Skip to main content

Sinds de hele familie (4) thuis moet werken valt t steeds meer op hoe hopeloos de WIFI is. Tijdens een teams gesprek valt de verbinding geregeld weg, downloaden van documenten moeten we doen tijdens de lunchbreak. Met wat geluk is t binnen als we weer gaan beginnen.

Ik woon in een oud huis, geen beton. Heb op de eerste een router geplaatst om het signaal door te geven. Linksys EA6900.

Die V8 hebben we al ren behoorlijke tijd maar dit is echt hopeloos thuiswerken op het moment. Een grote ergernis maal 4.

Op zich altijd heel tevreden geweest over KPN (Telfort) maar hier is niet mee te werken.

Hallo @Kestâh , als je zelfs met je eigen router, die je als AP hebt ingericht neem ik aan, nog geen goede wifi hebt kun je kijken of je de router eens kunt verplaatsen.

Heb je de KPN-modem al eens een fabrieks reset gegeven?

Heb je op de modem en router de wifi-namen gelijk en de wachtwoorden ook?

 


Hallo Jan, bedankt voor je reactie. Het verplaatsen heb ik al eens gedaan. Een fabriekreset nog niet . Ik moet eens kijken hoe dat moet. Dat zal denk ik niet zo lastig zijn.

Ik heb geen idee waar AP voor staat. De wachtwoorden van beide routers zijn niet gelijk. De wifinamen ook niet. Ik neem aan als jin dat zo vraagt dat dit beter is? Ik weet alleen niet hoe ik dat voor elkaar moet krijgen.


Hallo @Kestâh , AP staat voor AccessPoint, onderdeel van je eigen router.

Je kunt je router in de router-modus hebben staan of in de AP-modus, wat me in jouw geval het beste lijkt, de AP-mode.

De V8 reset je door met een paperclip of ander puntig voorwerp in het resetgaatje te houden totdat je de lapjes ziet gaan knipperen en daarna meteen loslaten.

Wacht dan ongeveer 10 minuten en de V8 staat weer in de uitgangssituatie net of deze zo uit de doos komt.

Ik zou de wifinamen en wachtwoorden aanhouden zoals deze in de V8 staan en in je eigen router dezelfde wifinamen en wachtwoorden aanhouden, dan heb je met je apparaten maar 1 wifinaam en wachtwoord te onthouden.

Succes.

Â