Hallo ​@I el kasah welkom op de community. Ik snap je frustratie, een installatie buiten het huis is verre van ideaal.
Aangezien de installatie niet echt goed is verlopen moet je gewoon op kosten van KPN een monteur langs kunnen laten komen. Die moet niet gaan meten, maar de boel doortrekken naar binnen en daar het kastje en de router plaatsen.
De kerstdagen staan voor de deur dus ik ben bang dat de beschikbaarheid wat minder zal zijn de komende weken, maar bel toch gewoon nog een keer naar 0800-0402 om een afspraak te maken. Elke monteur zal ter plaatse constateren dat de installatie niet echt naar behoren werkt. Ik ben community-lid en geen KPN-medewerker dus ik kan niet voor KPN spreken, maar ik verwacht dat dit wel goed opgelost gaat worden. Ook mbt de kosten, een niet deugdelijke installatie kan nooit op de klant verhaald worden.
Dus gewoon een afspraak maken. Wellicht dat er wat geboord moet worden, en misschien moet je ook ergens een plek bedenken waar je de kastjes in je huis wil plaatsen.
Ik heb ze zovaak gebeld steeds krijg ik tzelfde verhaal.
Ik geloof om eerlijk te zeggen niet meer in kpn ze willen zo goedkoop mogelijk dingen voor mekaar krijgen heb ik het gevoel en kost het wat meer dan proberen ze het op de klanten te verhalen met bv je had binnen 14 dagen moeten melden .
Dat glasvezelkastje kan daar best blijven zitten. Het heeft geen nut dat te verplaatsen. Er moet een netwerkkabel vanaf dat kastje naar binnen gelegd worden. Dan kan het modem binnen geplaatst worden.Â
Kan er een netwerkkabel naar binnen gelegd worden? Is er een route? Door een buisje in de muur?Â
Ja dat kan want kan zo via kruipruimte naar mijn woonkamer waar eerst de aansluiting zat .
Maar net ruim half uur weer aan de lijn gehangen en ze halen zelf mijn aansluiting weg plassen t buiten en raak mijn verbinding kwijt en nu zeggen ze dat ik voor de monteur moet betalen.
Ik heb 4 mobiele abonnementen op mijn adres incl internet en beheer ook abonnement van mijn ouders en ga dat allemaal opzeggen want dit is ongekend door KPNÂ zelf fouten gemaakt en de betalende klant moet vervolgens opdraaien om goede ontvangst te krijgen die er vroeger wel was nou ik heb geen vertrouwen meer in dit bedrijfÂ
Als je bestaande klant bent bij KPN en je gaat over van koper naar glas, dan heb je recht op een gratis installatie monteur die een kabel door de kruipruimte legt naar dezelfde plek als waar je koper aansluiting zat.
Toch ​@Ik_Combineer ?
Dus dat maar nee ze zeggen hun Monteurs mogen om technische redenen niet in de kruipruimte bevinden.
Dat kan best zijn ivm de persoonlijke veiligheid van hun monteurs en Arbo-wetgeving. Kruipruimtes zijn nu eenmaal of / of …
Vergeet niet, jij bent uiteindelijk opdrachtgever die wil dat de monteur dat doet en persoonlijk (civiel en strafrechtelijk) aansprakelijk als er iets met die monteur gebeurt.
Een fatsoenlijke ethernetkabel kost niet veel en ook jij kunt inprikken in het glasvezelmodem en dan naar je gewenste punt leggen.Â
Wil je dat niet, dan zul je zelf iemand moeten inhuren om dat voor je te doen. Maar denk eraan, jij bent aansprakelijk voor de veiligheid van die persoon.
Nogmaals ik was blij met mijn oude verbinding hun wilden de glasvezel voor de buurt installeren.
Hun plaatsen het buitenshuis en ik zit met gebakken peren en nu moet ik opdraaien voor de kosten waar ik niet om gevraagd hebt ben ik nou hier de gekke of zijn zij gewoon fout?
Goedemorgen ​@I el kasah wat een vervelende situatie zeg. De meterkast is vaak wel optie 1 om dit af te monteren maar ik snap dat dit voor jou dan niet optimaal is. Ik zou dan ook denken dat het trekken van een kabel de beste optie zou zijn. Eventueel in combinatie met een Wifi-versterker. Ben je inmiddels wat verder gekomen met de klantenservice? Persoonlijk denk ik dat een monteursbezoek een oplossing zou kunnen zijn.
Nee helaas doet kpn of hun neus bloed maar wat ik nu weet ik heb 2 vaste aansluitingen mijne en van mn ouders en 4 mobiele abonnementen van kpn lopen , ik ga ze allemaal opzeggen ik stap over naar Ziggo of en andere provider.
Hoi ​@I el kasahÂ
Ik snap je frustratie en kwaadheid in dit verhaal heel goed, maar ik wil je wel behoeden van een hoge afkoopsommen, als je de contracten met KPN binnen de vaste periode opzegt.
Want als je jouw Thuis abonnement (vast internet via glasvezel) en die van je ouders opzegt, en je zit nog midden in een lopend contract, dan zal KPN jouw en je ouders een afkoopsom gaan toesturen van het aantal maanden dat het abonnement nog loopt tot de einddatum (kun je vinden in Mijn KPN).
Ben jezelf en/of je ouders contract vrij, dan geldt er minimaal een opzegtermijn van een maand.
Ditzelfde geldt ook voor de 4 mobiele abonnementen bij KPN.
Zitten die nog binnen een lopend contract, ook dan zal KPN een afkoopsom in rekening gaan brengen pér 06-nummer die je opzegt.
Is één van de mobiele nummers inmiddels contract vrij, dan geldt hier eveneens een opzegtermijn van 1 maand.
Alles bij elkaar opgeteld kan dit een hele hoge afkoopsom gaan worden, als je doorzet met opzeggen van alle lopende abonnementen bij KPN.
Dit moet je niet willen, ook al ben je nu kwaad en gefrustreerd, aangezien je daar alleen jezelf (en je ouders) mee hebt, terwijl het probleem heel simpel op te lossen is.
Als nu een goede, kwalitatieve UTP-kabel (lees: internet-kabel) koopt met een CE keurmerk in CAT 6 of 7 (dan ben je alvast goed voorbereid op de toekomst) in de winkel of online, met de lengte die je nodig hebt (liever te ruim dan te weinig, zeg altijd maar) naar je woonkamer.
Sluit deze dan aan op het glasvezelmodem (NT) in de meterkast, en leg hem zelf (of een vriend of familielid) door de kruipruimte naar je woonkamer waar het modem komt te staan.
Misschien een klein uurtje werk, maar daarna heb je wel weer een goed WiFi bereik in je woning en is je probleem opgelost, zonder tussenkomst van een KPN monteur.
Dit is vele malen goedkoper, dan hoge afkoopsommen vanuit KPN.
Dus koel even een beetje af, en volg mijn tip, die ook al eerder is gegeven als advies.
Â
Dan moet jij weten hoe slecht kpn met haar klanten omgaat vooral omdat je ooit voor ze gewerkt hebt.
Dan moet jij weten hoe slecht kpn met haar klanten omgaat vooral omdat je ooit voor ze gewerkt hebt.
Â
Hoi ​@I el kasahÂ
Dat ik in het verleden heb gewerkt voor KPN, doet niets af aan mijn antwoord richting jouw, en staat hier verder ook los van.
Daarnaast heb ik als normale KPN klant nog géén negatieve ervaring mee gemaakt met de huidige klantenservice van KPN, ben tot nu toe goed, netjes en ook vriendelijk geholpen aan de telefoon.
En er zijn gelukkig meer mede klanten, die een goede ervaring hebben met de klantenservice van KPN, maar ook zeker slechte ervaringen (zoals die van jouw).
Dit heb je helaas bij alle providers, er is géén enkele klantenservice die er echt bovenuit springt.
Ik wil je alleen behoeden (en waarschuwen) voor hoge afkoopsommen, als je al jouw KPN abonnementen zou gaan opzeggen.
Maar goed, als je voldoende geld op je spaarrekening hebt staan, kun je het natuurlijk gewoon doen, de keuze ligt volledig aan jouw kant.
Â
Tuurlijk gun ik ze nu geen cent voor een afkoopsom.
Mn lopende contracten wacht ik af tot dat ze alle 6 verlopen zijn.
En zal zeker ook in meerdere klachten sites mijn verhaal doen zodat mensen gewaarschuwd worden voor de werkwijze van kpn daar heeft iedereen recht op vind ik.
Tuurlijk gun ik ze nu geen cent voor een afkoopsom.
Mn lopende contracten wacht ik af tot dat ze alle 6 verlopen zijn.
En zal zeker ook in meerdere klachten sites mijn verhaal doen zodat mensen gewaarschuwd worden voor de werkwijze van kpn daar heeft iedereen recht op vind ik.
Â
Hoi ​@I el kasahÂ
In elk geval goed om te horen, dat je alle contracten eerst netjes uitzit, en dan pas gaat opzeggen.
Tip vanuit mijn kant: zeg je contracten 1 maand voordat deze eindigen op, dan stoppen ze ook op de einddatum van het contract.
En het is je goedrecht, om je mening te delen op klachten websites of Trustpilot.
Alleen zal dit weinig uithalen, aangezien er genoeg klachten te vinden zijn over KPN op het internet, maar ook zeker over Odido en VodafoneZiggo.
Terwijl KPN het afgelopen jaar veel nieuwe klanten heeft bij gekregen, zowel voor vast internet en TV, als voor mobiele telefonie.
Gelukkig dat iedereen zelf kan bepalen waar hij of zij klant wilt worden.