Skip to main content

Meer dan 40 jaar klant van KPN/PTT. Ineens slechte WiFi verbinding. Bellen, iemand met verstand van zaken, terug naar fabrieksinstellingen. Nog steeds slechte verbinding. Nummer via Google opgezocht. Bleek €1 per minuut. Bellen, iemand die letterlijk niets weet onbeschoft reageert, en me na elke vraag een kwartier in de wacht zet. Vragen over overzetten belabonnement partner. Werkt niet. Weer bellen, iemand die niks weet, weer in de wacht. Alles bij elkaar 1,5 uur naar nu blijkt. Bellen over rekening. Zou in orde gemaakt worden.  Krijg rekening van €204. Bellen, wordt in orde gemaakt meneer. 65 minuten in de wacht. Verbinding verbroken. Weer bellen. Rekening moet betaald worden. Nog steeds geen WiFi. Zou contact opgenomen worden door monteur. Gebeurt niets. Ben aan het kijken naar andere provider. 

*Admin: titel aangevuld voor een betere vindbaarheid

Welkom op ons KPN Forum @Tom Plat! Wat goed om te horen dat je al zo lang klant bent. Daar zijn we uiteraard blij mee! Dat je onbeschoft te woord bent gestaan door een van mijn collega's is natuurlijk niet de bedoeling. Hier maak ik graag een melding van. Wat betreft de belkosten. Je hebt -denk ik- gebeld naar één van de vele nummerinformatie- en doorverbindservices. Zij vragen inderdaad €1,00 per minuut voor het gesprek. Dit moet voorafgaand aan het gesprek benoem worden. Wij verdienen hier niet aan. De kosten worden betaald aan de organisatie achter deze doorverbindservice. Ons eigen (gratis) nummer is 0800-0402.   

Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Dan kan ik een melding maken van het onprettige gesprek dat je gehad hebt. Postcode, huisnummer, klantnummer en de datum waarop je ons gebeld hebt is voldoende. Je mag de datum hier benoemen, maar je kunt ‘m ook achter laten in ‘Persoonlijke Opmerkingen’ in je profiel. 

Wil je dat je community hier met je meedenkt over je wifi probleem? In dat geval zijn we benieuwd naar het probleem dat je ervaart. Waar loop je precies tegenaan? Welk modem en eventueel versterkers heb je aangesloten en heb je de Wifi-manager al eens doorlopen? 


Het telefoonnummer van kpn is gratis. U heeft blijkbaar gebeld via een duur belbedrijf. Hier op het forum helpen we u graag met Wi-Fi als u dat wil.


Hoi, het gesprek met de jongedame was waarschijnlijk op 21 juni rond het middaguur. Als het een betaald nummer is, maakt het niet uit als je snel geholpen wordt. Het wordt pas een probleem als je keer op keer in de wacht wordt gezet, bij elkaar dus anderhalf uur. Vanmorgen ben ik weer ruim een uur in de wacht gezet voordat de verbinding vanuit KPN verbroken werd. Ik kan melden dat je dan behoorlijk kwaad wordt. 
de WiFi snelheid is nu een fractie van wat het was. Een krant downloaden nam eerst een paar seconden in beslag, nu bijna een minuut. Resetten, fabrieksinstellingen terugzetten. Niets helpt. Het is nu half vijf, nog steeds geen reactie van een monteur. 
wat is er in godsnaam gebeurd met KPN dat dit de normale gang van zaken is. 


Wat vervelend allemaal @Tom Plat, maar we kunnen wat @Joep1965 al zegt jou helpen met de WiFi verbinding. Zou je de internetsnelheid eens bekabeld willen meten door jou laptop of PC aan te sluiten op de modem? En welke snelheid haal je dan? En wat is jou maximale snelheid op jou adres volgens het KPN abonnement?


Ik heb even geen UTP kabel bij de hand maar de WiFi snelheid is rond de 4 Mbit/s. Op jullie site wordt ik dan aangespoord om een wifiversterker te kopen die ik al heb maar van TPlink.  Wat is dit voor service? 


@Tom Plat wat is er op jou huisadres mogelijk:

Uw behaalde internetsnelheid

Zou je dan een screenshot willen maken van de uitslag (Postcode, huisnr. weglaten) en hier willen plaatsen?


Dankjewel voor je gegevens @Tom Plat! En ik ben het met je eens. Continue in de wacht gezet worden is niet bepaald ‘gezellig’ noch efficiënt. Ik maak er een melding van. 

Wat betreft de wifi, is het laden ook zo traag als je de TP-links loskoppelt? Dus wanneer je alleen de wifi van het modem gebruikt? 
Verder laat ik -om verwarring te voorkomen- het vragenstellen even over aan Dennis Schreve en Joep1965! :blush:


hoi, download is 85Mbps en upload is 15Mbps bekabeld. Ik ga proberen om het zonder de TP link te doen, maar het heeft altijd goed gewerkt. 

Zonder TP link werkt het inderdaad beter. Nu tot 60Mbps. Heel vreemd. 

 

 

 

 

 

 


Kijk je gaat de goeie kant op. Ik denk dat die tp link iets via het stopcontact doet.  Dat werkt bijna nooit goed. Als jouw netwerk eruit ziet zoals ik hieronder heb omschreven dan heb je overal goed wifi. De Wi-Fi versterkers krijg je vaak gratis bij een snelheid onder de 20Mbt/s.


Ok, bedankt tot zover. Heb alleen op zolder op mijn werkplek bijna geen verbinding.


Kabel naar boven en dan bekabeld werken. Dat is en blijft het veiligste.  Zeker als je voor een werkgever werkt.


@Tom Plat Wat voor TP-link gebruik je? Vermoed dat de communicatie tussen modem en TP-link minder goed was als voorheen (bijv. door een update of. Wellicht kun je de TP-link eens resetten en opnieuw koppelen aan het modem. Ben benieuwd of dit verbeteringoplevert. 


Hoi, dit heb ik ook gedaan na de reset naar fabrieksinstellingen van de modem. Dit is blijkbaar niet goed gegaan. Maar eerst nu een weekje er tussenuit.😊


Helemaal goed @Tom Plat! Fijne week :sun_with_face: . Als we na je weekje nog met je mee kunnen denken, dan horen we het graag!