Skip to main content
Vraag

Slechte wifi verbinding op iOS-apparatuur i.c.m. Experia Box V10

• December 30, 2024
  • 9 reacties
  • 150 keer bekeken

Ik heb al een hele tijd (meerde weken) last van slechte of trage wifi-verbinding met de experiabox v10 met Apple apparatuur (meerdere Iphones en Ipad). Sommige apps zoals DeGiro werken nauwelijks en andere apps hebben problemen om te verbinden totdat je naar een ander wifi-netwerk switched (meerdere access-points + de wifi van experiabox 10). Met Android lijk ik er geen last van te hebben, in ieder geval niet met DeGiro app wat het hoofdpijn item is en waarvoor ik de Android telefoon als backup kan gebruiken.
Ik las op het forum dat andere mensen soortgelijke problemen hebben met wifi en IOS op de experiabox v10 wat zou zijn veroorzaakt doordat na de firmware update blijkt dat de experiabox 10 hier niet mee om kan gaan en het was opgelost door de experiabox 10 te vervangen door experiabox 12.

Hebben anderen soorgelijke ervaringen ?

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

9 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • December 30, 2024

Beste ​@Ben1234567 met de nieuwste firmware op de V10 is de software gelijk aan de firmware op de KPNBox12, dus vervangen is zinloos en moet de oorzaak elders gezocht worden.

Zie onderstaande links om de wifi te optimaliseren:

en

Succes.

• Auteur
  • Deelnemer
  • December 30, 2024

Beste JanD, ik schijn nog niet op de laatste firmware-update te zitten; v10.c.24.10.03

de laatste schijnt van December te zijn v12.c.24.12.11 voor de experia v10 volgens info kpn: 

• Auteur
  • Deelnemer
  • December 30, 2024

De vorige versie v10c24.10.03 lijkt wel qua tijd sterk overeen te komen met het begin van de ellende als 10 tenminste betekend een update van Oktober 24.

v12 in vorige antwoord moet uiteraard v10 zijn

MatGerBen
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • December 30, 2024

Ik heb zelf ervaren dat het splitsen van wifi 2,4 en 5ghz veel van de issues met Apple apparatuur oplost. En dan bij het 5 ghz kiezen voor Mixed(802.11a+802.11n). Hierna heb ik over het algemeen genomen een stabiele verbinding met acceptabele snelheid. Zit overigens geen diepere achterliggende gedachte in maar door trail and error na meer dan een half jaar dagelijkse ellende. 

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Hallo ​@Ben1234567, is het met de suggestie die hierboven wordt gegeven opgelost? Ik zou zeker aanraden het op deze wijze toch eens te proberen. 

Forum|alt.badge.img+7
  • January 2, 2025

​@Ben1234567 , Wat ook zou kunnen werken is om in het modem voorlopig de ipv6 functionaliteit uit te zetten. Bij mij helpt dat om zonder problemen/traagheid de mail te lezen op een iPad. Net als jij heb ik ook geen problemen met Android apparaten.

Zie ook:

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 2, 2025

Heb ik allemaal al geprobeerd zonder succes. Ik was Woensdag nog bij anderen op bezoek en daar op de Wifi gezet. deGiro app ging als een raket zoals het hoort en geen 30 sec vertraging voor een nieuwe pagina wordt geladen. Dat was trouwens Ziggo… Ik wacht in spanning op de update van December van KPN…. die volgens de eerste respons het probleem tussen experiabox v10 en v12 zou moeten oplossen.

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 2, 2025

Het probleem kwam trouwens ineens, niet dat er plotseling een slechte ontvangst was of zo. Het lijkt echt samen te vallen met de firmwareupdate van Oktober.

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 2, 2025

Het probleem lijkt te zijn opgelost met update IOS 18.3

Het probleem was beperkt tot de Apple apparatuur mbt inloggen op wifi en ophalen van bepaalde gegevens zoals de Giro.