Skip to main content
Beantwoord

Slechte verbinding, minimaal 3 x per dag opnieuw modem opstarten

• January 19, 2026
  • 4 reacties
  • 47 keer bekeken

Ik moet minimaal 3 x per dag alles m.b.t. internet opnieuw opstarten. Dat is nu al een maand of 4 zo en eerlijk gezegd, ik ben er ook wel klaar mee. Speciaal voor kpn gekozen omdat er glasvezel is,  maar eerlijk gezegd, bij Ziggo had ik dat niet en daar had ik dit probleem veel minder vaak. Mijn abo is ook afgelopen bij kpn en ik denk niet dat er een verlenging in zit. Buiten dat het financieel niet overeenkomt met andere providers ben ik teleurgesteld in het hele verhaal van glasvezel. 

Beste antwoord door Joep1965

Dat klinkt allemaal niet goed maar ik neem aan dat jij ook wel begrijpt dat dit niet normaal is voor een glasvezelaansluiting.  Heb je daarover contact gehad met de klantenservice? Gaat er een alarm lampje branden op het glasvezelkastje? Start het modem spontaan opnieuw op? Glasvezel is het beste wat er momenteel is maar er kan natuurlijk altijd ergens een foutje zitten. Het blijft techniek. We horen het graag van je.

4 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • Antwoord
  • January 20, 2026

Dat klinkt allemaal niet goed maar ik neem aan dat jij ook wel begrijpt dat dit niet normaal is voor een glasvezelaansluiting.  Heb je daarover contact gehad met de klantenservice? Gaat er een alarm lampje branden op het glasvezelkastje? Start het modem spontaan opnieuw op? Glasvezel is het beste wat er momenteel is maar er kan natuurlijk altijd ergens een foutje zitten. Het blijft techniek. We horen het graag van je.

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@Eric4370, alles zo vaak opnieuw opstarten is niet de bedoeling natuurlijk. Dat hoort eigenlijk vrijwel nooit nodig te zijn. Waardoor moet je alles opnieuw opstarten? Wat werkt er op dat moment niet meer? Joep stelt ook al een paar goede vragen daarvoor. Wij zien niet wat jij ziet, we weten alleen wat jij vertelt. Met deze informatie is het moeilijk om er meer over te zeggen.

De klantenservice (via een terugbelafspraak) kan inderdaad ook meekijken naar de situatie, als de verbinding vanaf buitenaf bijvoorbeeld weg blijft te vallen kunnen zij de verbinding samen met jou nakijken, en de beste vervolgstappen bepalen.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 22, 2026

Hoi Jasper. Dank voor je bericht. Jammer genoeg gebeurt dat nog steeds. Misschien kun je iets terugvinden. Ik weet niet in hoeverre KPN het kastje op afstand kan uitlezen. Ik moet KPN inderdaad rond de 3 x per dag opnieuw opstarten. Het komt regelmatig  voor dat het nog vaker is. Dan wordt de start ineens weer afgebroken.  Ik heb daar verder niets aan gedaan dus dat ligt bij mij. Ik heb dit aangegeven aan jouw collega toen ik KPN  moest bellen i.v.m. verlenging van mijn 2-jarige abonnement dat binnenkort is afgelopen.  Maar daar kon of wilde ze ‘geen concessies in doen (iets wat bij een vriend van mij wel gedaan was).  Daar zijn we niet uitgekomen. Vandaar dat we binnenkort overstappen naar een andere provider. Mochten er tot die periode nog vervelende storingen zijn dan neem ik sowieso contact met je op. En dank voor de geleverde en geboden service. 

Jasper van KPN
Moderator

Het is me met je bericht nog niet duidelijk wat er precies niet werkt, waarvoor je het opnieuw moet opstarten. Wij zien niet wat jij ziet, wij weten alleen wat jij vertelt. Hoe meer je kunt vertellen, hoe meer we met je mee kunnen denken.

De genoemde terugbelafspraak is het makkelijkste hiervoor, dan kan het samen met jou nagekeken worden. Dat is het snelste om dat te bekijken. Via de community zien we je bericht vaak pas een dag later zoals je ziet.