zijn de monteurs niet actief. [!?]

Oké wat nu, ja we kunnen eigenlijk niets maar al u nog maal de wifi manager doorloopt en nog net bereik houd met de wifi, komt u op een pagina dat aangeeft dat u versterkers krijgt.

Weer geprobeerd maar helaas, krijg weer de gratis monteur van ze.

4e keer gebeld. Lukt niet, wat nu? Ja moeilijk. Kunnen jullie me niet wifi versterkers opsturen. Dan doe ik dat zelf. Nee meneer dat kunnen wij niet.

Maar we gaan het doorgeven aan de klantenservice die kan het wel oplossen.

-Oproep KPN gemist op mijn telefoon wegens werk. nummer terugbellen kan niet maar je wordt dan verzocht het via de chat te doen. Die gaan het oplossen.

Via de chat word aangegeven, oh? u bent gebeld? Dan kunt u beter even terug bellen, zij weten wat er is. Ahhhhhhhh!! dat kan dus niet.

Goed 0402 maar weer eens gebeld. Na 9 minuten in de wacht gezet te zijn door de medewerker om te kijken waarom er naar mij gebeld is, kwam hij terug met de mededeling: ja klopt, de klantenservice heeft u gebeld. Ja, en? wat was er? Medewerker: ja dat weet ik niet, maar ze bellen u terug.

Uiteindelijk de volgende dag ben ik terug gebeld over de slechte wifi ontvangst.

Uiteindelijk konden ze niets doen. Wel de melding/klacht opnemen. De medewerker heeft nog wel geprobeerd of ik met god gratie wifi boosters kon krijgen maar helaas.

 

Daarvoor ben je dus jaren lang klant en betaal je 80 per maand voor.

Als nieuwe klant krijg je direct een paar boosters als je lid wordt. Een klant die er al meer dan tien jaar zit laten ze zakken.

Ik hoop dat het nog opgelost gaat worden anders stap ik over naar ziggo. Daar krijg je drie boosters bij het lid worden en hopelijk wel waardering als klant zijnde.

 

 

 

Maar je zegt zelf versterkers te hebben gekocht. Wat is daar mis mee? Kan je die niet gebruiken?


Ja Joep, dat klopt.

Maar mijn zonnepanelen werken daar niet op.

Daarvoor heb ik het signaal van KPN nodig, jaren lang heb ik niet over geklaagd en het zelf opgelost.

Nu ik na jaren betalen en akkoord te zijn gegaan met hun gebrekkige wifi aangeef dat ik een probleem heb weigeren ze iets te doen. Iedereen die nieuw komt krijgt een paar gratis versterkers maar een vaste klant kan het bekijken. Dat stuit me tegen de borst.


Hoi @Aldo01

Bedankt voor je uitgebreide toelichting, erg onprettig dat je een probleem met Wifi ervaart en jammer dat je nog niet de gewenst oplossing hebt. Je geeft aan zelf al Wifi versterkers te hebben aangeschaft. Waarom werken sommige apparaten (in jouw geval de omvormer van je zonnepanelen) niet met deze versterkers? Dit zou een kwestie van instellen van het betreffende apparaat moeten zijn, er zijn namelijk geen apparaten die een directe Wifi verbinding met een apparaat van je provider vereisen. Die Wifi-versterkers die wij aanbieden (bekabelde Experia Wifi of draadloze Super Wifi) zijn wat dat betreft in wezen niet anders dan andere versterkers, dus grote kans dat dit geen oplossing voor jou zou bieden. 

Het klopt dat er in verband met maatregelen ter voorkoming van verspreiding van Corona tijdelijk geen monteurs voor Wifi verbetering konden worden ingepland. Volgens mijn gegevens is dit inmiddels wel mogelijk. Als de Wifi Manager servicetool daar op uitkomt, is mijn advies dan ook om dat te doen. Wanneer je al Wifi versterkers hebt, zal de oplossing waarschijnlijk niet liggen in nog meer Wifi versterkers, maar in het juist instellen van bestaande apparatuur. Specifiek voor zonnepanelen kunnen wij jou helaas geen versterkers doen toekomen, vandaar dat de Wifi Manager daar ook niet op zal komen. 

Verder klopt het dat wij voor nieuwe klanten een welkomstactie hebben, waarbij een nieuwe klant 2 gratis Super Wifi punten kan krijgen. Nieuwe klanten kunnen daarvoor kiezen, in plaats van een tijdelijke welkomstkorting. Bij de start van jouw abonnement, zal jij ook een vergelijkbare welkomstkorting hebben gehad. Kiest een nieuwe klant voor de kortingsactie, dan zal hij/zij ook gewoon moeten betalen voor de Super Wifi punten. Als bestaande klant kan je niet nogmaals gebruikmaken van een welkomstactie. 

Voor onze vaste en trouwe klanten hebben we een uitgebreid beloningsprogramma in de vorm van KPN Compleet en KPN Hussel, waarbij je elke maand weer extra voordeel krijgt. Dat vinden wij een betere manier om loyaliteit te belonen dan tijdelijke verleng-/kortingsacties. Ik hoop je zo in ieder geval wat meer toelichting te hebben gegeven. 


Ik heb niet meer iets van je gehoord, dus ga ervan uit dat ik je met mijn reactie voldoende toelichting heb gegeven. Mochten er toch nog vragen zijn, stel die gerust. :slight_smile:


Hallo Heine,

Klopt dat ik niet meer heb laten horen maar helaas betekend dat niet dat ik he met de toelichting eens ben.

Ik betaal voor een wifi die jullie in het pakket hebben gedaan.

Het is totaal niet toereikend en dus niet goed. Als compensatie voor een slecht product heb ik al een paar keer zelf kosten moeten maken om het te verbeteren. Lijkt mij niet de bedoeling.

Ook nu weer word ik van het kastje naar de muur gestuurd door nogmaals [heb het al 3 keer gedaan] de manager te doorlopen. Ik neem aan dat het wel zichtbaar is bij jullie.

In plaats dat er constructief en oplossingsgericht gedacht word moet ik iedere keer weer gaan bellen mailen of een manager doorlopen. 

 


Maar waarom werken de versterkers niet die je al hebt? Alle versterkers werken hetzelfde dus wat is het probleem? 


Het gaat nu even niet om mijn eigen versterkers maar over het signaal van KLN.

Ik heb al aangegeven dat het niet lukt om dit signaal 1 verdieping hoger te krijgen. laat staan 2.

Tot nu toe is er een hoop gepraat en weinig actie van KPN om dit te verbeteren. Terwijl het aan de apparatuur van KPN ligt in 1e instantie.

Dat is het probleem. 


Met alleen de experiabox ga je geen bereik krijgen boven dat lukt bij de meeste mensen niet.  Je zal dus bekabelde Wi-Fi versterkers moeten plaatsen. Ook al zou je wifi versterkers van kpn krijgen dan moeten die ook bekabeld aangesloten worden op de experiabox. We gaan zien wat het vervolg is vanuit kpn.


Ja Joep, dat is me allemaal bekend. 

Ik verwacht inmiddels niet veel meer van KPN.


@Aldo01  Je betaalt voor een internetverbinding, met de mogelijkheid om deze verbinding ook draadloos (via Wifi) te gebruiken. Daarbovenop bieden wij aan om, als extra service, kosteloos en eventueel met gratis extra apparatuur of een monteursbezoek, ervoor te zorgen dat je een snelheid van tenminste 20 Mbit/s via Wifi haalt. 

Ook via het Forum helpen gebruikers en moderators je graag verder op weg. @Joep1965 en ik stellen je daarbij relevante vragen, zoals wat het probleem zou zijn met je huidige versterkers en wat de uitkomsten van de Wifi Manager servicetool zijn. Ik vind het jammer dat deze vragen op een weinig constructieve manier worden afgewimpeld met reacties in de richting van “daar gaat het nu even niet om” en “dat kan je zelf vast ook wel zien". De vragen zijn namelijk wel degelijk relevant en enkel op basis van een alias op het Forum kan ik geen uitkomsten van de Wifi Manager zien.

Je mag best doen alsof de eigen versterkers die je nu hebt niet bestaan, koppel ze dan af en voer zonder je Wifi versterkers de Wifi Manager servicetool nogmaals uit. Deze zal je vervolgens een advies op maat geven. Houd er tot slot wel rekening mee dat KPN Experia Wifi versterkers ook “gewoon” Wifi versterkers zijn en dat het dus niet te verwachten is dat deze wonderen verrichten en een probleem kunnen oplossen dat andere Wifi versterkers niet kunnen verhelpen. 


 

 

Je mag best doen alsof de eigen versterkers die je nu hebt niet bestaan, koppel ze dan af en voer zonder je Wifi versterkers de Wifi Manager servicetool nogmaals uit. Deze zal je vervolgens een advies op maat geven. Houd er tot slot wel rekening mee dat KPN Experia Wifi versterkers ook “gewoon” Wifi versterkers zijn en dat het dus niet te verwachten is dat deze wonderen verrichten en een probleem kunnen oplossen dat andere Wifi versterkers niet kunnen verhelpen. 

 

Dag Heine,

 

je slaat de spijker op z’n kop als het gaat om de burocratie bij. KPN.

Zoals ik al eerder heb aangegeven in mijn verslag is dat ik heb geschreven bij de 2e en de 3e maal bellen.

Dit doorlopen van de manager heb ik dus al meerdere keren gedaan.

Misschien niet constructief maar het is dus praten van de KPN kant en weinig oplossen.

Ik vind het jammer dat ik een bericht schrijf en dus de inhoud niet goed gelezen of begrepen wordt.

Maar oke, ik zal nogmaals de manager doorlopen en een gratis monteur ontvangen.

Hopelijk kan de afspraak nu wel gemaakt worden.


Reageer