Skip to main content

Hier precies het zelfde.

al jaren slechte WiFi nu verhoogd naar 200 mbit maar geen verbetering zelf op sommige plaatsen nu slechter dan eerst.

al meerdere keren gebeld maar er word niets aan gedaan, je moet maar even een test uit voeren met de manager 

heb ik al meerdere keren gedaan geen resultaat.

je krijgt ala tip om versterkers aan te schaffen ja daag kost weer veel geld. Jullie adverteren met overal goede WiFi zorg dan ook dat het werkt

ben er echt klaar mee 

Met alleen een modem ga je het anno 2021 niet meer redden. Gewoon omdat er veel wifi in de lucht is. Je zal dus aan de slag moeten met WiFi versterkers en ja dat kost geld. Maar dat kost een lamp ook als je ergens licht wil hebben waar het bestaande licht niet voldoende is.


Hi @Mieke12, welkom hier. 

Je hebt het over de WiFi manager, wat geeft die aan bij jou? Je hoort altijd op een goede oplossing uit te moeten komen namelijk. 

Ik hoor graag van je. 


Hoi Alex P 

de WiFi manager geeft rechtstreeks van de router(dus bekabelt 91 mbit )

aan WiFi beneden verdieping rond de 20 mbit en boven 1 mbit 

zolder waar zelf een WiFi versterker zit eerst 95 mbit , en nu na overgang maar 3 mbit 

dus er is echt heel erg mis 


Waar staat je modem nu? 

Laten we een schema maken. Je hebt dus 3 verdiepingen in totaal? Beneden, 1e verdieping en zolder? 

91 Mbit is overigens een goede snelheid. De vraag is hoe we dit kunnen overbrengen op de andere locaties waar het nu slecht is. 


91 mbit is niet goed . Ik betaal voor 200 mbit.(dit is via de vaste pc) 

mijn moeder betaald voor 100 mbit en heeft ruim 130 mbit ontvangst (via WiFi)

klopt 3 verdiepingen met alle 3 hele slechte WiFi.

Ook mijn lampjes op het glasvezel kastje blijven heel snel knipperen 

Dit zou over moeten zijn nu 

en volgens de monteur zou dit maar 15 minuten duren, na bellen zeiden ze kan 3 dagen duren, en nu is het nog steeds,

dus wie spreekt nu de waarheid ?

 


De versterker zit trouwens rechtstreeks met kabel aangesloten op de experiabox en geeft dus maar 3 mbit.

En voor het omzetten gaf deze 95 mbit 

 


Dat je voor 200 mbits betaalt betekent dat die snelheid binnenkomt op het modem. Draadloos ga je die 200 natuurlijk nooit halen, zeker boven niet. Die WiFi moet door het plafond heen en als dat plafond bijvoorbeeld ook nog eens goed geïsoleerd is…Je ontkomt niet aan het plaatsen van versterkers.


https://www.totaaltv.nl/nieuws/ziggo-en-kpn-niet-verantwoordelijk-voor-slecht-wifi-thuiswerkers-dit-zijn-belangrijke-tips/?referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.nl%2F&referer=https%3A%2F%2Fwww.google.nl%2F

 

wellicht dat dit een interessant artikel voor je is @Mieke12 


Zoals ik al eerder heb vertelt heb ik een WiFi versterker die eerst voor de wijziging het perfect deed 

nu na wijziging geeft deze 3 mbit bij de speedtest.

dus er is iets goed mis gegaan ergens

heb ook een speedtest gedaan 1 meter vanaf de experiabox en dan heb ik 18 mbit dit was voor de wijziging ook zo dus er is niets verbeterd 


Dat begrijp ik hoor en dat probleem moet ook op te lossen zijn. Bij WiFi is het helaas geen garantie dat als het ooit perfect heeft gewerkt ook voor altijd perfect blijft werken. Wat voor type versterker gebruik je nu?