Skip to main content
Beantwoord

Slechte wifi en daardoor waardeloze kwaliteit bij het streamen

• July 26, 2025
  • 18 reacties
  • 159 keer bekeken

Hoi,

We hebben al een tijdje heel slechte wifi verbindingen. Als we op meerdere mobiele apparaten zitten maar zeker als we een streamingsdienst willen gebruiken. We hebben al meerdere malen de manager geprobeerd, herstart van het modem, enz…

Dit moet zsm opgelost worden maar KPN laat t afweten...

Beste antwoord door Arjan van KPN

Hoi ​@SjoerdH. Superfrustrerend als je niet gewoon even een aflevering van je favoriete serie kan streamen zonder gebuffer. Dan ga je op zoek naar oplossingen en goed dat je je daarvoor hier meldt. 

Er wordt al heel goed met je meegedacht en ook wordt uitgelegd wat er soms mis kan gaan met Wifi. Ik denk dat je het meest gebaat bent bij een strategisch geplaatste Wifi versterker (of misschien meerdere) zodat je je Wifi netwerk wat stabieler en hopelijk sneller kan maken. 

Hier kan de Wifi Manager je het beste bij helpen. Wat de Wifi Manager ook doet is een ander kanaal instellen waarover je Wifi-signaal wordt uitgezonden. Dat kan ook helpen om bepaalde storingsbronnen te ontwijken. 

Wil je toch telefonische ondersteuning bij het verbeteren van je Wifi, dan kun je ook een terugbelafspraak inplannen. Je wordt dan gebeld op een moment dat het beste voor jou uitkomt. 

18 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • July 26, 2025

Beste ​@SjoerdH. heb je glasvezel of koper?

Welk merk en type modem heb je van KPN in bruikleen?

Welk merk en type tv-decoder gebruik je van KPN?

Kun je je tv-decoder en smart-tv niet bekabeld aansluiten?

• Auteur
  • Topper
  • July 26, 2025

Hoi Jan,

Bedankt voor je reactie.

We hebben glasvezel en ik dacht de V12? Een zwarte iig…

Op de decoder staat Sagemcom dw7022. Er zit een hdmi kabel van de decoder naar de tv. Het modem kan ik niet via de kabel verbinden.

Groet, Sjoerd. 

• July 26, 2025

Waar staat de KPN Box? Meterkast? In de gang?

• Auteur
  • Topper
  • July 26, 2025

Hoi Marlon 

Die staat in de meterkast.

• July 26, 2025

Hoi Marlon 

Die staat in de meterkast.

En verder? Wij zijn niet helderziend hé? Waar staat de tv ontvanger ten opzichte van de meterkast? Hoeveel meter zit er tussen? Hoeveel muren, deuren en vloeren?

Welke problemen heb je op de 7022?

• Auteur
  • Topper
  • July 26, 2025

Ik gaf gewoon antwoord op je vraag hè...😉

De ontvanger ligt achter de tv, zo'n 6 mtr van het modem vandaan. Er zit 1 muur tussen. Of 2 deuren, voor t geval het signaal met een bochtje gaat...

• July 26, 2025

Welke problemen ervaar je op de 7022?

• Auteur
  • Topper
  • July 26, 2025

Tv werkt op zich goed alleen de wifi is slecht. We kunnen niet met 3 of 4 én met de tv aan gebruik maken van wifi én streamen gaat vaak ook niet: bufferen...

• July 26, 2025

Tja, dat is het probleem met Wi-Fi, zo onbetrouwbaar als maar kan. Soms werkt 't goed, soms werkt 't slecht en soms helemaal niet. Daarom vind ik de reclame van Ziggo over Wi-Fi garantie nogal opmerkelijk: benieuwd wat er in hun kleine lettertjes daarover staat!

• Auteur
  • Topper
  • July 26, 2025

Ja, nou, voorheen had ik Ziggo maar ik kan me niet herinneren dat ik deze problemen daar gehad heb. Iig niet zo frequent. 

Maar jij zegt dus dat ik t maar moet accepteren?

• July 26, 2025

Nee, dat niet meteen. Je kunt eens naar de adviezen in dit kennisbanktopic kijken.

Hoe dan ook ik heb thuis alles met een Ethernet aansluiting (LAN) bekabeld aangesloten, dus ook m'n beide tv ontvangers en gebruik Wi-Fi (met twee extra Wi-Fi-versterkers - ook bekabeld - naast m'n Experiabox) alleen voor zaken zonder zo'n LAN-aansluiting.

Wi-Fi is mooi als het werkt, maar een enorme bron van frustratie als dat niet zo is. 

• Auteur
  • Topper
  • July 26, 2025

Dus een versterker zou ook al kunnen helpen?

• July 28, 2025

Wellicht, mits goed (bij voorkeur via een kabel) aangesloten en strategisch opgesteld. Als bekabeld niet kan kun je zo'n versterker 't best opstellen op een plek halverwege de modem en het punt waar je betere Wi-Fi wilt.

Wat adviseert de Wi-Fi Manager die genoemd wordt in het Kennisbank artikel uit m'n vorige post? 

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • July 28, 2025

Zit er bij de TV ook een coax-aansluiting die uit de meterkast komt. Dan zou je de coax kunnen vervangen door UTP en die aansluitne op de ontvanger.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • Antwoord
  • July 29, 2025

Hoi ​@SjoerdH. Superfrustrerend als je niet gewoon even een aflevering van je favoriete serie kan streamen zonder gebuffer. Dan ga je op zoek naar oplossingen en goed dat je je daarvoor hier meldt. 

Er wordt al heel goed met je meegedacht en ook wordt uitgelegd wat er soms mis kan gaan met Wifi. Ik denk dat je het meest gebaat bent bij een strategisch geplaatste Wifi versterker (of misschien meerdere) zodat je je Wifi netwerk wat stabieler en hopelijk sneller kan maken. 

Hier kan de Wifi Manager je het beste bij helpen. Wat de Wifi Manager ook doet is een ander kanaal instellen waarover je Wifi-signaal wordt uitgezonden. Dat kan ook helpen om bepaalde storingsbronnen te ontwijken. 

Wil je toch telefonische ondersteuning bij het verbeteren van je Wifi, dan kun je ook een terugbelafspraak inplannen. Je wordt dan gebeld op een moment dat het beste voor jou uitkomt. 

• Auteur
  • Topper
  • August 9, 2025

Hoi Arjan,

Bedankt voor je reactie. 

De wifi manager heb ik al meerdere malen geprobeerd maar het lijkt dat dat voor korte tijd werkt en dat het dan weer terug bij af is.

Ik heb ook verschillende wifi. De 'gewone', de ext en de extrawifi2G. Als we niet allemaal de gewone gebruiken maar verschillende dan lijkt het beter te gaan. Maat dat zou natuurlijk niet moeten…

Groet, Sjoerd. 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Zou het dan niet beter gaan als je alleen de standaard Wifi gebruikt? Ik weet niet precies wat je bedoelt met ‘ext’, maar die kun je eens uitzetten net zoals de ExtraWifi. 

En je kunt altijd eens proberen of een huurversterker toch uitkomst biedt. Je betaalt daarvoor €2,50 en dan kun je het voor een maand testen. Bevalt het niet, dan zet je 'm weer uit en stuur je 'm terug. 

• Auteur
  • Topper
  • August 11, 2025

Die ext is al via een versterker, waar de zonnepanelen volgens mij ook op aangesloten zijn. En die wifi2G is ons via een telefonisch gesprek met een medewerker geadviseerd te gebruiken...