Skip to main content

Ik heb box 12 van KPN én 2 super wifi versterkers. 1 staat bij de router en de andere op de eerste verdieping. Beneden heb ik ong. 190/200 up en download, boven naast de versterker bijna 50 op zolder nog maar 10. Ik heb houten vloeren, de versterkers zijn bedraad. Waarom is het op de 1e en 2e verdieping zo slecht?

Heb je de superwifi bij het modem bekabeld? 


Heb je de superwifi bij het modem bekabeld? 

ja.


En waar heb je het modem staan? In de meterkast?


In de huiskamer, meterkast is niet dicht bij mijn trap en daar is alles beton.


In principe hoeft een superwifi niet met aan kabel aangesloten te worden aan het modem.  Ik vermoed toch dat de afstanden te groot zijn. Misschien dat je met de SuperWiFi's kan gaan stoeien door ze wat dichter bij elkaar te zetten.  Misschien helpt dat.


Ze waren eerst draadloos, is 3 jr goed gegaan en opeens allemaal storing, weken aan gewerkt, met forum met klantenservice, nieuwe gekocht, mocht ik later gelukkig terugbrengen omdat dat ook niet werkte, toen maar bedraad gedaan. Geen storing meer. Ik heb de super versterkers al dichter bij elkaar gezet, werkt ook niet. 


Even voor de zekerheid...is de versterker boven ook bekabeld??


Ja die is ook bedraad, door het plafond naar beneden. Ze staan op dezelfde plek als toen ze draadloos waren. 


Beide bekabeld, dus dan moeten ze volle snelheid geven. Zijn ze beide groen?

Zijn het witten Superwifi’s?

Is de wifi van de Box12 aan of uit? Staat daar nieuwste software op? Omdat er in principe geen Superwifi naast of te staan.

Ben je boven zekerweten met die Superwifi verbonden? Evt te zien in de thuisapp.

Heb je alles al een gereset? Modem en beide Superwifi’s. 


Beide zijn groen, zijn witte superwifi's, zijn allebei verbonden met het modem, zie ik in de thuisapp, ik weet niet of de nieuwste software erop staat, maar alles is  gereset. Ik twijfelde of er een superwifi naast moest, maar zag steeds staan: zet de eerste naast het modem. 


Daarstraks bij de superwifi op de eerste verdieping gemeten toen gaf hij bijna 200 aan en nu nog geen 30, hoe kan dat zo op en neer gaan met bekabelde superwifi's. 


Vreemd dat er dan toch zoveel schommeling in de snelheid zit en ik kan dir niet direct verklaren. Misschien dat er dan toch een bron van storing in de buurt zit die het signaal verstoort. Kijk anders eens op deze pagina:

https://www.kpn.com/service/televisie/problemen/foutcodes/foutcode-1002.htm#/ .

 

Lukt dat niet dan zou ik willen verzoeken om te bellen met 0800-0402.