Skip to main content

Hallo 

sinds Telfort is opgedoekt door kpn is mijn WiFi verbinding ook stukken slechter geworden ook als ik ernaast zit. 
het is zo raar dat je dan als bestaande klant dan moet betalen voor de super WiFi set. 
men het probleem is door kpn gekomen. 

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

Hoi @nside, met de samensmelting van Telfort en KPN was nog geen technische aanpassing gedaan, je bleef dezelfde verbinding gebruiken als je altijd bij Telfort had. Wat is er precies slecht aan jouw Wifi verbinding? Valt het weg, is het de snelheid of iets anders? Kan je ons er meer over vertellen? Kan je ook vertellen welk type Experia Box je hebt? Ook kan je de Wifi Manager op onze site doen, die helpt met het netwerk instellen kan aan het einde alternatieven geven. Ik ben ook benieuwd wat daar uit komt. 


Hoi jasper,

Ik heb erg veel last van hele trage of weg vallende WiFi en dat is na de overgang gekomen. Ervoor met Telfort nergens last van gehad. Ik heb een Expedia box V10. Na het gebruik van WiFi manager en opnieuw instellen van het kanaal is deze van 13 naar 9 gegaan en nog een paar keer gedaan en nu staat deze op 16. 


Dat gaat over het kanaal van de 2.4 GHz band neem ik aan? Die gaat tot 13 maar 13 wordt niet overal ter wereld ondersteund, effectief gaat het tot 12 dus. Ik vraag me daardoor af hoe die op 16 kan staan, die bestaat als het goed is niet. Of is het een typefoutje en is het 6? Merk je daarmee wel een verbetering? Gaf de manager aan het einde ook suggesties of tips?


Goede morgen 

nou het is nog steeds een  kut verbinding met WiFi. 
zoals ik al eerder zei 

voor de overstap van Telfort was de verbinding vele malen beter tussen de 27/35 MPbs 

en nu op zijn hoogst 16 mpbs 

dus er is echt wel wat veranderd in jullie systeem. 


Technisch was er nog niets veranderd, we zijn nu pas bezig met de technische overzetting naar het KPN netwerk. Jouw verbinding gebruikt VLAN 34 nog voor internet, dat betekent dat het technisch nog het Telfort netwerk is. Het KPN netwerk gebruikt VLAN 6.

Wat er speelt is iets anders dus, en dat is waar we samen naar kijken. Gaf de Wifi Manager niets anders aan dan dat het kanaal gewijzigd is, gaf die geen tips of een voorstel wat je kunt doen? Dat doet die meestal wel aan het einde namelijk.


Goedemorgen 

de Wifi Manager Ging het kanaal veranderen en daarna nog een paar keer gemeten en nog steeds hetzelfde,
traag en wegvallend WiFi nu heb ik 16mpbs   En dat is natuurlijk veels te laag voor de WiFi verbinding. 


Dat is nog geen optimale verbinding inderdaad, maar wat ik me afvroeg was wat de Wifi Manager aan het einde aangaf. Daar heb je me nog geen antwoord op gegeven. Wat wordt daar voor advies of tip gegeven? Vaak als de manager de snelheid niet boven de 20 Mbit/s kan krijgen wordt daar een advies gegeven, er kunnen bijvoorbeeld gratis Experia Wifi’s worden aangeboden. Wat wordt daar precies aangegeven?


Dat er van kanaal gewisseld word en of een monteur langs laten komen.  Het laatste is niet nodig omdat er altijd een goeie verbinding was met Telfort en met kon niet. 


Gebruik je andere apparatuur dan de Experia Box voor de Wifi (SuperWifi, Experia Wifi of andere apparatuur)? De Experia Box lijkt nu namelijk te zeggen dat de Wifi daarin uit staat.

Het kan zijn dat het met Telfort altijd goed was, maar daar staat het zoals gezegd los van. Het Wifi signaal gaat door de lucht en is  gevoelig vooromgevingsfactoren. Als er in de buurt bijvoorbeeld een ander netwerk op hetzelfde kanaal uitzend kan dat elkaar in de weg zitten.


Ik heb op dit moment de WiFi van de Experia Box uitgezet omdat deze toch niet werkt naar behoren en voor nood een andere router ertussen gezet dat ik een normaal WiFi signaal hebt. 


Dat verklaart waarom ik het uit zie staan inderdaad. Met een eigen router is het ook goed op te lossen begrijp ik, dat kan ook een oplossing zijn. Staat die ook op dezelfde plek als de Experia Box, of heb je die op een centralere plek gezet waardoor het netwerk beter wordt?


Deze staat gewoon naast de Expedia box. 
Maar dit is niet de bedoeling lijkt mij dat er een externe apparaat er naast moet staan om iets met de WiFi te willen doen?


Hallo, Ik heb hetzelfde probleem. Eerder bij Telfort geen problemen en na de overname nu ook slechte verbinding. Heb ook al een melding in het forum gedaan. Ben er eigenlijk ook klaar mee. Heb een alles in 1 abonnement + 3 mobiel abonnement. Maar overweeg over te stappen. Ben al maanden bezig om het op te lossen, maar krijg steeds andere antwoorden en zogenaamde oplossingen via medewerkers van KPN.  

Hoe heeft u het opgelost? 

Vriendelijke groet, 

Lia


Hoi lia,  

 

ik heb nu voor nood even een externe router aangesloten en de WiFi van de experia box uitgezet in het systeem. Nu kan ik wel wat meer doen met de WiFi.het is natuurlijk niet de bedoeling om het zo te moeten doen maar anders heb je niets.
 Als dit te lang blijft duren dan ga ik zeker verdere stappen ondernemen tegen kpn.   even bij kassa of rader aanschrijven hier over. De antwoorden die je krijgt dat is kolder hier op het form zoals je zelf gemerkt heb en op de posten ziet hier. Zolang ze er niets aan hoeven uitgeven om het op te lossen. 
 


@Ook een ontevreden klant, ik zie dat je ook een eigen topic hebt aangemaakt hierover. We zullen jouw vraag daar beantwoorden, door hetzelfde in meerdere topics te vragen wordt het snel onoverzichtelijk.

  

Maar dit is niet de bedoeling lijkt mij dat er een externe apparaat er naast moet staan om iets met de WiFi te willen doen?

Dat is moeilijk te zeggen op afstand zoals je je kunt voorstellen @nside . Als je voor de monteur had gekozen die aan het einde van de Wifi Manager werd voorgesteld zou die bij je gekomen zijn om de Wifi te proberen te optimaliseren en als dat niet lukt zou hij ook extra apparatuur (SuperWifi-punten) kunnen aanbieden als oplossing.

 


Waarom denk je dat ik dit probleem op het form zet???? 
 

het was allemaal goed en na de overgang niet meer. En een superwifi punt kunnen wij als bestaande klanten kopen waar een nieuwe klant deze gratis krijgen. Omdat jullie weten dat het veel minder is geworden  

een Montreur langs laten komen heeft geen zin omdat het wel goed was met Telfort en na de overgang niet meer. 


Nieuwe klanten kunnen inderdaad kiezen voor een gratis set SuperWifi-punten, dat klopt. Daarbij hebben ze de keuze daartussen, of een korting. Toen jij klant werd bij Telfort zal je ook een welkomstactie hebben gehad. Nu is er dus een actie met SuperWifi's, eerder hebben we dat ook gehad met bijvoorbeeld een SONOS speaker of een tv toestel. Het heeft geen andere reden dan een welkomstactie zijn. Zoals al gezegd is er technisch niets aan jouw verbinding veranderd, je zit nog steeds op het Telfort netwerk. 


Ik heb zelf geen aanbieding cadeau gehad bij Telfort toen de tijd maar dat is niet tot de orde hier maar gaat over de verbinding met WiFi. 
Er zijn daadwerkelijk dingen veranderd in het systeem van de overgang van Telfort naar kpn anders kan dit namelijk niet zo groot verschil met de WiFi en de box staat gewoon op de zelfde plek. 
maar ik merk aan jou dat je er niets mee doet en het wel best vind  

ik ga hiermee maar naar de uitzending van kassa en rader 

 


Bij Telfort was de welkomstaanbieding vaak in de vorm van een X aantal maanden korting, en nu bij kpn is het een keuze tussen zo'n korting of de SuperWifi. Het is geen en-en optie. Zoals al gezegd is er echt nog niets veranderd aan de verbinding, je gebruikt de Telfort verbinding nog en jouw Experia Box heeft dezelfde software nog als bij Telfort. Daar is niets in veranderd, dat komt pas als je technisch overgezet wordt naar het kpn netwerk. Dan krijg je andere software (zodat het model om kan gaan met VLAN 6 in plaats van 34). 

De Wifi Manager helpt in zulke gevallen, met het wijzigen van het kanaal gaf dat nog niet het gewenste effect maar de monteur die daar werd aangeboden kan dan voor je komen kijken. Daarbij kan hij zoals ik eerder zei bijvoorbeeld SuperWifi-punten aansluiten, welke hij dan in rekening brengt. Als je zelf al een Wifi router hebt waarmee het goed werkt, is dat natuurlijk beter dan nieuwe apparatuur kopen die hetzelfde zal doen. Het belangrijkste is dat het een goede verbinding is.


Er is wel iets veranderd bij de doorgifte van het WiFi netwerk vanuit de kpn. 
anders kan er nooit zo een groot verschil zijn van het WiFi signaal. 
maar zoals ik al eerder schreef jullie willen de vaste klanten afschepen met mooie verhalen ipv het oplossen vanuit de kpn 


Dat je op het moment slechte WiFi ervaart heeft er echt niks mee te maken dat je van Telfort naar KPN bent gegaan. Je bent natuurlijk helemaal vrij om hiermee naar Kassa te gaan maar ik kan je nu al vertellen dat zij niks voor je kunnen betekenen. WiFi is WiFi, of je nu bij KPN ziggo of Telfort zit. WiFi is niks meer dan een draadloos radiosignaal dat zich door de lucht moet verplaatsen en dat blijft nu eenmaal gevoelig.


Dan mag jij mij uit gaan leggen hoe het dan komt dat het bijna met de helft is gehalveerd???? 
alles staat het zelfde en wat erop staat is ook het zelfde gebleven als eerst met Telfort. Ra ra hoe kan dit 


Het is WiFi dus dat kan aan van alles liggen. Wie weet hebben je buren een hele krachtige versterker gekocht waarmee jouw WiFi signaal wordt ‘weggedrukt’. Het is slechts gissen op afstand. Wat wel zeker is; het heeft er echt niks mee te maken dat Telfort nu KPN is geworden. 


Het heeft daadwerkelijk met de overgang te maken maar we kunnen wel door blijven gaan zo dat is zonde van mijn tijd. 
jullie willen het niet oplossen dat blijft maar weer eens. 
ik zal dan verdere stappen ondernemen 


Succes dan maar met je verdere stappen.