Skip to main content
Antwoord

Slechte wifi met mobiel en laptop

• November 9, 2025
  • 10 reacties
  • 73 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Wij hebben sinds een half jaar slecht internet! Zelfs mijn mobiel heeft slecht bereik in huis!!

Moet soms een tijd wachten voordat het draaiende rondje weg is. Ik heb hier een monteur bij gehad (wat overigens €80,00 kost) die zei dat de slechte internetverbinding aan mijn laptop ligt. Die pas een half jaar oud is…. Hij heeft een versterker naast de tv geplaatst, maar de verbinding van bv Videoland duurt gewoon nog langer dan voorheen. 

Ik betaal genoeg maandelijks abonnement, om wel goed internet te hebben. Zelf denk ik erover om naar een andere provider te gaan, want het internet moet toch gewoon goed zijn!!

Ik ben al zo'n 35 jaar klant (voorheen PTT) maar nog nooit zo'n slecht product gehad!

Beste antwoord door Arjan van KPN

Jammer dat het nog niet direct tot een verbetering heeft geleid. Maar je zit nu wel in de mallemolen van een storingsticket. Dat klinkt niet goed, maar dat is juist wel positief. Als het niet goed blijft, bel dan binnen die 7 dagen naar het telefoonnummer wat in de mail staat. Dan kan het weer verder onderzocht worden, zonder dat het leidt tot extra kosten. 

10 reacties

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • November 9, 2025

@Ans Jacobs 

Heb je / hebben jullie ca. 6 maanden geleden een update gehad voor het modem ? Heb je glasvezel ?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 9, 2025

Ja, wij hebben glasvezel. Weet niets van een update

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • November 9, 2025

@Ans Jacobs 

Vele mensen hebben geklaagd over langzamer internet na een update van het (KPN) modem.

Doe eens de KPN snelheidstest met 1)) alleen de Wifi en 2)) met jouw bijv. laptop direct met een kabel naar het modem. Welke snelheden heb je dan ? WiFi is altijd langzamer dan met een kabel.

https://www.kpn.com/internet/speedtest

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Hoi ​@Ans Jacobs. Welkom op de KPN Community! Het kan best frustrerend zijn wanneer de Wifi in je eigen huis gewoon niet goed wil werken. Maar dat moet wel verbeterd kunnen worden met wat hulp. 

Als je laptop pas een half jaar oud is, dan ligt het zeer waarschijnlijk niet aan je laptop inderdaad. Dan gaat er iets mis met hoe het Wifi-signaal presteert in je huis. Je internetverbinding (tot aan het modem) zal wel in orde zijn, daar heeft de monteur vast wel eerst naar gekeken. Wat je dan kunt doen is om de Wifi Manager te doorlopen. Die probeert de Wifi in je huis weer te optimaliseren, zodat eventuele storingsbronnen worden ontweken. Probeer dat eerst eens te doen. 

Kun je ook eens vertellen of de SuperWifi versterker bij de tv wel een groen lampje weergeeft? Als dat niet het geval is, dan kan dat ook de problemen veroorzaken. Je kunt dan het beste eens een schone installatie uitvoeren, zodat je weer met een schone lei begint. Ook als de Wifi Manager niet helpt is dit het advies. Kijk hieronder hoe je dat precies doet. 

Laat maar weten of dat iets helpt.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 11, 2025

Beste,

Bedankt voor je reactie! 

Het lampje van de versterker bij de tv is groen iig.

Vrijdag aanstaande komt weer een monteur hier om het probleem op te lossen. 

Ik ben zelf niet technisch onderlegd, dus heb ik er eventueel wel weer €80,00 voor over als het probleem maar opgelost wordt. 

Wordt vervolgd! 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Ok. Met een groen lampje werkt de SuperWifi versterker in principe goed, maar daar zou alsnog wel iets mis kunnen gaan met de communicatie met het modem. Daar gaat de monteur vast achter komen als ie goed kijkt. Het beste kunnen we hem of haar even zijn/haar gang laten gaan en dan ben ik benieuwd of het daarna beter is geworden!

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 13, 2025

Bedankt! Morgen komt een monteur

Mvg Ans Jacobs

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Nu ben ik wel benieuwd hoe het bezoek van de monteur is geweest. Heb je nu een goed werkende Wifi verbinding in huis? 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 17, 2025

Laptop valt nog steeds weg. Wifi van de kinderen valt ook nog weg. Hij heeft er van alles aan gedaan, maar probleem nog steeds niet opgelost. Duurt ook nog een tijdje voordat bv Videoland aangaat. Steeds in het begin haperen. De monteur zei ook nog misschien een nieuwe tv ontvanger, maar beiden niet meer aan gedacht. Houden nu 7 dagen in de gaten

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • Antwoord
  • November 18, 2025

Jammer dat het nog niet direct tot een verbetering heeft geleid. Maar je zit nu wel in de mallemolen van een storingsticket. Dat klinkt niet goed, maar dat is juist wel positief. Als het niet goed blijft, bel dan binnen die 7 dagen naar het telefoonnummer wat in de mail staat. Dan kan het weer verder onderzocht worden, zonder dat het leidt tot extra kosten.