Skip to main content

Wij hebben nu een tijdje de Fritz box werd geadviseerd maar nog steeds is het internet dramatisch op de eerste verdieping geen WiFi zolder geen WiFi in de tuin geen WiFi… 

klantenservice die niks kan doen ja een monteur op eigen kosten, we zouden 3 jaar terug al een monteur krijgen maar vanwege Corona kon dit allemaal niet… 

Zelf super WiFi punten moeten kopen 3 stuks maar nog werkt de WiFi niet.

Wie heeft hetzelfde probleem bij kpn?? 

Je hebt toch wel minimaal één superwifi met een kabel aangesloten op het modem?


Je hebt toch wel minimaal één superwifi met een kabel aangesloten op het modem?

@Joep1965 Beter een Fritzbox repeater gebruiken. Dan vormen ze samen een wifi mesh. En  bedraad geeft het beste resultaat.

@Anouk127 Het maximale bereik van moderne wifi apparatuur wordt aangegeven als ca. 8 meter. Je moet denkelijk inderdaad het netwerk uitbreiden als je overal wifi wilt hebben.


@Stronk een Fritzbox repeater zou ook een optie kunnen zijn maar met drie SuperWiFi's kan je een enigzins standaard woning prima van wifi voorzien.  Ik vraag me overigens wel af waarom er een Fritzbox staat.


@Stronk een Fritzbox repeater zou ook een optie kunnen zijn maar met drie SuperWiFi's kan je een enigzins standaard woning prima van wifi voorzien.  Ik vraag me overigens wel af waarom er een Fritzbox staat.

Met een FritzBox is niks mis. Ik heb al 12 jaar een Fritzbox, en ben er zeer tevreden over.


Je hebt toch wel minimaal één superwifi met een kabel aangesloten op het modem?

Ja dat moesten we doen van kpn maar nog werkt het voor geen meter!!… een ellende met kpn al jaren…


En wat is de ellende van KPN dan omdat je bereik niet voldoende is? Wifi is geen verplichte dienst. 

Heb je al met een wifi analyzer app het bereik gemeten? Voor hetzelfde geldt heb je dikke muren of iets anders waardoor het bereik zwakker wordt.

Eerst onderzoeken, dan klagen als het nog nodig is. 😉


Vrienden, excuus, ik had het oorspronkelijke bericht onvoldoende gelezen en de opmerking dat @Anouk127 al 3 Superwifi's heeft gemist. Vergeet a.u.b. mijn eerst reactie.
Met drie superwifi's zou je inderdaad een aardig wifi netwerk kunnen bouwen voor een standaard woning. Maar de informatie over de configuratie is erg summier, dus moeilijk te beoordelen.


Je hebt toch wel minimaal één superwifi met een kabel aangesloten op het modem?

Ja dat moesten we doen van kpn maar nog werkt het voor geen meter!!… een ellende met kpn al jaren…

Maar als je dan al jaren zit te tobben dan laat je toch een monteur komen.  Ja natuurlijk kost dat geld. Als je wasmachine het niet doet kost een monteur ook geld. Of wellicht heb je een kennis die er verstand van heeft. 


Maar als je dan al jaren zit te tobben dan laat je toch een monteur komen.  Ja natuurlijk kost dat geld. Als je wasmachine het niet doet kost een monteur ook geld. Of wellicht heb je een kennis die er verstand van heeft. 

Dan ga je geen dure monteur zoeken, maar zoek je iemand in je omgeving, gezien het niet met de levering van je internet tot aan je modem gaat. 

En bovendien, ga eerst op onderzoek uit (met iemand). Misschien heb je dikke muren die het signaal ernstig beperken. Daar kan KPN dan niks aan doen!!!!!

Het enige wat KPN verplicht is, is de levering van stabiel internet volgens jouw contract tot aan de modem. Niet de levering tot aan de computer/smartdevice vanaf je modem. Dat is een dienst en dus GEEN verplichting.


De combinatie van het ene merk router met het andere merk accesspoints is altijd een slechte keus, mesh is niet meer mogelijk, beheer is ook een gedoe. 
dus mijn advies: neem alles Fritz, bedraad, en als het echt, echt, echt niet bedraad kan, kies access points met separate kanalen zoals de 3000 of 6000.

je andere alternatief is experiabox met de superwifi, ook bedraad uiteraard. Ik kan je hierbij niet helpen, ken ze niet. 


Heeft u het WiFi van de Fritzbox uitgezet?

Want dit combineert niet met het WiFi van de SuperWiFi's. Waarom u een Fritzbox heeft is mij ook niet duidelijk. Maar dat terzijde.

U heeft 1 SuperWiFi bekabeld aangesloten. De rest ook? Dat is wel verreweg het beste. Als u die mogelijkheid ook maar enigsinds heeft: doen!


Fritz! heeft goede repeaters. Die heb ik ook, en aan een kabel hangen. In heel het huis heb ik ruim voldoende WiFi.


Heeft u het WiFi van de Fritzbox uitgezet?

Want dit combineert niet met het WiFi van de SuperWiFi's. Waarom u een Fritzbox heeft is mij ook niet duidelijk. Maar dat terzijde.

U heeft 1 SuperWiFi bekabeld aangesloten. De rest ook? Dat is wel verreweg het beste. Als u die mogelijkheid ook maar enigsinds heeft: doen!

Natuurlijk kun je die wel naast elkaar gebruiken. Alleen je devices zullen niet tussen de accesspoints en router switchen. Voor devices met vaste locatie rondom de Fritzbox is er geen enkel probleem om wifi aan te laten staan. 


Heeft u het WiFi van de Fritzbox uitgezet?

Want dit combineert niet met het WiFi van de SuperWiFi's. Waarom u een Fritzbox heeft is mij ook niet duidelijk. Maar dat terzijde.

U heeft 1 SuperWiFi bekabeld aangesloten. De rest ook? Dat is wel verreweg het beste. Als u die mogelijkheid ook maar enigsinds heeft: doen!

Natuurlijk kun je die wel naast elkaar gebruiken.

Niet als het WiFi netwerk van de Fritzbox dezelfde naam heeft als het WiFi netwerk van de SuperWiFi's. Dat kan problemen opleveren.

Alleen je devices zullen niet tussen de accesspoints en router switchen. Voor devices met vaste locatie rondom de Fritzbox is er geen enkel probleem om wifi aan te laten staan. 

Leuk verhaal. Maar met een mobiel of laptop loop je dus wel door het huis. Dus om het simpel te houden zeg ik: uitzetten. Zorg eerst maar eens dat het netwerk van de SuperWiFi's goed werkt.


Of het gewenst is laat ik in het midden, maar je kunt prima op meerdere wifipunten, of dat nu fritzbox of superwifi is, hetzelfde SSID en wifi sleutel zetten, daar is niets mee mis. 
Devices kunnen dan zelf roamen. 
Als je merken door elkaar gebruikt heb je geen mesh, en moet je elk device separaat inregelen. 
maar het moet gewoon werken. 


Hoi @Anouk127, welkom bij ons op het forum. Er zijn al een aantal suggesties gegeven zo te zien waar je mee aan de slag kunt. Het Wifinetwerk begint pas bij jou in huis, hoe die presteert is alleen daar te zien. Iemand uit jouw omgeving vragen om mee te kijken kan hiervoor een goede optie zijn.


Dit heb ik aan de telefoon al gedaan met kpn maar nog werkt het niet. 


De rest van de super WiFi punten is niet te doen met kabels omdat de goten vanuit de bouw vol zitten met beton… kabels door de gang over mijn trap naar boven vind ik geen optie 


De rest van de super WiFi punten is niet te doen met kabels omdat de goten vanuit de bouw vol zitten met beton… 

Er liggen vele tientallen buisjes in de beton in uw huis waar allerlei elektriciteitsdraden door lopen. Die zullen allemaal open zijn, anders had u geen licht en stroom in verschillende delen van uw huis. Maar precies de buisjes die bedoeld zijn voor het computernetwerk zitten vol met beton. Hoe kan dat toch? Klinkt heel erg ongeloofwaardig. Maar goed. Als u geen kabels wilt (laten) leggen zit er maar 1 ding op: genoegen nemen met prut WiFi. 


Een optie, die dan toch genoemd moet worden is powerline. https://fritzshop.nl/powerline/647-fritzpowerline-1260e-wlan-set.html

 

Ik weet dat er nu reacties gaan komen dat je dit niet moet doen etc etc, maar er zijn echt wel situaties waar het wel werkt. 1 beneden naast de fritzbox, bekabeld, en een op zolder.

Geen garantie dat het werkt of blijft werken, dat hangt van je elektra-net af. Maar zonder kabel in een betonnen huis over twee verdiepingen heb je niet veel opties.

TV aan Powerline zou ik afraden.