Skip to main content

Alle lampjes op de Expedia box zijn groen maar toch ervaren we al een heleboel weken hele slechte wifi/ internet. Onze telefoons pakken vaak automatisch de internet provider omdat het gewoon niet werkt. Overdag worden we vaak uit calls gegooid van ons werk. De wifi manager kan geen problemen vinden. Soms is er meer Speedtest gewoon 85 mb download. We hebben al 2 goede wifi versterkers in huis. Alle Bluetooth stoorzenders in de buurt van de router weggehaald. Ik weet niet meer wat we kunnen doen behalve overstappen naar een andere provider. Zijn er volgens jullie nog andere oplossingen? Of maken jullie de internet express slecht zodat we overstappen naar glasvezel?

 

ik hoor het graag want we zijn echt wanhopig inmiddels.

groet, Linda

Hoi @LindaVel, welkom hier. 

Veel gedoe met de Wifi dus. Je hebt de wifi manager al doorlopen, maar zonder succes. Verder ook al de wifi tips doorlopen? Modem al herstart? Of zelfs gereset? 

Verder geef je aan dat de telefoons over gaan op mobiele data. Dat kan je uitzetten. Voor iOS is dat wifi assistentie. Voor Android heet dat de slimme netwerkwissel. 


Beste Bart, dank je wel voor je reactie,

Ja natuurlijk heb ik de modem restart en reset. Alle tips opgevolgd, wifi versterkers geplaatst, bluetooth apparaten uit de buurt van de router weggehaald. Helaas geen effect.

 

We weten dat we de data uit kunnen zetten op de mobiele telefoons maar we hebben dan geen internet. Dat is natuurlijk vervelend als je net iets wil opzoeken bijvoorbeeld…. 

Ik zou graag willen dat er aan de KPN kant gekeken wordt naar de verbinding.


Dat is zeker vervelend. Begrijp ik heel goed. Wifi is alleen heel lastig om of afstand te bekijken. Dit omdat het een signaal is door de lucht dat verstoord kan worden door vele factoren. Ik ben nu wel heel benieuwd wat de wifi manager aangeeft? Start deze eens op een laptop/telefoon/tablet op een plek waar je nog wifi hebt, maar waar het slecht begint te worden. Lukt het dan om de wifi te verbeteren?