Skip to main content
Vraag

Slechte site, berichtgeving en communicatie mbt algemene voorwaarden

  • June 24, 2026
  • 4 reacties
  • 73 keer bekeken

Van een KPN-medewerker begreep ik dat KPN in 2026 gewijzigde voorwaarden heeft ingevoerd voor zowel mobiele als internetabonnementen. Ik heb over de mobiele wijziging bericht ontvangen. De medewerker vertelde dat ik een apart bericht zou ontvangen over de wijziging van mijn internetabonnement omdat die per klant verschilt. Dat bericht heb ik niet ontvangen.

Inmiddels lees ik allerlei verschillende berichten over de invoering van de gewijzigde voorwaarden.
De site is daar niet duidelijk over. Sowieso geeft de site vooral informatie vanuit de eigen diensten. Het zou goed zijn als KPN wat meer vanuit de klant denkt en met die kennis een gebruikersvriendelijker site maakt. Bizar ook dat normaal contact niet mogelijk is en dat dit kanaal/forum de enige enigszins menselijke communicatie is.

Blijft mijn vraag, wanneer krijg ik bericht over de gewijzigde voorwaarden van het internetabonnement.

4 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • June 25, 2026

Hallo ​@Renevm23 ,

Dat bericht heb je al gehad. De nieuwe Algemene Voorwaarden gelden voor alle abonnementen van KPN.

 


Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hi ​@Renevm23 en welkom bij de KPN Community! Begrijpelijk dat je wilt weten hoe dit zit.

Het bericht van Noordzee klopt, het bericht heb je dus inderdaad al gehad. 
Wat je feedback betreft over dat dit duidelijker kan, die zal ik zeker doorzetten. Bedankt voor het melden! 

Overigens kun je ook op andere manieren contact met ons opnemen (al ben ik natuurlijk blij dat je de community hebt gevonden). 
Al onze contactopties kun je hier vinden! 

 


  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 28, 2026

Ik heb dat bericht niet gehad in de mail (zoals het werd verteld). Wel een bericht over wijziging van de voorwaarden van het contract van mijn mobiel.
Op internet lees ik overigens ook allerlei verschillende berichten, zelfs bij KPN over de invoering van de nieuwe voorwaarden.
Als ik in mijn ‘vraag’ overigens schrijf “… omdat die per klant verschilt” bedoel ik niet dat elke klant een ander bericht krijgt en/of andere voorwaarden, maar dat KPN (dat was ook wat de KPN medewerker me vertelde) de klanten op verschillende momenten aanschrijft/bericht. Dus niet allemaal tegelijk. 
En dan vraag ik me dus af wanneer ik bericht krijg of zou hebben gekregen.


Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • June 28, 2026

De e-mail die je hebt ontvangen over de wijziging van de Algemene Voorwaarden geldt voor zowel jouw mobiel abonnement als voor jouw thuisabonnement.

Er is namelijk maar één versie van de Algemene Voorwaarden. Die versie geldt voor alle abonnementen van KPN. 
 


Als ik in mijn ‘vraag’ overigens schrijf “… omdat die per klant verschilt” bedoel ik niet dat elke klant een ander bericht krijgt en/of andere voorwaarden, maar dat KPN (dat was ook wat de KPN medewerker me vertelde) de klanten op verschillende momenten aanschrijft/bericht. Dus niet allemaal tegelijk. 
En dan vraag ik me dus af wanneer ik bericht krijg of zou hebben gekregen.

Dat klopt gewoon. KPN heeft de klanten in batches aangeschreven. De eerste groep op 1 mei 2026 en de laatste groep voor zover ik begrepen heb op 24 mei 2026. Mogelijk zijn enkele klanten nog een paar dagen later aangeschreven.