Skip to main content
Beantwoord

Slechte wifi na aansluiting glasvezel

• April 26, 2025
  • 3 reacties
  • 59 keer bekeken

Na aansluiting van glasvezel is de wifi ontvangst zeer slecht als je verder dan 5 meter van het modem bent. Dat is de hele bovenverdieping en buiten. Voorheen was het geen probleem om daar wifi te ontvangen. Modem staat op de zelfde plaats.

Probleem gemeld en inmiddels een nieuw modem. De v12. Probleem is NIET opgelost. Ook niet na het uithalen vd stekker van glasvezelkastje, stekker van het modem eruit, resetten van het modem. Dit alles volgens aangeven van wifi manager in mijnkpn.

Wel grappig trouwens dat je dan daar moet gaan staan waar je betere wifi wil. Dan gaat de wifi manager de wifi sterkte meten. Dan  stopt steeds de wifi verbinding van je telefoon en kan je van voor af aan beginnen, pfff.

Heb eigenlijk geen zin meer om weer contact op te moeten nemen met kpn. Want dan willen ze ons wifi versterkers verkopen / verhuren. Dat vind ik de omgekeerde wereld. Je hebt eigenlijk geen keus, moet glasvezel nemen, dat is beter, sneller etc. Maar buiten alles ergernis kost het je toch weer meet geld. 

Is er een andere oplossing?

Beste antwoord door Remco van KPN

Hoi ​@AS te O, welkom op de KPN Community. Wat vervelend dat de Wifi op dit moment dan minder goed werkt. Het zou zoals Marlon aangeeft niet moeten samenhangen met de drager, in dit geval glasvezel. Het blijft een type radiosignaal wat onderhevig is aan omgevingsfactoren. 

Ik zou je willen adviseren om voor meer informatie en tips eens een kijkje te nemen op onze kennisbank voor Wifi en Wifi-versterkers

Als dat niet helpt dan is mijn advies om toch contact te zoeken met de klantenservice. Dan kan er één- op één met je naar gekeken worden. Dat kan  via een terugbelafspraak op een moment dat jou dat uitkomt.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

3 reacties

• April 26, 2025

Glasvezel en WiFi sterkte hebben niets met elkaar te maken. Ik denk dat het modem geupdate is. Dat zal waarschijnlijk zo ongeveer rond dezelfde tijd gebeurt zijn als dat je glasvezel kreeg. Die update valt helaas niet bij iedereen goed uit.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Moderator
  • Antwoord
  • April 30, 2025

Hoi ​@AS te O, welkom op de KPN Community. Wat vervelend dat de Wifi op dit moment dan minder goed werkt. Het zou zoals Marlon aangeeft niet moeten samenhangen met de drager, in dit geval glasvezel. Het blijft een type radiosignaal wat onderhevig is aan omgevingsfactoren. 

Ik zou je willen adviseren om voor meer informatie en tips eens een kijkje te nemen op onze kennisbank voor Wifi en Wifi-versterkers

Als dat niet helpt dan is mijn advies om toch contact te zoeken met de klantenservice. Dan kan er één- op één met je naar gekeken worden. Dat kan  via een terugbelafspraak op een moment dat jou dat uitkomt.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 30, 2025

Inmiddels WiFi versterkers besteld. Hoop dat het helpt.

Bedankt voor de reactiesÂ