Skip to main content

Ik heb precies dit probleem ook een maand na opleveren van glasvezel en aansluiten. Ik trek mijn haren uit de kop van frustratie. De monteur heeft bij ons destijds kort geleden ook de oude telefoon kabel weggehaald en er een utp kabel naar de modem gelegd om de huidige functionaliteit van wifi te behouden. Maar ook hier:

Uitval van internet wifi en bedraad, multiplayer game kicked me naar de lobby en ik kijk naar het kastje en de internet-led knippert. Verbinding verloren en daarna komt alles weer terug.

Dit, willekeurig op de dag en zonder reproduceerbaarheid. Nu heb ik de modem in de gangkast gedaan met een korte rode kabel puur om te testen of het niet aan een doorgetrokken kabel lag. En hoewel het nu iets beter is, heb ik nog steeds last van lag tijdens het spelen. Dus iets klopt nog steeds niet. Ik kan de modem niet daar laten want dan is er geen fatsoenlijke wifi-bereik in de woonkamer. En extra AP gaat ook niet, want dat lost het probleem voor bedraade verbindingen niet op.

Ik heb ook het truukje toegepast van wat de monteur zei: gat in muur plug erin en schroef erin om dat zwarte kastje strak op de plaats te houden. Maar ik ben bang dat dit het probleem niet oplost. Had ik dit geweten had ik mooi de boel uitgesteld. 

Ik heb precies dit probleem ook een maand na opleveren van glasvezel en aansluiten. Ik trek mijn haren uit de kop van frustratie. De monteur heeft bij ons destijds kort geleden ook de oude telefoon kabel weggehaald en er een utp kabel naar de modem gelegd om de huidige functionaliteit van wifi te behouden. Maar ook hier:

Uitval van internet wifi en bedraad, multiplayer game kicked me naar de lobby en ik kijk naar het kastje en de internet-led knippert. Verbinding verloren en daarna komt alles weer terug.

Dit, willekeurig op de dag en zonder reproduceerbaarheid. Nu heb ik de modem in de gangkast gedaan met een korte rode kabel puur om te testen of het niet aan een doorgetrokken kabel lag. En hoewel het nu iets beter is, heb ik nog steeds last van lag tijdens het spelen. Dus iets klopt nog steeds niet. Ik kan de modem niet daar laten want dan is er geen fatsoenlijke wifi-bereik in de woonkamer. En extra AP gaat ook niet, want dat lost het probleem voor bedraade verbindingen niet op.

Ik heb ook het truukje toegepast van wat de monteur zei: gat in muur plug erin en schroef erin om dat zwarte kastje strak op de plaats te houden. Maar ik ben bang dat dit het probleem niet oplost. Had ik dit geweten had ik mooi de boel uitgesteld. 

Ik krijg ook een hoop minder dan wat ik de eerste kon behalen op mijn mobiel met de wifi in de gangkast. De eerste dag kon ik op mobiel rond de 200Mbps halen in de woon kamer en had ik vol bereik. 

 

Admin: afgesplitst, eigen topic voor je bericht aangemaakt

Hi @DonderOp! Ik wil je graag helpen de verbinding weer stabiel te krijgen. 

Om te beginnen wil ik je vragen hoe het vanuit de basis zit. Ik zag je reageren in een ander topic waar het gaat over een Box 12. Klopt het dat je die hebt? En draaien er daarnaast nog wifi versterkers bij je? Zo ja, welke?

Laat verder weten of de verbinding ook wegvalt als je geen andere apparatuur hebt aangesloten. Laat ook weten of, als tijdens het gamen de verbinding wegvalt, dit dan ook geldt voor de verbinding met andere apparaten. Of dat alleen het apparaat waarop games draaien dan problemen heeft.

 Als laatste, welke games hebben last van lag? En speel je andere online spellen die er geen last van hebben?


Ben al geholpen verder. Dave heeft een en ander aan apperatuur vervangen. Tot nu toe geen problemen. 


Hi @DonderOp! Wil je laten weten wat je vervangen hebt? Dan kunnen we dat als advies geven voor toekomstige lezers.


Modem en glasvezelboxje is vervangen door monteur.